Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sprøtting i skogen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 15:51   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Greia er at se gjør det ekstremt mye vanskeligere for seg selv enn nødvendig. De må gjerne bo med barn i en hippiekoloni for min del, men når de legger ut blogginnlegg som det der, fullt av snurting og konspirasjonsteori blir det bare smørjete. Skjønner godt at barnevernet vil snakke med dem, det er faktisk ikke det samme som at de har tenkt til å ta fra den barnet. Hadde det ikke bare vært lettere å snakke med barnevernet, registrere ungen og hå videre?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 15:57   #62
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest heile saken er veldig interessant og gleder meg litt til å følgje dei diskusjonane som kjem til å følgje framover. Eg synest det er interessant å sjå kor mainstream ein faktisk må vere for å passe inn i samfunnet og kva slags problem som faktisk blir skapt av byråkratiet, når ein forsøker å gjere andre val enn det som er innføre "normalen".

Eg synest det er tåpeleg å rømme frå barnevernet på denne måten, men det er ei interessant sak.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 15:57   #63
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det er det som er så underlig, og her har ikke NRK gjort ordentlig research heller. Det de sier om at arbeidskontrakt er krav til D-nummer og det de sier om utvandret og registrere seg igjen stemmer jo ikke Det er jo heller ikke sikkert at barnevernet uten videre ville tatt barnet, de de trenger er jo tid på seg til å undersøke situasjonen ordentlig.
Men det er litt kronglete det hele ift papirarbeide og sånn, det ser jeg, og det er jo her de gjør det litt vanskeligere for seg selv ved å reagere med paranoia enn ved, å hva skal man si, jobbe litt og legge kortene tilrette for å få det til. Nøkkelen til problemet er at han er registrert som utvandret, og heller ikke har pass. Hadde han fått ordnet det ville resten vært veldig, veldig mye lettere... men ja, for å være registrert som bosatt her må man ha en adresse, man må det. Og da må man betale skatt, som jo er noe han ikke ønsker å gjøre.

Sneglo - for alt vi vet sitter han med noen mill på bok og en svart inntekt. Men han skatter jo åpenbart ikke på det da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 15:59   #64
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia er at se gjør det ekstremt mye vanskeligere for seg selv enn nødvendig. De må gjerne bo med barn i en hippiekoloni for min del, men når de legger ut blogginnlegg som det der, fullt av snurting og konspirasjonsteori blir det bare smørjete. Skjønner godt at barnevernet vil snakke med dem, det er faktisk ikke det samme som at de har tenkt til å ta fra den barnet. Hadde det ikke bare vært lettere å snakke med barnevernet, registrere ungen og hå videre?

Det er min tanke også. Og hva er greia med å ikke lage avtaler? Han kan vel klare å avtale et klokkeslett med NAV? Og ikke bare møte opp? Andre klarer jo det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 16:00   #65
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men altså.
Hvor får de penger ifra?
Noen som kan oppklare den biten for meg.
Jeg er faktisk reelt nysgjerrig.

De må leve i skogen, på fjellet eller i leilighet for meg, det er egentlig for meg revnende likegyldig. For det går ikke utover meg.

Men ja jeg syns det er grådig sært.
Men også EKSTREMT fjernt fra hvordan jeg selv vil leve, og trodde folk generelt ønsket å leve. Derfor det blir sært syns jeg.

Men disse pengene er evig spm for meg, av ren nysjerrighet, det inrømmer jeg.
Pluss hvordan han kan ha internett i skogen. Hvem betaler internetten?

Han har solcellepanel for å lade i hvertfall. Han har vel et abonnement, da?
Han sier jo også at han klarer seg uten penger så lenge de får leve i skogen, og at pengebehovet kom med kravet om med egnet bosted for babyen.

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at man kan brødfø en familie med mat som kastes, forresten.

Også har Susse rett i at det er barn som har det fælt av dem som lever konvensjonelle liv også.
Jeg synes det er heftig å velge for sitt barn at det skal være utenfor samfunnet og reagerer på det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 16:07   #66
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Man er jo faktisk nødt til å forholde seg til det samfunnet man bor i. Jeg har stor tro på at mange folk kan leve uortodokse liv, og at en oppvekst i naturen hverken betyr at man ikke omgås andre eller ikke har det bra. Men å snurte og gjøre et stort nummer ut av at man ikke vil tilhøre samfunnet - for allikevel forvente hjelp når det passer (feks hvis en fødsel skulle skjære seg fullstendig - eller man synes man trenger et pass) rimer ikke for meg.

I og med at jeg selv jobber som saksbehandler har jeg også liten forståelse for snurting over at saksbehandler ikke er tilstede for møte akkurat når det passer dem å dukke opp på kontoret. Som barnevernsdamen sier er det også korrekt at man ikke kommuniserer sensitiv info på nett/mail. Dette er ting de faktisk må forholde seg til.

Vil de ikke det er det jo glitrende at de ønsker å utvandre til et land der de finner mer rom for sin levemåte uten byråkratiske sperrer.

Gammel 03-04-13, 16:26   #67
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes vel at de kunne klart å undersøkt alt dette, hvordan de kunne ordne alt sammen, på de 9 månedene hun gikk gravid, inkludert det å melde inn fødselen som de burde ha skjønt ville være nødvendig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 16:42   #68
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er en grense mellom saklig-kritisk og slem, og den ble krysset her, synes jeg.

Slem, virkelig? Jeg synes for eksempel at det er "slemmere" å hevde at en mann er en uforbeholden snylter (jeg sier ikke at noen i denne tråden har sagt akkurat det, men jeg setter ting litt på spissen for å understreke) enn å flåse med noe som "alle" må skjønne bare er, nettopp, flås.

Sist redigert av Madicken : 03-04-13 kl 17:07.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 16:44   #69
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fy på dere, utrolig hånlige svar.

Fjollete og flåsete, ja, men _hånlig_ synes jeg er å ta voldsomt i.

Gammel 03-04-13, 18:08   #70
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Fjollete og flåsete, ja, men _hånlig_ synes jeg er å ta voldsomt i.

Du om det. Jeg synes det er hånlig.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 18:12   #71
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes vel at de kunne klart å undersøkt alt dette, hvordan de kunne ordne alt sammen, på de 9 månedene hun gikk gravid, inkludert det å melde inn fødselen som de burde ha skjønt ville være nødvendig.

Det tenkte jeg også. Det går jo an å undersøke og planlegge slike ting selv om man vil bo i skogen. Mannen er tydeligvis på nett og blogger, så da kunne han vel klart å sende en epost til nav - at man registrer at barn blir født er neppe noen overraskelse.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 18:22   #72
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Du om det. Jeg synes det er hånlig.

Men da får jeg heller ta utsagnet med meg i skammekroken og tenke meg litt om.

Gammel 03-04-13, 18:27   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne tullinger som det der irriterer meg grenseløst, fordi de gjør ting som er bra, som tøybleier, redusert forbruk, miljøvennlig liv og sånn, til en del av en totalt sett helt uspiselig hippiepakke som ikke er i kontakt med virkeligheten i det hele tatt. Dessuten kan jeg ikke fordra folk som bare vil ha, ikke vil bidra selv om de kan, og attpåtil greier å sette seg på sin høye hest og se ned på oss som drar lasset gjennom dølle liv og skattebetaling. Noen kunstnere og fritenkere kommer i samme kategori.

Gammel 03-04-13, 18:47   #74
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På generelt grunnlag så mener jeg at voksne, myndige folk gjerne må bo i gamme og være selvforsynt. Melde seg ut av alt mulig, og være statsløse uten rettigheter. De må gjerne la være å følge vanlig konvensjonell tankegang, la være å betale skatt til fellesskapet og således selvsagt la være å kreve å få noe FRA fellesskapet (hvis de MÅ motta noe, forventer jeg selvsagt at summen sendes direkte til veldedighet - en miljøorganisasjon for eksempel).

Når de derimot velger å få barn, synes jeg ikke lenger de kan velge bort alt dette for HENNE også. Deres ansvar som foreldre går forbi en varm gamme og et fritt liv i skogen. Det innebærer også registrering ii storsamfunnet. Helseoppfølging? Vaksinasjon (lite sannsynlig kanskje) Skole? Hva hvis foreldrene faller fra?

Også synes jeg at det må være like lov å himle litt over disse to sin indignasjon over det brysomme samfunnet de må forholde seg til, som over andre personer vi diskuterer her på FP. Jeg synes nesten de blir litt karikert i sin iver etter å være annerledes.

Gammel 03-04-13, 18:50   #75
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det kommer frem noen plass at de vil ha og ha. Tvert i mot, de vil leve utenfor storsamfunnet og greie seg selv med de naturen gir, og det de greier å skaffe seg på annet vis.
De eneste de vel har poengtert er ønsket å kunne komme for legehjelp, og det synes jeg i grunn er betryggende.
Det er såpass mange andre artigkarer i dette landet som får både legehjelp og annen hjelp uten å bidra med noe som helst, så et par-tre skogsfolk synes jeg vi kan unne behandling om de trenger det.

Siden samfunnet er lagt opp slik det er med at er du innmeldt her får du ditt, får du ditt blir du innmeldt der osv kan jeg godt forstå et det er uoversiktlig å orientere seg, og å gjøre ting i rett rekkefølge når du lever litt alternativt.

Gammel 03-04-13, 19:04   #76
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det kommer frem noen plass at de vil ha og ha. Tvert i mot, de vil leve utenfor storsamfunnet og greie seg selv med de naturen gir, og det de greier å skaffe seg på annet vis.
De eneste de vel har poengtert er ønsket å kunne komme for legehjelp, og det synes jeg i grunn er betryggende.
Det er såpass mange andre artigkarer i dette landet som får både legehjelp og annen hjelp uten å bidra med noe som helst, så et par-tre skogsfolk synes jeg vi kan unne behandling om de trenger det.

Siden samfunnet er lagt opp slik det er med at er du innmeldt her får du ditt, får du ditt blir du innmeldt der osv kan jeg godt forstå et det er uoversiktlig å orientere seg, og å gjøre ting i rett rekkefølge når du lever litt alternativt.

Jeg synes disse fremstår som svært i stand til å orientere seg, jeg. Og, de benytter også Internett i en grad hvor jeg vil gå utifra at de klarer å finne svar, eventuelt finne ut hvem de skal spørre.

Gammel 03-04-13, 19:06   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det kommer frem noen plass at de vil ha og ha.

Neivel? Fra bloggen:

Sitat:

Barnets mor begynnte å slite med ryggen etter fødselen og vi dro på legevakta (kommunalt) for å få hjelp. Men legen der bagatelliserte tilstanden hennes, sa at det bare var noe muskulært og at hun kunne ta Paracet om smertene ble for store. Di ville ha 260 kroner i betaling for ingenting, vi betalte ikke. Det offentlige helsetilbudet i verdens rikeste land er elendig. Det koster mye og tar lang tid. I land som Iran og Cuba har di gratis legehjelp, og du får hjelp når du trenger det?

Vel? Dagen etter dro vi til en kiropraktor (privat) og han kunne fortelle at bekkenet var ute av posisjon samt flere ryggvirvler. Han viste hva han snakket om og kunne hjelpe. Men det koster mye å bruke private helseinstitusjoner.

I tillegg lar de være å møte til en avtalt helsesjekk på helsestasjonen, tydeligvis uten å si i fra, siden de når de dukker opp uanmeldt etter en par uker får beskjed om at neste ledige time ligger to uker frem i tid. Da blir de så fornærmet at de sier at de ikke gidder å registrere barnet sitt. I tillegg sutrer de over det "bedritne systemet". Utrykk som "pakker stridsøksa" for å møte barnevernet syns ikke jeg akkurat vitner om særlig sanarbeidsvilje, gitt.

Gammel 03-04-13, 19:09   #78
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mye inspirasjon å hente i Erlend Loes Doppler hvor hovedpersonen bor ved Sognsvann sammen med elgen Bongo.

Gammel 03-04-13, 19:11   #79
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes disse fremstår som svært i stand til å orientere seg, jeg. Og, de benytter også Internett i en grad hvor jeg vil gå utifra at de klarer å finne svar, eventuelt finne ut hvem de skal spørre.

Joda, jeg ser den, men jeg tipper også at det dukker opp problemstillinger de faktisk ikke ante de måtte orientere seg i.

Gammel 03-04-13, 19:12   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Mye inspirasjon å hente i Erlend Loes Doppler hvor hovedpersonen bor ved Sognsvann sammen med elgen Bongo.

Åh, han irriterte meg grønn! Makan til uansvarlig sutrete fjomp skal du lete lenge etter!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.