|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ListhaugsakenMen altså: eg las at ho har bedt om lov til å offentleggjere listene, men har fått avslag på dette frå firmaet. Om dette stemmer - kva skal ho egentlig da gjere?
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: ListhaugsakenJeg synes ikke vi kan ha ministere som ikke kan si hvem de har jobbet for. Det må være åpenhet rundt mulige interessekonflikter. Selv om jeg er veldig for at politikere skal ha erfaring fra noe annet enn politikk og synes vi skal tåle at de har noen mindre brølere i sekken synes jeg ikke vi skal godta at man ikke vil si hvem man har eller har hatt foretningsmessige bindinger til.
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ListhaugsakenFå det vurdert av riktig instans (Riksrevisjonen?), og eventuelt gå av om vurderingen er at listene ikke kan holdes internt i departementet, tror jeg.
|
|
|
#27 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Listhaugsaken
Og så kan hun komme hit og beklage seg i I-landsproblemtråden etterpå. "Buhu, jeg bor i et demokrati som driver med åpenhet og sånt, og de lot meg ikke tjene regjeringen og det private næringslivet samtidig! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: ListhaugsakenHer var det eg las i dag, og det er eit litt anna syn enn det mange andre har. Kva eg sjølv meiner veit eg ikkje heilt, som sagt over her rykker det i foten over mangel på åpenhent. .
Utdrag henta her: http://www.dagogtid.no/ufine-medium/
|
|
|
#31 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: ListhaugsakenJeg synes det er merkelig at sånt skal være hemmeligstemplet, og tenker at hvis slike kundeforhold ikke tåler dagens lys, er det en grunn til det. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: ListhaugsakenAt det skal være problematisk for FH-kundene om det kommer fram at de har vært kunder, har jeg ikke veldig stor forståelse for, kjenner jeg. Det er vel neppe kontroversielt at de har kjøpt PR-rådgivningstjenester, egentlig. En større åpenhet rundt denne outsourcingen kan bidra til å avmystifisere bransjen og gjøre det mindre stigmatiserende å kjøpe tjenester av denne typen.
|
|
|
#33 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Listhaugsaken
Jeg tenker at det er mer prinsipper enn gode grunner, og kjenner at jeg egentlig ikke er så interessert å i se kundelister, og synes at det hele tar litt av. |
|
|
|
![]() |
|
|