|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Tankefull
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?
Veldig enig! Jeg syns faktisk man burde hatt noe erfaring og/eller utdanning fra det området man satt som minister i.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 17-10-13 kl 23:13. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Yes, we can!!
|
Det er tross alt ganske normalt, da. Hvilken SV-er var det som ble utnevnt til statsråd uka etter rasende kritikk av omtrent alt regjeringen stod for? Da Jens ble konfrontert med det svarte han bare blidt og avvæpnende "ja, men NÅ mener han ikke det lenger!"
|
|
|
#204 |
|
villende
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg mener overhodet ikke at Venstre-velgerne har noe som helst ansvar for den relativt bratte lærekruven FrP opplever nå. Jeg mente at en stemme på dem ble en stemme på elendigheten. Jeg har stemt på venstre før når de bedyret at de ikke ville samarbeide med FrP. Ikke denne gangen, rett og slett på grunn av de nye vennene deres.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Jeg skjønner jo hva du mener, de er der jo på sentrums nåde. Men i realiteten er sittende regjering et resultat av alle stemmene. Hvis du hadde stemt V eller KrF i stedet for sosialistisk, så hadde vi hatt et sterkere sentrum. Hvis jeg hadde stemt Ap, kunne sosialistisk blokk blitt størst.
|
|
|
#208 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Jeg fant den tidligere "opposisjon turned posisjon"-kommentaren her:
|
|
|
#209 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, eg såg den
|
|
|
#210 |
|
Borte
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Jeg vil jo si at SV har fått betale og svi så det holder for å "mene noe annet" i regjering. De er jo nesten utradert som politisk parti.
|
|
|
#211 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Det var mer som en kommentar på den almenne Sjokk & Vantro over at det ble sagt at den man mener i posisjon nødvendigvis må bli annerledes (formet av et kollegium og en regjeringsplattform) enn det man mener som opposisjonspolitiker. Særlig når man ikke sitter på tinget en gang. Da er man litt mer fri fugl.
|
|
|
#212 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Røverdatter: Enig. Det er mye mer grunn til Sjokk&Vantro over holdningene som de faktisk har, enn at de har ment ditt og datt og nå må trekke det tilbake.
|
|
|
#213 |
|
This is normal!
|
Ja, det er dette som gjør meg så opprørt. Dette er mennesker som virkelig ikke trenger sleivkommentarer og hinting fra ministeren som (i hvert fall i mine øyne) skal ivareta deres interesser.
|
|
|
|
#214 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Helt riktig og veldig bra sagt. Det er de grunnleggende holdningene som gjør at jeg kjenner meg utrygg. Politisk uenighet i hvilke virkemidler som er best egnet for å nå et mål er en annen sak, og der tåles det både kraftige diskusjoner og spissformuleringer.
|
|
|
#215 |
|
Glamorøs
|
Jupp.
|
|
|
#216 |
|
maler
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Jeg er spent på hva som skjer med frp på den fronten fremover. På mange måter er det jo greit å ha dem i en posisjon hvor de må forklare og forsvare og bortforklare og benekte. Holdninger er skumlest når de legges lokk på, og det som kommer frem i frp er ikke så uvanlig som man skulle ønske.
|
|
|
#217 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg kan også Tenke Mitt og være enig i utsagnet, men jeg synes likevel at slike utsagn og spekulasjoner i en debatt som den du viser til blir svært usaklige og useriøse. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Jo, Listhaug blei også ganske irritert og oppgitt på det. Fekk eg inntrykk av da.
|
|
|
#219 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Listhaug sa ingenting annet enn innøvde fraser i går, bortsett fra da hun ble provosert av Karin Andersen. Jeg skjønner godt at hun ble provosert, men jeg synes det var veldig rart at det var den eneste gangen hun klarte å komme med noe som ikke polerte og innøvde utsagn. Hun svarte ikke konkret på noe som helst. Flaut.
|
|
|
#220 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg hørte ikke på henne, men dette er jo ofte det som kalles en suksesshistorie i PR-byråsammenheng.
|
![]() |
|
|