|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødVi er 3 her i huset, to voksne og et barn. Jeg er ikke så glad i det brødet de to andre liker, så dermed spiser jeg sjelden brød hjemme. Kjøper stort sett brød på butikken, grovest mulig uten hele korn. Prisen betyr ikke så mye, forbruket av brød er ikke så stort. I helgene kjøper jeg gjerne brød fra baker eller bsker rundstykker selv. LilleVenn spiser 1-2 brødmåltid hver dag, LøveMannen kanskje 1. Et brød holder 2-3 dager. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Ditt daglige brødHvilket brød spiser dere mest av i familien?
|
|
|
#63 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ditt daglige brød
Jeg får heller ikke til å bake det selv.
|
|
|
#64 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ditt daglige brød
Joda, bare gå på et litt sånn fancy, smancy bakeri, som i tillegg selger fancy kaffe og økologisk hva_har_du, der finner du brød til 50 kr. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ditt daglige brødJeg spiser (nesten) ikke brød, men familien for øvrig er storspisere. Det går 7-10 brød i uka, tror jeg. Da går noe i søpla, dessverre. Det er umulig å vite om barna vil ha 1 eller 4 skiver av matpakka - det varierer fra dag til dag. Men vi har blitt bedre til mengdeberegning, og så bruker jeg oftere brødrestene fra matpakka til å lage ostesmørbrød til kvelds.
|
|
|
#66 |
|
Borte
|
Sv: Ditt daglige brødJeg ukeshandler på kveldstid og kjøper det som er igjen av brød. Det må være uten synlige frø så det er litt ymse hva jeg får tak i. Det blir litt forskjellig fra uke til uke. Prisen er rundt 30,- pr. brød og vi bruker vel en 3-4 brød i uken. De siste ukene har jeg bakt en del selv og det blir nok endel billigere. Målet på sikt er å bake mesteparten av brødet vårt selv.
|
|
|
#67 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Ditt daglige brødBrød?
|
|
|
#68 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Ditt daglige brødKjøper brød, mormors grovbrød eller speltbrød.
|
|
|
#69 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødHer i huset går det ca ett brød om dagen, gjerne Remas energibrød, havrebrød eller grovbrød eller kystbrødet fra Coop. Sulten mann og to matpakker til eldstemann drar avgårde med mesteparten. Jeg tenker sunnhet og smak når jeg handler, i mindre grad pris. Brød som skal være med i barnehagen må være nøttefri på grunn av et allergibarn på avdelingen, og utvalget i slike brød her vi bor er litt labert, dessverre, så der ender vi opp med finere brød enn jeg foretrekker. For at vi ellers skal slippe å spise kun disse brødsortene, skjæres det nøttefri brødet opp i skiver og fryses ned.
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ditt daglige brødMannen og ungene spiser kjøpebrød, oftest havrebrød fra Coop Xtra til 29 for to, eller noe sånt. Jeg baker selv, til nød kjøper jeg et ferdig speltbrød på Rema (tåler ikke hvete så godt og bruker mye mindre gjær i egne brød). Jeg får ikke til å bake ofte nok til at alle skal spise det nå, og de liker det ferdige, så det er lett. Vesla liker polarbrød godt, så det kjøper vi av og til, havrevarianten. Det er vel ikke toppers, men i småspistperioder er det jomnen bedre enn ingenting. Det går vel et halvt brød om dagen ca., jeg bruker 2-4 skiver avhengig av hva jeg gjør med lunsj og kvelds. Det har blitt litt vel mye brød i det siste, jeg må finne på gøye lunsjer igjen.
|
|
![]() |
|
|