|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sprøtting i skogen
Tror du virkelig det? Du snakker om en mann som har vokst opp i Norge på vanlig vis, som greier å tilegne seg kunnskap om gammebygging og barnefødsler. At et barn må registreres kan virkelig komme som noen overraskelse og alt derifra vil nok helsestasjonen informere om. Nei, jeg tror dette er rein vrangvilje.
|
|
|
#82 |
|
Rockesøster
|
Nei, men jeg har ikke sagt at jeg anser de som samarbeidsvillige, de lever jo som de gjør nettopp som en slags protest mot samfunnet. ¨ |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Rockesøster
|
Det handler vel om å sloss for seg og sine for det man tror på og slik man vil ha det, også for disse to. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sprøtting i skogenGreit nok det, men jeg greier ikke opparbeide en millimeter med sympati. De har med vitende og vilje plassert seg i denne situasjonen. Og om det er mot bedre vitende vet jeg ikke helt om jeg anser dem som intelligente nok til å ta seg av barn. Nå må jeg presisere at jeg ikke tror det dreier seg om det siste, men det første.
Sist redigert av Tallulah : 03-04-13 kl 22:18. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Princess Skids and Scars
|
Engangstønad og barnetrygd vil de altså ha. Men betale skatt? |
|
|
|
|
|
#87 |
|
saftig
|
|
|
|
#89 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Sprøtting i skogenDette var en løyen kar. En god del av svarene på blogginnlegget vitner om at det finnes en haug med merkelige mennesker.
|
|
|
#90 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sprøtting i skogenJeg ler meg fillete! Som man reder, så ligger man.
|
|
|
#91 |
|
Librocubicularist
|
Åh, eg ler like mykje av den boka kvar gong, eg. Det er jo fantastisk sivilisasjonskritikk. Og kritikk av det meste eigentleg:
|
|
|
|
#92 |
|
~~~~~~~
|
Jeg klarer ikke å opparbeide ett lite gram av sympati, folk som hyler og skriker om dårlig service i verdens rikeste land og viljen til å bidra er fullstendig fraværende, kun rungende krav. Sorry Sam! Det er en årsak til at du lever i verdens land, pengene i statskassen er ikke ubetinget oljepenger.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 04-04-13 kl 13:26. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Epikur
|
Sv: Sprøtting i skogenUt fra interesse for hva som er barnets beste skjønner jeg GODT at barnevernet har lyst til å snakke litt med disse foreldrene. Jeg sier ikke at man Må leve slik eller sånn for å være gode foreldre, men man må tenke på barnet fremfor seg selv. Er det i barnets interesse at de lever på siden av samfunnet, at de ikke tar i mot/skaffer seg nødvendig legehjelp eller sjekker på helsestasjonen? Hvis de ikke har noe å skjule, hvorfor rømmer de fra barnevernet, da?
|
|
|
#95 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sprøtting i skogenJeg synes at det er forskjell på å godta de valgene voksne mennesker gjør for seg selv og de valgene de gjør for sine barn. To voksne mennesker som ønsker å bo i skogen og leve av mat som andre har kastet. Helt greit. Jeg unner dem til og med legehjelp i en krisesituasjon, selv om de ikke ønsker å bidra til felleskapet. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Sprøtting i skogenDette er fryktelig sært. Og han fremstår bare som en særing som ikke liker at man må yte for å få.
|
|
|
|
#97 |
|
|
Sv: Sprøtting i skogenAh, jeg kjenner til en del av disses meningsfeller og heiagjeng. (Noen er blant mine beste venner, til og med. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sprøtting i skogenAnd the saga continues.
|
|
|
#99 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sprøtting i skogenJeg blir oppgitt. Kan ikke skjønne at noen er villige til å nekte sitt barn norsk statsborgerskap, jeg tror veldig mange foreldre i andre land ville gitt en arm for å kunne sikre barnas fremtid på den måten.
|
|
|
|
#100 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sprøtting i skogenJeg synes i alle fall DNA-testing er helt på sin plass i slike tilfeller.
|
|
![]() |
|
|