Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middag i hverdagen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-13, 09:24   #81
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middag i hverdagen?

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Jeg tenker på et innslag på forkosttv der en representant viste frem en rød bok/hefte som alle 6 og 9.klassinger skulle få. Den var ikke til salgs.
Jeg hadde ikke lyd på og fikk ikke med meg hvilken organisasjon det var som hadde utarbeidet den.

Vår 6.klasse har ikke fått den. Tror jeg skal kjøpe "kokebok for alle" som et alternativ. Den såg fin ut.

Det er nok den vi har fått. JEg kan godt sjekke hvem som har gitt den ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 12:51   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av andre tråder her inne, og deprimert av denne, har jeg nå bestilt godtlevert.no. Så får vi se, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 16:23   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middag hver dag, lagd stort sett fra bunnen, minus noen krisemiddager fra Peppes og lignende.

Hva? Tja. Det som middagsappen foreslår, eller det jeg har lyst på, og helst noe sunt.

Vi spiser heller middag sent enn å ikke rekke å spise sammen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 18:08   #84
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slår til med middag 18.30 i dag. Da er fotballkamper og treninger ferdig. Sent, men til gjengjeld har jeg laget fiskegryte heeelt fra bunnen ( dyphavsfisk ) + rundstykker og det tok jaggu en drøy time. Ikke normalt å bruke så lang tid på middagen her i huset, men av og til glimter man til.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 19:56   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NÅ er trening og kamp ferdig her. Det ble burger på Shell.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:07   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trening nettopp ferdig her også, men siden jeg har vært hemmafru ( ) i dag og hadde middagen klar klokken 16:00 ( ), gikk det jo fint. Til vanlig har det ofte hendt at vi har hatt middag som siste måltid kl. 20:00, det er det som er lettest i vår rytme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:10   #87
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi lager middag hver dag. Som regel fra bunnen, men vi bruker ferdiglagde fiskekaker og kjøpepasta.
Middagen er som regel sein, et sted mellom 18-20.
Mikrobølgeovnen er vår venn. Det er som regel noen som ikke er hjemme til middag. Vi er 6 aktive personer, og et eller annet skjer for noen hver kveld. Alle får middag, men ofte må da minst en varme seg den til kvelds.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:19   #88
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Trening nettopp ferdig her også, men siden jeg har vært hemmafru ( ) i dag og hadde middagen klar klokken 16:00 ( ), gikk det jo fint. Til vanlig har det ofte hendt at vi har hatt middag som siste måltid kl. 20:00, det er det som er lettest i vår rytme.

Jeg tror middag for evig og alltid blir siste måltid nå som jeg har barn. Nå for tiden er det middag i 18-tiden, tidspunktet er blitt forskjøvet i takt med leggetiden til guttungen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 09:34   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Til vanlig har det ofte hendt at vi har hatt middag som siste måltid kl. 20:00, det er det som er lettest i vår rytme.

Vi har oftest middag i syvtiden, tror jeg. Unntaket er når Poden skal på speideren, da må vi skynde oss så vi er ferdige med å spise til ti på seks.

Gammel 03-09-13, 10:23   #90
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me lagar middag kvar dag og me eter den saman, stort sett. Hender at mannen er på jobb eller opptatt med andre ting.

Eg prøver å ha middagsplanar og få handla inn til den i god tid. Ungane har fast middagslaging kvar tysdag. Då er det dei som har bestemt, planlagt og lagar maten.
Helga som var og denne veka her, ser slik ut:
Fredag: Pizza
Laurdag: Biff med pestopoteter
Søndag: Komle
Måndag: Pølse og rotmos
Tysdag: Makaronigrateng ( gutungen )
Onsdag: Kikert-spinat-curry
Torsdag: Restar etter komlemiddag
Fredag: Taco
Laurdag: Pizza
Søndag: Pai
Måndag: Pasta med laks og fennikel.

Gammel 03-09-13, 11:08   #91
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har hjemmelaget middag hver dag. Jeg lager så mye forskjellig at det ville ta for lang tid å ramse opp. Jeg liker å prøve nye ting og abonnerer dessuten på et matblad så det er stadig nye oppskrifter på menyen. Det er sjelden samme rett spises to uker på rad og jeg har aldri forstått de som har faste menyer enkelte ukedager, f.eks. alltid pizza eller taco på fredager. Jeg hadde blitt skikkelig lei i allefall. Vi spiser samlet hver dag, som oftest mellom 17 og 18.

Gammel 03-09-13, 11:12   #92
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser sjelden før 1730, som regel rundt 18. Jeg synes ikke det er så veldig sent. Synes andre det er sent?

Gammel 03-09-13, 11:15   #93
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser som regel rundt 17.00 og jeg syns det er ganske sent. Jeg er ulvesulten fra 15.00 og frem til middag. :matvrak:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 11:17   #94
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi varierer mellom å spise før eller etter aktiviteter. Litt etter som det passer seg. Det vil si at middag kan være kl. 16.30 eller kl. 20. Eller ulike tidspunkter mellom der.

Nå arbeider vi med at jentene skal bli mer selvhjulpne på å lage middag og planen er at de skal lage en dag i uken hver. De er hjemme før oss og om de lager middag kan vi spise med en gang vi kommer hjem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 11:22   #95
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De fleste i familien spiser ett eller annet mellom lunsj og middag. Litt rester av matpakke, frukt eller en skive. Ellers hadde vi ikke holdt ut til middag.

Gammel 03-09-13, 11:30   #96
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi spiser sjelden før 1730, som regel rundt 18. Jeg synes ikke det er så veldig sent. Synes andre det er sent?

Jeg synes ikke det er sent. Jeg hadde ikke klart å spise middag før 16 i allefall, det blir altfor tidlig. Sent blir det ikke før etter 19-20 etter min mening.

Gammel 03-09-13, 11:36   #97
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg er oppvokst med middag på slaget 15.30, og merker at jeg sliter litt med omstillingen. Når jeg henter guttungen i barnehagen i 15-tiden er jeg vannvittig sulten, men da har han spist frukt der, så middag med én gang hadde vært ganske uaktuelt uansett. Jeg sliter med å lære meg hva som er nok mat til at jeg ikke er på randen av besvimelse, samtidig som jeg ikke er for mett til middag i 18-tiden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 11:58   #98
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heldige, for her er det noen hjemme fra ihvertfall 15 og utover. Når Dustemann (oi, Autocorrect for sistemann! ) kommer hjem kl 15.50, spiser vi. Det passer for oss, for da er alle fryktelig sultne (det er flere her som ikke er særlig glad i andre måltider enn middagen og forslag om skiver er visst krise...).

Aktiviteter starter mellom 17-18 hver dag, så da har vi (dvs burde ha) god tid. Ungene (ihvertfall minst én av dem) er borte hver ettermiddag i tidsrommet 17-20, så felles middag 18 hadde ikke vært mulig.

Av en eller annen grunn føles likevel ettermiddagene som et evig maraton.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 12:03   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har hjemmelaget middag hver dag. Jeg lager så mye forskjellig at det ville ta for lang tid å ramse opp. Jeg liker å prøve nye ting og abonnerer dessuten på et matblad så det er stadig nye oppskrifter på menyen. Det er sjelden samme rett spises to uker på rad og jeg har aldri forstått de som har faste menyer enkelte ukedager, f.eks. alltid pizza eller taco på fredager. Jeg hadde blitt skikkelig lei i allefall. Vi spiser samlet hver dag, som oftest mellom 17 og 18.

Kan du ikke nevne noe av det du lager, ihvertfall? :trenger inspirasjon:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 12:09   #100
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi lager og spiser felles middag hver dag. Hva er veldig avhengig av fantasi og tid. Jeg må varierer ellers blir jeg matlei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.