Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-13, 20:03   #541
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ina er ikke aktiv  
Gammel 10-05-13, 20:36   #542
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat nå leser jeg denne, en bok om 6 damer som møttes på et franskkurs og avtaler at de skal gå pilgrimsreise. Jeg sto med den andre boken, 7 dager med tirsdagsdamene, men er litt usikker, må vente å se om den tar seg opp.

Sist redigert av Macky : 10-05-13 kl 20:42.
Macky er ikke aktiv  
Gammel 10-05-13, 21:27   #543
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Den aller siste boken om Sookie Stackhouse. Jeg har gledet meg til denne siden forrige bok, men gruer meg veldig til den er ferdig. Da er det over.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 10-05-13, 21:36   #544
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg høre på nolo, tenkte jeg:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-05-13, 21:53   #545
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Skyggedød" av Anne Holt.

Gammel 12-05-13, 00:31   #546
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The Devil All The Time av Donald Ray Pollock.

Gammel 12-05-13, 20:39   #547
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes du om Miss Peregrine, da, Toffen?

We the animals var skrekkelig og veldig bra. Nå har jeg akkurat slukt denne:

Utrolig mange gode debuter på rad her! Men hva nå, hva nå? Summertime, da, kanskje?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-05-13, 21:12   #548
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at nysgjerrigheten tok overhånd, så jeg leser nå Fifty Shades of Grey.

Men bare hjemme, altså. Ikke planer om jeg leser den i full offentlighet. Så i veska har jeg Hundre års ensomhet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 14:33   #549
mamma03
Nybegynner

Medlem siden: May 2013
Hvor: Akershus
mamma03 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Blood and gold av Anne Rice, har holdt på med den i ei lita evighet, så burde kanskje få lest den ut snart..

mamma03 er ikke aktiv  
Gammel 17-05-13, 01:33   #550
Fuja
Superaktiv

Fuja sin avatar

Hvor: Tromsø
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Jeg leser Fifty Degrees Below av Kim Stanley Robinson. Både den og første boka (Forty Signs of Rain) er helt greie bøker, mest politikk da og jeg liker nok de med litt mer fart og spenning.

Fuja er ikke aktiv  
Gammel 17-05-13, 08:34   #551
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva synes du om Miss Peregrine, da, Toffen?

Å, jeg likte den veldig godt! En deilig creepy røverhistorie, og de bildene!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men hva nå, hva nå? Summertime, da, kanskje?

Den er veldig, veldig bra.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-05-13, 22:40   #552
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå skal jeg høre på nolo, tenkte jeg:

Hva syns du?

Nå leser jeg City of the Fallen Sky av Joseph Evans. Det var min beleste niese som anbefalte den. Sci-fi/fantasy for ungdom, som veldig godt kan leses av voksne også.

Gammel 17-05-13, 23:05   #553
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Leser Paganinikontrakten nå, av Kepler. Synes den er skrevet på en litt merkelig måte, men har bestemt meg for å fullføre den like vel. (Leste Hypnotisøren også og slet i begynnelsen med å like den pga måten den er skrevet på).

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 17-05-13, 23:32   #554
Fuja
Superaktiv

Fuja sin avatar

Standard

Er det samme oversetter på de to bøkene? Jeg leser nesten aldri bøker oversatt til norsk lengre pga dårlige oversettere.

Fuja er ikke aktiv  
Gammel 18-05-13, 00:15   #555
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hva syns du?

Jeg leste den ut i dag og er helt forhekset.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 18-05-13, 18:22   #556
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Er det samme oversetter på de to bøkene? Jeg leser nesten aldri bøker oversatt til norsk lengre pga dårlige oversettere.

De er oversatt av samme person ja. Kanskje er de bedre på orginalspråket, det har jeg ikke tenkt over. Jeg greier ikke helt å sette fingeren på hva det som gjør at jeg ikke liker måten de er skrevet på. Jeg har akkurat lest flere bøker av Jo Nesbø om Harry Hole og de synes jeg er langt bedre å lese. Men, spennende er bøkene bøkene det svenske ekteparet har skrevet også så jeg blir på en måte oppslukt i bøkene like vel på et vis, men gleder meg til å bli ferdig og ta fatt på siste boka av Nesbø.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 18-05-13, 18:47   #557
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 10:33   #558
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal jo på englandsferie, så nå er det Brighton Rock av good old chap Graham Greene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 18:29   #559
Fuja
Superaktiv

Fuja sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

De er oversatt av samme person ja. Kanskje er de bedre på orginalspråket, det har jeg ikke tenkt over. Jeg greier ikke helt å sette fingeren på hva det som gjør at jeg ikke liker måten de er skrevet på. Jeg har akkurat lest flere bøker av Jo Nesbø om Harry Hole og de synes jeg er langt bedre å lese. Men, spennende er bøkene bøkene det svenske ekteparet har skrevet også så jeg blir på en måte oppslukt i bøkene like vel på et vis, men gleder meg til å bli ferdig og ta fatt på siste boka av Nesbø.

Jeg merker at det er mye bedre flyt i i bøker skrevet av norske forfattere enn de som er oversatt. Min mamma har drevet å sagt veldig lenge at jeg burde lese Kepler bøkene, har bare ikke kommen meg så langt, har jo kjempe mange bøker her hjemme jeg skulle ha lest.

Fuja er ikke aktiv  
Gammel 19-05-13, 19:56   #560
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Game of Thrones, bok 5. Noen som har noen rykter om når en bok 6 kan ventes??

Samt uendelige mengder artikler og kapitler om 1600-tallets England.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.