Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 09:39   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?

Åh, laaange lørdager på biblioteket, med lett innslag av flørt - DET savner jeg!

Gammel 16-09-13, 09:45   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ni år i 1986, og jeg savner å være hos farmor og farfar og være liten og trygg der. Moreller i hagen, hengekøye, kle-ut-klær og egg til frokost.

Og så savner jeg brevvenner, manuelle dagbøker og kvelder foran radioen - alltid parat til å presse ned opptaksknappen når det kom en fin sang.

Fra i dag ville jeg definitivt savnet internett mest. Svaret på alle spørsmål innen tre sekunder er ganske fantastisk.

Vi hadde forøvrig alt mulig teknisk før "alle andre" da jeg var liten. Videospiller, farge-TV, oppvaskmaskin, microbølgeovn, sodastream. Mobiltelefon fra 1991, datamaskin med DOS sent på 80-tallet. Pappa elsket teknisk fremskritt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:56   #63
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 23, nygift og skulle flytte inn i nyoppusset leilighet.
Lys blå stue, rosa kjøkken, hvitt soverom med grå lister og fersken og mellomblått bad.

Mammaen min hadde akkurat hatt slag, og vi var ikke helt sikre på om det kom til å bli bra. Hun var mye på besøk hos oss.
Broderen hadde Commodore 64 og Atari, vi kjøpte hvit Finlux TV(brukt av noen venner)

Nei, det er ikke noe jeg kommer til å savne.
Synes faktisk at 2013 er helt greit med de muligheter vi har.

Gammel 16-09-13, 13:32   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Vi hadde forøvrig alt mulig teknisk før "alle andre" da jeg var liten. Videospiller, farge-TV, oppvaskmaskin, microbølgeovn, sodastream. Mobiltelefon fra 1991, datamaskin med DOS sent på 80-tallet. Pappa elsket teknisk fremskritt.

Vi hadde alt sånt LENGE etter alle andre. Det var en slags merkelig søttitallsgreie foreldrene mine hadde for seg. Oppvaskmaskin fikk vi forresten i 1979, så det var kanskje ikke så sent, men alt det andre ...
Tv hadde vi ikke i det hele tatt før etter at jeg hadde begynt på skolen, farge-tv fikk de vel ikke før jeg forlengst hadde flyttet hjemmefra. De andre tingene hadde vi aldri. Jeg hadde en dameykkel, kjøpt brukt, fra jeg var sju til jeg ble voksen.

Jeg har ikke kjørt den linja overfor egne barn.

Ville også savnet internett veldig om jeg skulle tilbake til 1986. Og iPaden og iPhonen. Men jeg savner egentlig bittelittegrann det å ikke alltid være tilgjengelig for alle henvendelser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 21:29   #65
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var seks år i 1986, så om jeg skulle savne noe måtte det være det bekymringsløse barnelivet jeg levde da. Jeg gikk siste året i barnehagen, og likte meg kjempegodt der, hadde mange venner og stortrivdes.

Gammel 17-09-13, 13:38   #66
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg var åtte år og sannsynligvis sorgløs, og akkurat den følelsen savner jeg.

Jeg hadde garantert savnet internett og enkel tilgang på det meste av informasjon, men jeg er sannelig ikke sikker på at livet mitt er bedre med tilgang til alt av informasjon og underholdning alltid. Ofte lurer jeg på om det gir meg flere bekymringer enn gleder. Jeg savner også mer nøkternhet i samfunnet, generelt sett.

Men jeg hadde nok blitt ko-ko av elendig matutvalg i butikkene.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Vi hadde halvautomatisk, mamma sverget til AEG-maskina. Så tøyet måtte lempes fra vasketrommelen og over i sentrifuga, og et gummilokk måtte presses nedi på toppen. Det var sentrifuga si det.

Min mor sverget til slike helt til for 2-3 år siden.

Gammel 17-09-13, 13:41   #67
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 2 og foreldrene mine bodde sammen. Akkurat det savner jeg av og til, siden jeg ikke husker det. Men, ellers savner jeg ikke så mye. Mormor kanskje.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:43   #68
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

I 1986 hadde vi ikke TV, men vi hadde utedo; så jeg har i følge ungene vokst opp i steinalderen.
Jeg gikk på barneskolen i 86, og levde et langt fra vanlig barneliv, på godt og vondt.

Om jeg ville savnet noe om jeg måtte tilbake til 86 måtte det være pc,mobilen og PVR-dekoderen som gjør et mulig å pause nyhetene til de minste ungene er i seng.

Gammel 18-09-13, 11:49   #69
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

OMG, men jeg trur joggu jeg driver og ligger litt med samma karen nå for tia som jeg gjorde i 1986...

Jeg ville savna Iphonen, det å ha førerkort, det å bo for seg sjøl, det å ha lønn det å være selvstendig.

Gammel 18-09-13, 12:13   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var tre år i 1986. Tror jeg hadde vært rimelig happy om jeg hadde vært tre år igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:48   #71
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

OMG, men jeg trur joggu jeg driver og ligger litt med samma karen nå for tia som jeg gjorde i 1986...

Gammel 18-09-13, 13:51   #72
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker veldig godt en episode fra 1986. Ei venninne og meg satt på trappa til mormor og snakket om at alle tiår hadde jo noe "eget", men hva i all verden skulle fremtiden si om åttitallet? Det var jo virkelig IKKE NOE SOM HELST spesielt med det tiåret, verken når det gjaldt kultur, mote eller noe som helst. Nei, det tiåret ville nok fort bli glemt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 14:10   #73
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg husker veldig godt en episode fra 1986. Ei venninne og meg satt på trappa til mormor og snakket om at alle tiår hadde jo noe "eget", men hva i all verden skulle fremtiden si om åttitallet? Det var jo virkelig IKKE NOE SOM HELST spesielt med det tiåret, verken når det gjaldt kultur, mote eller noe som helst. Nei, det tiåret ville nok fort bli glemt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 14:36   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk, Divine!

Gammel 18-09-13, 21:33   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha. Jeg husker første gang vi identifiserte åttitallsstil. Det var i 92, og vi så en film der noen gikk med boblevest.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:15   #76
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg hadde savnet datamaskin og det å ha alt av informasjon så lett tilgjengelig mest tror jeg. Siden jeg var bare 8 år i 1986 er det ikke så mye jeg savner fra den gangen.

Signerer, bortsett fra at jeg var 5 år og ikke 8.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:18   #77
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 12 år og hadde en ganske sorgløs tilværelse. Jeg hadde nok savnet Internett og alt rundt det intenst i 86, men jeg ville hatt bestemor. Bestefar døde i 84, så hvis jeg først skulle tilbake i tid ville jeg jammen ha fått med meg han også, så 86 holder bare ikke!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 13:31   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg husker godt fra den tiden, var den kalde krigen og redselen for hvordan verden skulle bli seende ut for hun lille som var baby da. Reagan var nådeløs og uskylden forsvant da Palme ble myrdet. Og så kom tsjernobyl-ulykken og jeg husker at jeg oplevde verden som ganske utrygg - på tross av at jeg også den gangen var ganske laid-back og avslappet i forhold til det meste.
Jeg synes verden har blitt et bedre sted å være siden den gang, og skjønner ikke helt de folka som del blir lenket til i starten a denne tråden - jeg tenker at livsvalget deres er et resultat av "alt var så mye bedre før"-tenkning heller en at det reelt sett var bedre for folk å leve da enn nå.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 16:16   #79
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

En ting jeg husker godt fra den tiden, var den kalde krigen og redselen for hvordan verden skulle bli seende ut for hun lille som var baby da. Reagan var nådeløs og uskylden forsvant da Palme ble myrdet. Og så kom tsjernobyl-ulykken og jeg husker at jeg oplevde verden som ganske utrygg - på tross av at jeg også den gangen var ganske laid-back og avslappet i forhold til det meste.
Jeg synes verden har blitt et bedre sted å være siden den gang, og skjønner ikke helt de folka som del blir lenket til i starten a denne tråden - jeg tenker at livsvalget deres er et resultat av "alt var så mye bedre før"-tenkning heller en at det reelt sett var bedre for folk å leve da enn nå.

Ja, man trenger virkelig ikke å gå helt tilbake til 86 for at barna skal leke ute mer enn de holder på med data.

Jeg lurer forresten på om disse folka presser fire- fem unger i baksetet fordi det går, og kjører til og fra mens de røyker i bilen ... For det var slettes ikke uvanlig på åttitallet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.