|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?14 år og litt forvirret. Pusurboken kan fortelle om ett rikt kjæresteliv.
|
|
|
#43 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Fjorten år, og fortsatt forelsket i han som snart skulle bli min første kjæreste - og definitivt min første store kjærlighet. Jeg glemmer han aldri, og en liten - men viktig - plass i hjertet mitt har han fortsatt. En av de personene jeg aldri lenger møter, men som jeg fortsatt er glad i. Selv om det var jeg som slo opp med han, fine, fine gutten. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?The legend oz Zelda anno 1986:
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg ville savne internett og mobiltelefon. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Epikur
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?
Vi hadde ikke. Og 1400 omdreininger og ullvugge er jeg rimelig sikker på at de ikke hadde. Vi hadde ikke bad før 1983 og ikke innedo før lenge etter jeg flyttet hjemmefra.
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Foreldrene mine fikk oppvaskmaskin da de manuelle (barna) flyttet hjemmefra, tidlig nittitall.
|
|
|
#48 |
|
heimføing
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Hadde en Zanussi vaskemaskin i 86 og hadde den til 2001 faktisk, så den kan ikke ha vært så gæli. Vasket ulltøy også med den. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Vi hadde halvautomatisk, mamma sverget til AEG-maskina. Så tøyet måtte lempes fra vasketrommelen og over i sentrifuga, og et gummilokk måtte presses nedi på toppen. Det var sentrifuga si det.
|
|
|
#50 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Vi fikk innedo i 1975 og bad året etter, vaskemaskin hadde vi også, tv mm ;-) |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg savner absolutt ingenting fea 1986 og synes det er fantastisk å leve nå. Jeg hadde savnet egentlig alt fra 2013.
|
|
|
#52 |
|
Øyboer
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Det var det året jeg ble født så kan ikke si jeg husker så mye fra de 1 1/2 mnd jeg levde det året. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
heimføing
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg er tett oppimot femti og selv om jeg er oppvokst i gokk uten kollektivtransport utover skolebussen så har jeg alltid hatt innedo (to faktisk), bad, dusj, telefon, vaskemaskin og også oppvaskmaskin fra jeg var ganske liten. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Textrovert
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?1986 var et møkkaår. Tror ikke jeg savner noe fra den tiden.
|
|
|
#55 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg hadde det helt greit i 1986. Det var det året jeg ble 16. Vi hadde både helautomatisk vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin, så led ingen nød på den måten. Mobiltelefon hadde vært praktisk, ikke alltid like lett å få gitt beskjed om man ble forsinket til avtaler osv. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg er født og oppvokst i en liten by i Nord-Norge og vi har også alltid hatt innedo (tre bad og fire toaletter hadde vi faktisk), oppvaskmaskin, vaskemaskin, TV, videospiller, telefon o.l. Datamaskin har vi hatt så lenge jeg kan huske og vi fikk internett tidlig på 90-tallet.
|
|
|
#57 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Mine fikk kabel-tv da vi flyttet hjemmefra - slutten av 90-tallet. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg var åtte år, så livet var jo ganske ok. Vi hadde kabel, det fikk vi i 84. Og vaskemaskin, oppvaskmaskin, betamax videospiller ( |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg var 16 år og hadde det helt flott. Vi var en stor gjeng som hang sammen og hadde det så gøy. Vi samles ofte i kjellerstuen hos oss så vi hang ikke rundt på bensinstasjoner eller gatekjøkken. Noe av grunnen var at vi bodde 3km fra veien og en mil fra butikkmuligher.
|
|
|
|
#60 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Fylte 14 i 1986. Var bygdenerd, utstyrt med Commodore 64, diverse oppslagsverk og et flittig brukt lånekort ved det lokale biblioteket. Savner strengt tatt ikke en ting av den tidens teknologi og ville lidd fryktelig under mangel av moderne alternativer. Bare det å organisere noe som involverte mer enn to personer kunne fint ta en uke før man hadde klart å få tak i alle på telefonen, for eksempel. Det var kjekt å være 14 år med utstrakt fritid, men på den andre siden var det ikke særlig kjekt å leve med en overhengende trussel om atomkrig -- folk som har vokst opp litt seinere kan vanskelig forstå akkurat hvordan det var, tror jeg.
|
![]() |
|
|