|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jepp, er også enig med Adrienne. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Mine unger er nå 9 og 12, og de spretter opp sju både i helger og ferier. Halv åtte er maks, tror jeg. Vel å merke i ferier. Samme når de legger seg. Det plager ikke meg lenger, de står opp selv. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
er her
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Når de legger seg varierer litt, men mellom 1930 og 2000 for 2,5 åringen, mellom 20 og 21 for 5 og snart 9 åringen. Gutta sover på samme rom og 5 åringen liker ikke å være alene, så da blir det slik. De sovner sjeldent før 2130, men virker uthvilt når de står opp neste dag mellom 0630 og 0700.
|
|
|
|
#84 |
|
Off the map.
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?
Jeg merker at det er vanskeligere med andremann. Han er nok litt senere oppe enn det storesøsteren var på samme alder. Nå har vi begynt å se på Master Chef, så blir han oppe litt lenger han også for han elsker å se på det. Det er ferdig 2030 og det er en halvtime for lenge for hans del.
|
|
|
#85 |
|
Søt og rar
|
Det skulle man tro, men det tok minsten her i huset bare 2 døgn å justere tilbake til kl. 05 presis sist vi skrudde klokka.
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#87 |
|
Kontrollfrik
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jaha. Du får knegge så mye du vil, men du gjentar jo bare hva du tror løsningen er. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kontrollfrik
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Vet du. Jeg blir faktisk dritsur. Det ER ikke sånn som du påstår. Eller tror. Det ER føkkings uaktuelt for meg at ungene står opp klokka fem. Spør du vennene mine, vil de alle skrive under på at det er vanskelig å finne mer konsekvente foreldre enn meg. Eller staere. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#90 |
|
Halloen!
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg tror du tar feil, Polyanna. Det var viktigere for oss å ha barn som sov til 6.00 om morgenen enn å ha barn som spiste opp broccolien sin, og vi har lagt ned mye mer innsats i å få barna til å sove enn vi har i de fleste andre områder i barneoppdragelsen. Likevel er det der vi har kommet mest til kort. Det gir jo ingen mening. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Kontrollfrik
Jepp. Det er lenge siden jeg har vært så enig med Rine som i det siste. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Gjentar: akademisk interesse for hvorfor det ikke funker, ikke "dere burde gjøre..." selv om jeg ser at det er vanskelig å ikke lese det inn.
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Og jeg skjønner at det er dønn irriterende. Jeg skal la være. Det er lettere for meg å knegge over antydninger eller beskjeder om at vi har gjort ting feil, for jeg vet at de har rett.
|
|
|
#94 |
|
Halloen!
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Nå leste jeg litt mer i innlegget til Polyanna: Jeg kan garantere at jeg har behandlet barnet akkurat likt når det har stått i senga kl. 01.15 som når det gjorde det kl. 05.15, nemlig "hysj, det er natt" og lagt det ned igjen- forskjellen var bare at kl 01.15 var det stor sjanse for at barnet sovnet igjen, noe som vel aldri skjedde kl. 05.15. Selvsagt kunne vi gå inn igjen i senga vår og si til oss selv og barnet at det var uaktuelt å stå opp før 6.00, og sjelden sto vi vel opp før kl. nærmet seg det tidspunktet, men dagen var begynt uansett, for oss alle tre/fire. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Kontrollfrik
Så klart. Det er mange ting vi ikke har lykkes særlig med fordi vi ikke har valgt å ta kampen/ ikke giddet å prioritere etc. Det vet jeg jo om, og derfor er jeg ikke sår på det. Jeg vet jo hvorfor. Jeg vet for eksempel godt hvorfor ungene mine ikke plukker klærne opp fra badegolvet. Jeg har alltid gjort det. Det er mye jeg har meg selv å takke for altså, men ikke morgenfuglhevetet. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Mine legger seg kanskje litt sent. Eldste på 13 har mindre søvnbehov enn meg nå. Legger seg sent, 22-22.30 omtrent, og spretter opp av seg selv før sju.
|
|
|
#97 |
|
I mål
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg skjønte at du lurte oppriktig, Polyanna, og svarte bare nei som i at "nei, det går ikke an". Men så forklarte jo Adrienne det etterpå, at det bare ikke virker sånn. Og det er også min forklaring. Som i at barna heller ikke sover lenger av å legge seg sent, selv om lillesøster er noe bedre der enn hva broren var. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Halloen!
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg holdt faktisk på å kaldkvele min svigerinne med barn på samme alder en gang jeg satt og gjespet med rødsprengte øyne etter å ha stått opp 5.15 halve sommerferien. Hva hun sa? "Jeg skjønner bare ikke at dere gidder-vi bare roper inn til :insert navn på englebarn: at det er natt- da sovner han igjen. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg tenker at det er greit med veiledende leggetider så lenge de er veiledende og ikke fasiten med to streker under. Hos oss er barna forskjellig. Eldste har alltid tengt ganske mye søvn og sluknet med en gang han la seg. Mellomste trenger mindre søvn og turnet i senga. Minsten er mer som eldste. De har alle hatt perioder hvor de våknet tidlig, men hos oss, og jeg understreker hos oss, har det funket å være bestemt og følge tilbake til senga.
|
|
|
#100 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Det er føkkings uaktuelt å starte dagen før halv sju her også, men den begynner nå fem-halv seks allikevel, da. Ungen blir parkert mellom oss i dobbeltsenga og ligger der og sparker og gnur til en av oss blir noenlunde bevisst. Alternativet er at han hyler.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 01-10-13 kl 21:47. |
|
|
|
![]() |
|
|