|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Au pair på foreldremøte? | |||
| Jeg har opplevd au pair på foreldremøte |
|
6 | 3,82% |
| Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte |
|
1 | 0,64% |
| Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte |
|
2 | 1,27% |
| Ikke hørt, ikke sett |
|
136 | 86,62% |
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett.
|
|
10 | 6,37% |
| Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg forstår at jeg og Candy oppleves som en enhet her.
|
|
|
#202 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Au pair på foreldremøte?
Det er bare ikke mulig, og jeg ser ikke hva samfunnet kan gjøre for å få det til, heller. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Samtaler på dagtid er ikke samfunnstilpasning. Jeg ser for meg at samtaler på dagtid også kan være komplisert for en god del lærere? Da kjenner jeg en del lærere som må ha fri 2-3 timer midt på dagen for å komme seg på utviklingssamtale. Det er ikke veldig god samfunnsøkonomi å være rigid på slike tidspunkt. En løsning er å ha litt av begge deler så kan folk melde om det er veldig vanskelig å komme på dag. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg syns det vitner om ekstremt lite kunnskap om folks hverdag når man tror at å komme fra midt på dagen er greit for de fleste. Man kan ikke komme fra om man står i en operasjonssal, er ombord i en ambulanse, eller jobber et sted der man reiser til arbeidsplassen med pendlerbussen klokken 0600 og kommer tilbake 1600 - og det går ingen busser i mellomtiden (egen erfaring). Hvis man står i et klasserom eller sitter live i et tv-studio.
|
|
|
#205 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Au pair på foreldremøte?Her er dei flinke til å tilby fleksible tider for samtalar. Dei sender ut tidspunkt på ettermiddagen, men skriver på arket at dersom nokon ønsker samtale på dagtid, så sender ein mail til læraren. Her jobbar jo fleirtalet turnus innan helse, omsorg, industri eller servicenæring, så mange har moglegheit på dagtid. Ettermiddagane er fullpakka for min del.
|
|
|
#206 |
|
Bedreviter
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Her er de fleste samtaler lagt til perioden 12-17, hvilket er helt ok, siden det store flertallet av foreldrene har forholdsvis fleksible kontorjobber. Jeg synes det er helt kurant at man forventer at foreldre som har mulighet stiller opp i arbeidstiden, så bør man heller tilrettelegge mer for de som ikke har den muligheten. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Au pair på foreldremøte?Jeg synes det er topp når man kan velge mellom flere dager og flere klokkeslett som i barnehagen. Jeg forstår at dette ikke er like enkelt på skolen, men det burde tilstrebes. (De individuelle samatalene)
|
|
|
#208 |
|
maler
|
Sv: Au pair på foreldremøte?Vi har en lærer som sender sms kvelden før. Det funker dårlig for oss for å si det sånn. Sms kl 23: "utviklingsssamtale i morgen kl 1530 i landskapet. Ta med sekk og barn".
|
|
|
#209 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Seriøst?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#210 |
|
maler
|
Hun er lærer av den gamle skolen. På godt og vondt. Hun skjønner ikke at foreldre jobber, til gjengjeld kan man ringe henne døgnet rundt.
|
|
|
#212 |
|
Librocubicularist
|
|
|
|
|
#213 |
|
maler
|
|
|
|
#214 |
|
En Som Trener
|
Veldig greit, om man da ikke har barn i 1 og 4 trinn, selvfølgelig.
Dette gidder jeg nesten ikke å kommentere engang. Jeg har ingen mulighet for fleksitid, har turnus med noen kveldsvakter og det oppfordres sterkt til å ta alle lege/tannlege/skolerelaterte ting på dagtid de dagene jeg har kveldsvakt. Det er ikke alle yrker det lar seg gjøre å bare "stikke fra" et par timer. Og om man pendler med Ruter...don't even get me started!
|
|
|
#215 |
|
etterpåklokest
|
|
|
|
|