|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge
ja,der har du et godt poeng, jeg må ha noe som går inn under puppene eller i midjen, alt annet ser ut som en sekk på meg og jeg mistrives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Passiv
|
Da skal du rett og slett ikke ha en bunad uten liv. Så da utgår drakten fra Sverige, den passer ikke kroppen din. Sånn vil jeg si det. Velg deg en drakt som har et definert liv. |
![]() |
![]() |
#123 |
heimføing
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSverigedraktene jeg så igår var med liv, slik som i linken til Nextlife. Ser ut som det er flere varianter av den da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJa, mn jeg liker ikke at det er masse stoff fra under puppene, det klær ikke meg, det er der jeg er tynneste og det bør helst vises, ellers ser je bare stor ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSkjønner. Syns bare den så veldig nett ut på modellen, og det fins jo definitivt bunader som er mer bumsete i fasongen. Men jeg ville også valgt en med mest mulig innsvingt og ettersittende liv, så jeg skjønner hva du mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
du mener den vanlige lyse blå, ikke 1000-årsjubileumsdrakten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeOslobunaden finnes i to utgaver , gråblå og mørkeblå . Den er mye finere i mørkeblå . |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hold dere unna den siden. Russisk kjeltringdame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
Det visste jeg ikke. Mørkeblått er ikke helt min farge heller, men jeg likte den bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Epikur
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeHar du sjekket ut boken "drakt og prakt" som har oversikt over svenske og norske folkedrakter?
![]() |
#133 |
Epikur
|
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 20-05-13 kl 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Epikur
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeVärmland:
![]() |
#136 |
Epikur
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg google "folkdräkter" og "folkdräkt" og la inn noen fritt valgte stedsnavn som Dalarne og Värmland og sånn, jeg kan jo lite om svensk geografi eller hvor Pelen er fra. (men det regner jeg med hun har god kontroll på.
![]() |
#137 |
|
![]() Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDet er mange flotte fra Sverige, takk for bilder Harriet! Sist redigert av Pelen : 20-05-13 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|