|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sprøtting i skogenGreia er at se gjør det ekstremt mye vanskeligere for seg selv enn nødvendig. De må gjerne bo med barn i en hippiekoloni for min del, men når de legger ut blogginnlegg som det der, fullt av snurting og konspirasjonsteori blir det bare smørjete. Skjønner godt at barnevernet vil snakke med dem, det er faktisk ikke det samme som at de har tenkt til å ta fra den barnet. Hadde det ikke bare vært lettere å snakke med barnevernet, registrere ungen og hå videre?
|
|
|
#62 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sprøtting i skogenEg synest heile saken er veldig interessant og gleder meg litt til å følgje dei diskusjonane som kjem til å følgje framover. Eg synest det er interessant å sjå kor mainstream ein faktisk må vere for å passe inn i samfunnet og kva slags problem som faktisk blir skapt av byråkratiet, når ein forsøker å gjere andre val enn det som er innføre "normalen".
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sprøtting i skogenJa det er det som er så underlig, og her har ikke NRK gjort ordentlig research heller. Det de sier om at arbeidskontrakt er krav til D-nummer og det de sier om utvandret og registrere seg igjen stemmer jo ikke |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Sprøtting i skogen
Det er min tanke også. Og hva er greia med å ikke lage avtaler? Han kan vel klare å avtale et klokkeslett med NAV? Og ikke bare møte opp? Andre klarer jo det. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Han har solcellepanel for å lade i hvertfall. Han har vel et abonnement, da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sprøtting i skogenMan er jo faktisk nødt til å forholde seg til det samfunnet man bor i. Jeg har stor tro på at mange folk kan leve uortodokse liv, og at en oppvekst i naturen hverken betyr at man ikke omgås andre eller ikke har det bra. Men å snurte og gjøre et stort nummer ut av at man ikke vil tilhøre samfunnet - for allikevel forvente hjelp når det passer (feks hvis en fødsel skulle skjære seg fullstendig - eller man synes man trenger et pass) rimer ikke for meg.
|
|
|
#67 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Sprøtting i skogenJeg synes vel at de kunne klart å undersøkt alt dette, hvordan de kunne ordne alt sammen, på de 9 månedene hun gikk gravid, inkludert det å melde inn fødselen som de burde ha skjønt ville være nødvendig.
|
|
|
#68 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Slem, virkelig? Jeg synes for eksempel at det er "slemmere" å hevde at en mann er en uforbeholden snylter (jeg sier ikke at noen i denne tråden har sagt akkurat det, men jeg setter ting litt på spissen for å understreke) enn å flåse med noe som "alle" må skjønne bare er, nettopp, flås. Sist redigert av Madicken : 03-04-13 kl 17:07. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Dragedytteren
|
Det tenkte jeg også. Det går jo an å undersøke og planlegge slike ting selv om man vil bo i skogen. Mannen er tydeligvis på nett og blogger, så da kunne han vel klart å sende en epost til nav - at man registrer at barn blir født er neppe noen overraskelse.
|
|
|
#73 |
|
Epikur
|
Sv: Sprøtting i skogenSånne tullinger som det der irriterer meg grenseløst, fordi de gjør ting som er bra, som tøybleier, redusert forbruk, miljøvennlig liv og sånn, til en del av en totalt sett helt uspiselig hippiepakke som ikke er i kontakt med virkeligheten i det hele tatt. Dessuten kan jeg ikke fordra folk som bare vil ha, ikke vil bidra selv om de kan, og attpåtil greier å sette seg på sin høye hest og se ned på oss som drar lasset gjennom dølle liv og skattebetaling. Noen kunstnere og fritenkere kommer i samme kategori.
|
|
|
#74 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Sprøtting i skogenPå generelt grunnlag så mener jeg at voksne, myndige folk gjerne må bo i gamme og være selvforsynt. Melde seg ut av alt mulig, og være statsløse uten rettigheter. De må gjerne la være å følge vanlig konvensjonell tankegang, la være å betale skatt til fellesskapet og således selvsagt la være å kreve å få noe FRA fellesskapet (hvis de MÅ motta noe, forventer jeg selvsagt at summen sendes direkte til veldedighet - en miljøorganisasjon for eksempel).
|
|
|
#75 |
|
Rockesøster
|
Sv: Sprøtting i skogenJeg synes ikke det kommer frem noen plass at de vil ha og ha. Tvert i mot, de vil leve utenfor storsamfunnet og greie seg selv med de naturen gir, og det de greier å skaffe seg på annet vis. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg synes disse fremstår som svært i stand til å orientere seg, jeg. Og, de benytter også Internett i en grad hvor jeg vil gå utifra at de klarer å finne svar, eventuelt finne ut hvem de skal spørre.
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Neivel? Fra bloggen:
I tillegg lar de være å møte til en avtalt helsesjekk på helsestasjonen, tydeligvis uten å si i fra, siden de når de dukker opp uanmeldt etter en par uker får beskjed om at neste ledige time ligger to uker frem i tid. Da blir de så fornærmet at de sier at de ikke gidder å registrere barnet sitt. I tillegg sutrer de over det "bedritne systemet". Utrykk som "pakker stridsøksa" for å møte barnevernet syns ikke jeg akkurat vitner om særlig sanarbeidsvilje, gitt.
|
|
|
#78 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Sprøtting i skogenMye inspirasjon å hente i Erlend Loes Doppler hvor hovedpersonen bor ved Sognsvann sammen med elgen Bongo.
|
|
|
|
#79 |
|
Rockesøster
|
Joda, jeg ser den, men jeg tipper også at det dukker opp problemstillinger de faktisk ikke ante de måtte orientere seg i. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Glamorøs
|
Åh, han irriterte meg grønn! Makan til uansvarlig sutrete fjomp skal du lete lenge etter!
|
![]() |
|
|