|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Fifty Shades of Grey-serienJeg gav opp midtveis i andre bok, da kjedet jeg meg i hel. Jeg må snart innse at kritikere, resten av verden og meg har forskjellig smak, det gikk med denne serien som med Harry Potter. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Bedreviter
|
Sv: Fifty Shades of Grey-serien
Jeg tror jeg har til gode å høre en litteraturkritiker gi denne serien noe annet enn full slakt? |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fifty Shades of Grey-serienNå er det jo ikke sånn at om man ikke liker en serie så er den piss, eller om kritikere roser noen bøker, så liker man dem. Jeg har prøvd meg på flere kritikerroste bøker og har måttet legge dem vekk tidlig fordi jeg syntes de var utrolig boring. Kritikere hører jeg aldri på, verken når det gjelder filmer eller bøker, for jeg har opplevd å ha så VIDT forskjellig smak fra mange kritikere. Hadde jeg latt en kritiker bestemme hva jeg skulle lese eller se på, hadde jeg jammen gått glipp av mange fine bøker og filmer.
|
|
|
#188 |
|
En Som Trener
|
Du får begynne med serien av Sylvia Day.
|
|
|
#189 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Haha, den fikk jeg nettopp tips om av en kollega. Må kanskje det?
|
|
|
|
#191 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fifty Shades of Grey-serienOg føste bok om Ana og Chistian var som å lese om Bella og Edward.
|
|
|
#192 |
|
En Som Trener
|
Bella og Edward? :interessert:
|
|
|
#193 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Fifty Shades of Grey-serienPS! Det har kommet et 50 Shades selskapsspill! Hvem skal man spille med? I selskap?
|
|
|
#194 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Twilight-bøkene
|
|
|
#196 |
|
Nymotens gammeldags
Vampyrer var noe av det verste og mest begredelige jeg visste, så det tok lang tid før jeg i det hele tatt gadd å se den første Twilight-filmen, ei venninne overtalte meg til å se den flere måneder etter at den kom ut på dvd. Kort fortalt; nå er alle bøkene lest 2 ganger hver, og alle filmene er selvsagt sett på premieredagen med stor entusiasme.
|
|
|
#197 |
|
Textrovert
|
Sv: Fifty Shades of Grey-serienJeg trekker frem denne tråden igjen, da jeg leste Fifty Shades tidligere i sommer. Jeg leste bare bok 1, og kommer aldri, ALDRI til å lese de to siste. For makan til møl. Det meste er sagt i denne tråden, men en ting som irriterte meg grenseløst, og som ikke tror noen har nevnt, er at Ana er så "kroppsløs", i mangel på et bedre ord. Det eneste hun bekymrer seg for er håret sånn dann og vann. Men hun tenker aldri "er jeg for tynn, for tjukk, har jeg for små pupper, har jeg ikke en valk der, er lårene mine for kraftige, lukter jeg rart, har jeg barbert meg bra nok?". Jeg finner det totalt usannsynlig at dette skal være ikke-temaer.
|
|
|
#198 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Fifty Shades of Grey-serienJeg har kjøpt alle tre bøkene. Lest kanskje 100 sider av bok 1, så kom politi ut, og ble lest. Å har jeg kjøpt nye bøker, orker ikke fs-bøkene...
|
|
|
#199 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Fifty Shades of Grey-serienDet som irriterte meg i bøkene (jeg leste 1,5) var at jeg faktisk ikke klarte å danne meg et bilde av Christian Greys personlighet. Jeg fikk ikke taket på hvordan mannen egentlig var, og det syntes jeg var gørrende kjedelig. Og ja; Ana var platt og som mer bekymret for håret sitt enn for andre deler av kroppen som hun plutselig viste frem. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Fifty Shades of Grey-serienMan får vel egentlig ikke helt tak i personligheten til Christian før i bok nr 3, der får man alt forklart, bakgrunnen hans osv.
|
![]() |
|
|