Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ditt daglige brød

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-13, 20:52   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt daglige brød

Vi er 2 voksne og 4 barn.
Vi voksne har lunsj på jobb.
Det går ca et brød om dagen + knekkebrød.
Vi kjøper brød med 3/4 eller 4/4 på grovhetsskalaen. Prøver å tenke pris, men som regel tar vi det som ser fristende ut i butikken...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 20:59   #22
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ungene spiser stort sett Barnehagebrødet http://barnehagebrodet.no/. Jeg spiser ikke noe særlig med brød. Det går nesten et brød om dagen. I helgene kjøper vi gjerne rundstykker. Det hender at mannen baker brød, da går det litt mindre brød, da de er mer kompakte og grovere.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:01   #23
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi spiser ca fem brød i uka, og vi kjøper stort sett obs sitt 3 for 39 tilbud. Ok brød til god pris.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:12   #24
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er mest opptatt av grovhet, men selvsagt også smak. Burde ha bakt mesteparten selv siden vi har et forbruk på 1 brød for dagen, men har ikke begynt med det enda. Det varierer om vi handler brød på Rema, hos bakeren (Remapriser) eller andre steder. I dag handlet jeg 7 brød for 10,-/stk, men til gjengjeld var de mindre enn de vi bruker å ha.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:17   #25
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Grovbrød fra Rema 1000 (kr 27 pr stk, 95% grovt).
Det går 5 brød i uka.
Vi er opptatt av smak og at det skal være veldig grovt.

Gammel 30-10-13, 21:21   #26
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Mine to nærmeste kollegaer på jobb er fra Tyskland og Sverige, og de er helt sjokkert over brødkulturen i norske barnehager og i Norge generelt og synes fryktelig synd på ungene.
Jeg er jo helnorsk, men skjønner "problemet" og skulle gjerne ønske det var mindre brød og mer varm lunsj osv slik som i de fleste andre land. Jeg pleier å ha med varm lunsj/middagsrester på jobb og vi har som regel varm lunsj i helgene. Hva spiser du/dere til lunsj, kvelds osv vanligvis?

Vi har holdt paa middag som dagens hovedmaaltid, spises ca 1830/1900, saa ingen kvelds etterpaa.

Lunsj er noe lett ala suppe, omelett, salat, karbonade e.l. for meg og mannen (spiser paa jobb) ogsaa lager jeg noe middagsaktig til sönnen min etter at han kommer hjem fra skolen, ca kl 1400. Han faar ulike pastaretter, karbonader eller fiskekaker med ris og grönnsaker, potetomeletter evt. middagsrester fra dagen för.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:23   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker ferdigbrød fra Rema, et havrebrød hvor den der grovhetskaka er helt full, tror det er 79%. Vi bruker ett om dagen, det er to matpakker til to barn, en matpakke til ett barn, og frokost og lunsj til mannen.
Vi bruker brødet fordi det er ganske stort og firkantet i formen, så vi får mye mat ut av det, i tillegg til at det er sunt og smaker godt.

Gammel 30-10-13, 21:26   #28
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Vi (2 voksne og en stor tenåring) spiser ca 172 brød pr dag,
.

Sultne, med andre ord.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:32   #29
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg baker selv. Blander selv litt på slump.
Vi bruker nok et brød pr. dag, altså 7 i uken.
Sunnhet er viktigst, jeg baker skikkelig grovt brød, uten salt.

Gammel 30-10-13, 21:45   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

God smak er viktigst. Eg bakar bestemors brød fra møllerens og har oppi litt ekstra med grovt korn. Av og til må me supplere med butikkbrød. Me et vel ca ett brød for dagen, to vanåksne og eit barn.

Gammel 30-10-13, 21:50   #31
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi spiser minst et brød om dagen. På det verste spiste vi minst 12 hjemmebakte brød i uka.

De yngste ungene og mannen min er veldig glade i brød.

Jeg er opptatt av sunnhet, smak og pris, så derfor baker jeg brødene våre selv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:53   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ingen spiser noe særlig brød her, tipper det går et halvt et i uka. Vi kjøper ulike typer grovbrød, skjærer de opp i butikken og fryser ned.

Sånn er det her og. Det går vel kanskje et brød i uka. Jeg spiser aldri brødskiver. Det er utelukkende til matpakke til ungene. Jeg kjøper etter innfallsmetoden

Gammel 30-10-13, 22:04   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser nok ikke mer enn 3 brød i uka. Baker i perioder grovt, eller kjøper grovt på Rema (helst full score på grovhetsskalaen). Tenker ikke pris blant dem de har på Rema, de koster vel 30 kroner de fleste av dem som ikke er helt billige.

Vi spiser veldig mye knekkebrød, og har som oftest 4-5 typer i hus. Spiser også mye havregryn. I helgene har vi rundstykker til frokost og gjerne noe frokostblandingsaktig til lunsj.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 22:09   #34
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Sultne, med andre ord.

Ok, greit vi er store folk som trenger mye mat, men det der var litt i overkant.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 22:19   #35
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser stort sett et brød de har på Rema som gir seg ut for å være 97% grovt eller noe i den duren. Det er ikke et biligbrød, men jeg prioriterer godt brød. Går ca et brød til dagen.

Gammel 30-10-13, 22:28   #36
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg spiser bare brød når eg skal ha eit litt ekstra kose-måltid, som lang helgelunsj med godt pålegg. Elles går det stort sett i havregrøt, knekkebrød eller frokostblanding for min del. Mannen og Ungen spiser eit brød over to dagar. Eg har inntrykk av at smak og sunnheit går over pris.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 22:36   #37
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser ett brød om dagen (hverdager, i helgen blir det mest rundstykker eller andre ting), er 2+3. Vi baker brødene selv, har brødbakemaskin, kjøper noen ganger, da trumfer smak pris, men de må også være grove.

Gammel 30-10-13, 22:47   #38
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg spiser veldig mye brød. Jeg elsker smaken av brød og kan gjerne knaske brød uten pålegg. Likevel går det mest i kjøpbrød i disse travle tider. I tillegg baker jeg knekkebrød til meg selv. Vi er 7 stykker i familien og spiser ca. 2 brød om dagen.

Jeg tenker først og fremst at brødet skal smake greit. Vi spiser stort sett et grovbrød fra Rema til 27 kr. Jeg er mer opptatt av sunt pålegg: makrell i tomat, peppermakrell,skinke og kaviar.

Gammel 30-10-13, 22:57   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omtrent 1,5 brød om dagen. Ungene spiser et som er 4/4 grovt p skalaen og jeg og mannen ett som er 4/4 grovt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 22:59   #40
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke noe glad i kjøpebrød, og i de periodene jeg ikke baker selv (jeg er periodebaker), spiser jeg nesten ikke brød. Sønn og mann spiser brød til frokost og kvelds. Av kjøpebrød kjøper vi brød som er grovt, smaker godt og har minimalt med tilsettningsstoffer. Pris er ikke viktig og det går vel ca 2-3 brød i uka.

Når jeg er i bakemodus baker jeg brød hver kveld, slik at vi har ferskt brød til frokost.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.