Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fifty Shades of Grey-serien

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-13, 15:49   #181
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg gav opp midtveis i andre bok, da kjedet jeg meg i hel. Jeg må snart innse at kritikere, resten av verden og meg har forskjellig smak, det gikk med denne serien som med Harry Potter.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 15:53   #182
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg gav opp midtveis i andre bok, da kjedet jeg meg i hel. Jeg må snart innse at kritikere, resten av verden og meg har forskjellig smak, det gikk med denne serien som med Harry Potter.

Jeg tror jeg har til gode å høre en litteraturkritiker gi denne serien noe annet enn full slakt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 15:57   #183
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror jeg har til gode å høre en litteraturkritiker gi denne serien noe annet enn full slakt?

Javel? Jeg mener jeg har lest noe annet, men du har sikkert rett.

Gammel 20-04-13, 15:59   #184
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Javel? Jeg mener jeg har lest noe annet, men du har sikkert rett.

Jeg skal absolutt ikke hevde å ha lest alle anmeldelsene altså, men de jeg har lest har vært slakt fra ende til annen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 16:01   #185
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Ja, ikke vet jeg. Alt jeg vet er at bestselgere ikke er noe for meg.

Gammel 21-04-13, 12:08   #186
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gav opp tidlig i 3. bok. Boring.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 12:37   #187
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det jo ikke sånn at om man ikke liker en serie så er den piss, eller om kritikere roser noen bøker, så liker man dem. Jeg har prøvd meg på flere kritikerroste bøker og har måttet legge dem vekk tidlig fordi jeg syntes de var utrolig boring. Kritikere hører jeg aldri på, verken når det gjelder filmer eller bøker, for jeg har opplevd å ha så VIDT forskjellig smak fra mange kritikere. Hadde jeg latt en kritiker bestemme hva jeg skulle lese eller se på, hadde jeg jammen gått glipp av mange fine bøker og filmer.

Gammel 21-04-13, 22:28   #188
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Elsket hele serien! Elsket også Christian. Min Fifty.

Skjønner at serien har blitt populær, bøkene har jo ALT.
Vakre mennesker, spennende sex, en villmann som skal temmes, massevis av penger, spenning og krim og ikke minst en haug med kjærlighet.

Sukk, hva skal jeg lese NÅ?

PS. Jeg grein noen ganger også.

Du får begynne med serien av Sylvia Day.

Gammel 22-04-13, 00:13   #189
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Du får begynne med serien av Sylvia Day.

Haha, den fikk jeg nettopp tips om av en kollega. Må kanskje det?
Men det blir som å hoppe etter Wirkola, dersom det er liknende trilogi.
Jeg hadde ikke spesielt lyst å lese Fifty Shades-serien, og nå har jeg iallefall ikke lyst å kaste meg over serien fra Sylvia Day, etter å ha sett bokomslagene. Plagiat?! Den inneholder jo ikke Ana og Christian. Men, kanskje etterhvert.

Tror jeg må hive meg over noe dypere og mer poetisk først. Trenger det nå.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 00:15   #190
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Første bok ble veldig som å lese en blek kopi, men toeren synes jeg var bedre! Venter på den siste nå!

Gammel 22-04-13, 23:51   #191
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og føste bok om Ana og Chistian var som å lese om Bella og Edward. Den der Sylvia Day har jeg ikke hørt om.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 00:02   #192
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og føste bok om Ana og Chistian var som å lese om Bella og Edward. Den der Sylvia Day har jeg ikke hørt om.

Bella og Edward? :interessert:

Gammel 23-04-13, 00:05   #193
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

PS! Det har kommet et 50 Shades selskapsspill! Hvem skal man spille med? I selskap?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 00:28   #194
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bella og Edward? :interessert:

Twilight-bøkene Sitat mannen: "Homsevampyrer".

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 00:38   #195
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Twilight-bøkene Sitat mannen: "Homsevampyrer".

Vampyrer ja. :Mistet interessen:

Gammel 23-04-13, 18:39   #196
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vampyrer ja. :Mistet interessen:

Vampyrer var noe av det verste og mest begredelige jeg visste, så det tok lang tid før jeg i det hele tatt gadd å se den første Twilight-filmen, ei venninne overtalte meg til å se den flere måneder etter at den kom ut på dvd. Kort fortalt; nå er alle bøkene lest 2 ganger hver, og alle filmene er selvsagt sett på premieredagen med stor entusiasme.

Og jeg liker virkelig ikke vampyrgreier, assa. Virkelig ikke!

Gammel 30-07-13, 11:08   #197
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trekker frem denne tråden igjen, da jeg leste Fifty Shades tidligere i sommer. Jeg leste bare bok 1, og kommer aldri, ALDRI til å lese de to siste. For makan til møl. Det meste er sagt i denne tråden, men en ting som irriterte meg grenseløst, og som ikke tror noen har nevnt, er at Ana er så "kroppsløs", i mangel på et bedre ord. Det eneste hun bekymrer seg for er håret sånn dann og vann. Men hun tenker aldri "er jeg for tynn, for tjukk, har jeg for små pupper, har jeg ikke en valk der, er lårene mine for kraftige, lukter jeg rart, har jeg barbert meg bra nok?". Jeg finner det totalt usannsynlig at dette skal være ikke-temaer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 12:06   #198
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt alle tre bøkene. Lest kanskje 100 sider av bok 1, så kom politi ut, og ble lest. Å har jeg kjøpt nye bøker, orker ikke fs-bøkene...

Gammel 30-07-13, 12:18   #199
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Det som irriterte meg i bøkene (jeg leste 1,5) var at jeg faktisk ikke klarte å danne meg et bilde av Christian Greys personlighet. Jeg fikk ikke taket på hvordan mannen egentlig var, og det syntes jeg var gørrende kjedelig. Og ja; Ana var platt og som mer bekymret for håret sitt enn for andre deler av kroppen som hun plutselig viste frem.

Gammel 30-07-13, 12:32   #200
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Man får vel egentlig ikke helt tak i personligheten til Christian før i bok nr 3, der får man alt forklart, bakgrunnen hans osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.