|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødHer er vi to voksne og to barn. Mannen og barna er veldig glade i brød, men siden barna er små, holder forbruket seg foreløpig på et nivå brødbakeren (jeg) kan leve med. Det går nok i overkant av fire brød pr. uke, og jeg baker litt oftere enn ukentlig, så fremt jeg har tid.
|
|
|
#42 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødJeg baker grovt brød hver uke. Vi er 5 og spiser ca 1 brød om dagen. Innimellom spises det også polarbrød havre og knekkebrød. Vi kjøper aldri vanlig brød. Hjemmebakt polar prøvde vi forrige uke. Det ble skikkelig godt:-)
|
|
|
|
#43 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ditt daglige brødÆsj, så sunne alle er da, og så må jeg komme og tilstå...
|
|
|
#44 |
|
En Som Trener
|
Sv: Ditt daglige brød
Vi har brødbakemaskin og bakte alltid selv før. Da gikk det ett brød om dagen. Men når vi gikk fra 4 til 5 i familien så ble ikke det nok, og da ble det for vanskelig å styre med siden jeg ikke vil la den gå om natten. Jeg likte det brødet best, men barna liker best kjøpebrød. Og det var stor overgang fra å bake selv til å kjøpe ferdig når det gjaldt pris. Det hjemmebakte kostet kr 5,50 pr brød (2005 regnet jeg ut dette, sikkert økt litt nå)!
Imponert!
Her handlet vi også, inntil de fjernet havrebrødet fra 3 for 39-tilbudet sitt.
Jeg skulle gjerne kjøpt kneipp og da hadde ungene vært fornøyde, de elsker dette hos bestemor og bestefar. Men de spiser da minst dobbelt så mange skiver som ellers, så hos oss ville det ikke vært noen stor besparelse faktisk. Eksempel: Storebror spiser frokost hjemme=1 skive med pålegg. Hos bestemor=4 skiver med samme pålegg! Samme med meg og mannen altså, kneipp er nesten som loff å regne og det er jo nesten bare luft!
|
|
|
#45 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ditt daglige brødNår vi er 2+2 går det ca ett brød per dag. Bare meg og mannen er noe helt annet. Jeg baker av og til, eller vi kjøper ymse på butikken. Grovbrød ja, og så får ungene grine seg til kneip innimellom. De eter hva det måtte være av brød da.
|
|
|
#46 |
|
lettere utlada
|
Sv: Ditt daglige brødDet går ca et halvt brød til dagen her. Noen ganger litt mer andre ganger litt mindre.
|
|
|
#47 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødKjøper de brødrene med mest grovhet i skalaen, koster ca 25-27 kr. Sist redigert av Guttemammis : 31-10-13 kl 07:42. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ditt daglige brødJeg kjøper to brød hver mandag og de holder hele uken, ungene som spiser. (3 stk) Mannen spiser på jobb i uka og jeg må ha egen mat. Jeg fryser ned brødene og varmer opp skivene de skal ha. Sunnhet er det viktigste når jeg kjøper.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 31-10-13 kl 09:44. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Ditt daglige brødFør bakte jeg brød selv, men barna vil kun ha kjøpebrød (fatter ikke hvorfor de liker det bedre!) Vi kjøper derfor det meste av brødmaten for tiden, det går i allefall ett skikkelig grovt brød pr. dag. (Vi er 5 i familien, 4 som spiser brød til frokost, lunsj og evt. kveldsmat.)
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødJeg spiser aldri brødmat hjemme, spiser grovt rundtsykke ute 3-4 i uka ca... |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Panzerekstremfeminist
|
De er veldig store/høye i den familien.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ditt daglige brødVi kjøper gjerne slike 3 for 39-brød på OBS, og gjør vi ikke det, er det havrebrødet på Rema (som skal være rimelig grovt.) Aldri loff eller kneipp i alle fall. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Off the map.
|
Hvor kjøper du godt dansk rugbrød? Jeg prøvde å bake en gang, og det ble eh.. interessant. Litt i overkant. Jeg fyser på det innimellom og kunne tenke meg å ha litt i fryseren.
|
|
|
#55 |
|
Hertuginne
|
Hos oss er det omvendt, ungene vil kun ha farens hjemmebakte, og spiser merkbart mindre de gangene vi har kjøpebrød. Spesielt lillesøster, som kunne levd på brødskiver med kjøttpålegg.
|
|
|
#56 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ditt daglige brødJeg har gitt opp å bake selv, både mann og barn foretrekker kjøpebrød. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ditt daglige brødHer går det ca. 1 brød om dagen. Vi kjøper enten Josefine-brød, Kaluza-brød, Monster-brød eller grovbrød. Minst 3 av 4 ruter på grovhetsskalaen. Aner ikke hva de koster.
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sv: Ditt daglige brødDet går i snitt 1,5 brød per dag (2+3). Spesielt eldste på 13 år spiser mye brød. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ditt daglige brødVi er 3 (4), kjøper vel et par brød i uka. Noen ganger halvstekte rundstykker i helgen. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt daglige brødVi kjøper brød på bakeriet. De har et brød jeg ser de skriver har 78% grovhet, koster 35 kroner. Vi er fire stykker og det går 2,5 brød i uka (skjærer brødet i to og fryser den ene halvparten). Ungene får med seg et par skiver hver i barnehagen, jeg spiser en skive på kvelden og det er det. Både mannen og jeg spiser frokost på jobb og ungene spiser som regel havregrøt eller yoghurt til kvelds. Dermed går det ikke så mye brød her i huset.
-08 & -11 Sist redigert av Mirmell : 31-10-13 kl 11:24. |
|
|
|
![]() |
|
|