Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Listhaugsaken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-13, 22:23   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaugsaken

Pokker, altså.

Gammel 01-11-13, 22:24   #22
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men altså: eg las at ho har bedt om lov til å offentleggjere listene, men har fått avslag på dette frå firmaet. Om dette stemmer - kva skal ho egentlig da gjere?

Gammel 01-11-13, 22:25   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Men altså: eg las at ho har bedt om lov til å offentleggjere listene, men har fått avslag på dette frå firmaet. Om dette stemmer - kva skal ho egentlig da gjere?

Trekke seg som minister, for eksempel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 22:26   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke vi kan ha ministere som ikke kan si hvem de har jobbet for. Det må være åpenhet rundt mulige interessekonflikter. Selv om jeg er veldig for at politikere skal ha erfaring fra noe annet enn politikk og synes vi skal tåle at de har noen mindre brølere i sekken synes jeg ikke vi skal godta at man ikke vil si hvem man har eller har hatt foretningsmessige bindinger til.

Gammel 01-11-13, 22:26   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Få det vurdert av riktig instans (Riksrevisjonen?), og eventuelt gå av om vurderingen er at listene ikke kan holdes internt i departementet, tror jeg.

Gammel 01-11-13, 22:26   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pokker, altså.

Gammel 01-11-13, 22:29   #27
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Trekke seg som minister, for eksempel.

Og så kan hun komme hit og beklage seg i I-landsproblemtråden etterpå. "Buhu, jeg bor i et demokrati som driver med åpenhet og sånt, og de lot meg ikke tjene regjeringen og det private næringslivet samtidig! "

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 22:29   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hun sier vel ikke at hun skal tjene dem samtidig?

Gammel 01-11-13, 22:41   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun sier vel ikke at hun skal tjene dem samtidig?

Nei, men hun må kanskje ta et valg i forhold til hvor hun skal plassere lojaliteten sin. Det er ikke gitt at hun kan tjene to herrer etter tur heller.

Gammel 01-11-13, 23:12   #30
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her var det eg las i dag, og det er eit litt anna syn enn det mange andre har. Kva eg sjølv meiner veit eg ikkje heilt, som sagt over her rykker det i foten over mangel på åpenhent. .

Sitat:

Sylvi Listhaug vert køyrd i media av di ho ikkje har offentleggjort kven ho har hatt som kundar i First House. Det beste hadde sjølvsagt vore at ho offentleggjorde listene, noko ho sjølv òg har bede rådgjevingsselskapet First House om å få lov til. Men selskapet vil ikkje offentleggjera listene. Om ho då likevel offentleggjer listene, kan ho koma til å bryta teieplikta i forvaltningslova. Det er alvorleg for ein statsråd. No vert det spanande å sjå kva Sivilombodsmannen seier i denne saka.

Det Listhaug har gjort, er å overlevera kundelista til departementet sitt slik at dei kan sikra at ho til kvar tid er habil og ikkje kan mistenkjast for å ta vare på interessene til tidlegare klientar. Som professor i jus Geir Woxholth skriv: «Alle legitime samfunnsmessige hensyn vil være ivaretatt ved at listen er overlevert til departementet», og det er difor ikkje lenger «sterke samfunnsmessige hensyn som tilsier noen ytterligere form for åpenhet».

Kritikk av samfunnsrolla til ein oppblåsen og over-betalt rådgjevingsbransje er viktig. Men landbruksminister Sylvi Listhaug kan ikkje vera hoggestabben for denne kritikken no. Det er ufint.

Utdrag henta her: http://www.dagogtid.no/ufine-medium/

Forresten syns eg ikkje det er riktig at ho må gå av fordi ho havnar i ein skvis. Dette burde ikkje vere opp til henne - om dette er eit problem, så burde det blitt gjort umulig å få posten. Eventuelt at ho må gå av, men at det ikkje er eit val som ho skal ta.

Gammel 02-11-13, 09:09   #31
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er merkelig at sånt skal være hemmeligstemplet, og tenker at hvis slike kundeforhold ikke tåler dagens lys, er det en grunn til det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 09:31   #32
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

At det skal være problematisk for FH-kundene om det kommer fram at de har vært kunder, har jeg ikke veldig stor forståelse for, kjenner jeg. Det er vel neppe kontroversielt at de har kjøpt PR-rådgivningstjenester, egentlig. En større åpenhet rundt denne outsourcingen kan bidra til å avmystifisere bransjen og gjøre det mindre stigmatiserende å kjøpe tjenester av denne typen.

Trine Eilertsen sier noe om det her: http://www.nrk.no/ytring/pr-bransjen...ing-1.11327541

Gammel 02-11-13, 09:32   #33
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det er merkelig at sånt skal være hemmeligstemplet, og tenker at hvis slike kundeforhold ikke tåler dagens lys, er det en grunn til det.

Jeg tenker at det er mer prinsipper enn gode grunner, og kjenner at jeg egentlig ikke er så interessert å i se kundelister, og synes at det hele tar litt av.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.