|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?
Sorry, jeg leste ikke hva Taien skrev. Helt innforstått med at dette er ekstraarbeid, men som Noen syns jeg det må være fornuftig. Ikke slite ut folk for en tullete liten inntekt for å selge et snålt produkt.
Absolutt.
|
|
|
#42 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Som sagt vi bor på et nytt boligfelt der de aller fleste er barnefamilier som er med i idrettslaget. De på jobben har barn eller barnebarn i idrettslaget (ulempen med å ha 5 minutter gåavstand til jobb) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klager du over 8sekker 4ganger i året?!
|
|
|
#44 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Loppemarked er genialt. Det er arbeidskrevende men gir gode inntekter fordi man har så lite utgifter. Og så er det sånn at et styre i et idrettslag er valgt, da - og når de er så negative til tiltak som kominerer hyggelige sosiale ting med å tjene penger, så tenker jeg at det er på tide at de blir byttet ut. evt. at man lodder stemningen blant medlemmene og lar flertallet bestemme. Vi driver et stort korps med inntektene fra to årlige loppemarkeder.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg også kjenner jeg blir litt sur når vi får produkter med hjem som ungene skal selge. Siste nå var 4 bokser krydder i en pakke som skulle selges for kr 200,-. Jeg vil heller ha litt økt kontingent enn alt dette skjulte som bare plutselig dukker opp og vi må selge og da mest sannsynlig kjøpe selv. Forrige gang var det Oriflame dusj såper på turninga som skulle selges for 100 kroner stykke. Og da hadde vi tre unger som gikk på turninga og fikk tredobbelt av alt. På søndag var det varetelling på Ica for fotballgruppa i 6 timer. Tok så lang tid når det var så mange som ikke dukket opp, og ikke måtte de kjøpe seg ut heller for å slippe. Da blir jeg irritert. Da får de sette at de som ikke stiller betaler kr 500,- eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
This is normal!
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Men hva er det pengene skal gå til? Er det idrettslaget som eier hallen? Hva er totalbudsjett og hvor mye skal dekkes gjennom dugnadssalg? Har man prøvd å få andre - bedrifter, kommunen, fylkeskommunen - med på spleiselag?
|
|
|
|
#48 |
|
This is normal!
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Og bare så det er sagt: En viss dugnadsinnsats i form av salg synes jeg de fleste bør tåle. Hvis ikke må man engasjere seg i styret og sørge for å hente inn midler på andre måter. Jeg sitter i et slikt styre, og mye av innsatsen er knyttet til å finne måter å finansiere aktiviteten. Hvis ikke må aktiviteten nedjusteres eller drives på en billigere måte.
|
|
|
|
#49 |
|
Off the map.
|
Dette er jeg helt enig i. Grunnen til at man selger ting må jo være for at man skal tjene X kroner. Og da bør det være relativt salgbare ting, hvis ikke blir det jo bare en dyr ekstrautgift for alle på laget. Som da ender opp med 2000 kroner hver i utgift, mens klubben bare får 600.
|
|
|
#50 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg ville tilbudt å betale 600 kroner, tror jeg, alternativt å stå på kjøpesenteret og selge vafler en lørdag og samlet inn tilsvarende sum mye enklere.
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Hvis alle naboene er med i idrettslaget og har huset fylt av doruller og sokker allerede, da?
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Der er jeg også.
|
|
|
#54 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Dette ville jeg også syntes var vanskelig. En ting er å selge noe som er forholdsvis rimelig, eller som er en mye brukt forbruksvare. Vi kjøper toalettpapir av det lokale idrettslaget, det er ikke noe problem. Men noe som fremstår som urimelig dyrt er vanskelig å selge. Og på et lite sted der alle er medlem av idrettslaget eller forbundet med det blir det mye verre enn i en liten by. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Tatt i betraktning eget nabolag som i stor grad oppfyller disse kriteriene så opplever jeg ikke at markedet er nær på å bli mettet, altså. Det skal sies at ingen har forsøkt å selge oss sokker, men doruller er jo forbruksvare så det kjøper jo folk om igjen og om igjen.
|
|
|
#56 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Toalettpapir bruker jo de fleste, og er greit å omsette, men temmelig dyre herresokker?! Noen i idrettslaget bør ta seg en reality check. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, vi kjøper da både toalettpapir og småkaker av unger som kommer på døra. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får bare være glad for at du fikk sokker og ikke boxere. Her måtte 14åringen ut å selge sokker og boxere på dørene. Gikk ikke så bra. Alle fikk levere tilbake det de ikke fikk solgt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Leser
|
Jeg synes jo alle skal bidra, men jeg tenker jo også at idrettslagene skal "tilby" flere måter å arbeide for klubben/laget på. I dette konkrete tilfelle synes jeg feks at det å betale 600,- kroner inn til laget hadde vært et veldig greit alternativ.
Kjøpte dopapir i denne uken.
|
|
|
#60 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2013
![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?dette er ganske normalt for idrettslag å kreve, men 2000 var litt i det største laget |
|
|
|
![]() |
|
|