Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-13, 13:35   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?

Idrettslaget skal oppdatere idrettshallen! Det trengs virkelig!

Vi fikk Mail om at alle må selge en bestemt vare for 2000 kroner hver. Det er dyr enhetspris på denne varen og man må selge 6 stk hver.

Vi har ingen som er interessert i slike ting så vi må kjøpe dette selv.
Nå får jul er jeg ikke interessert i å bruke 2000 kroner på noe vi ikke trenger.

Kan idrettslaget kreve at jeg selger/betaler dette? Hva skjer om jeg nekter å ta i mot varen? Kan de bare sende meg regning på beløpet?

Jeg stiller alltid på alle dugnader, loddssalg osv.

I mailen stod det at dette var den første dugnaden av flere så det vil si at det kommer flere slike produkter som vi må selge (i praksis kjøpe selv for naboer er ikke interessert i dørsalg der varen koster 200-400 kr)

Hva gjør man?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:35   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?

Nei, det kan jeg ikke se for meg at de har juridisk rett til å kreve.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:39   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, de kan nok ikke kreve det juridisk. På den andre siden er jeg spent på hvem du mener skal gjøre jobben for deg. Og hvis du mener den typen dugnad ikke er ønskelig så lurer jeg på hvor du mener idrettslaget skal hente penger til den nødvendige jobben med oppgradering av idrettshall.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:43   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det er ganske vanlig å gjøre det sånn. Her må vi selge toalettpapir til 250 Kr pakken. Siden omtrent alle er medlem av samme klubb betyr det i praksis at vi sitter igjen med alt selv. Totalt 5 pakker til 1250 Kr.

Gammel 08-11-13, 13:43   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags vare er det? Kanskje vi kan være kreative og finne ut hvem du kan selge til?

Gammel 08-11-13, 13:44   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo foreslå annen dugnad - det er jo flere måter å tjene penger på. I utgangspunktet så er dette vanlig praksis, ja. Noen selger dopapir, noen selger kaker, noen arrangerer loppemarked eller basar. Men pengene må jo komme fra et sted.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:45   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Nei, de kan nok ikke kreve det juridisk. På den andre siden er jeg spent på hvem du mener skal gjøre jobben for deg. Og hvis du mener den typen dugnad ikke er ønskelig så lurer jeg på hvor du mener idrettslaget skal hente penger til den nødvendige jobben med oppgradering av idrettshall.

Så du syns det er helt greit at man blir pålagt å selge/kjøpe varer for 2000,- sånn i ny og ne?
For meg hadde det vært helt uaktuelt. Ikke har jeg noen i min omgangskrets som hadde vært interessert i å kjøpe og jeg hadde aldri hatt 2000,- å "kaste" bort, uansett når på året det er.

Gammel 08-11-13, 13:46   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du kan jo foreslå annen dugnad - det er jo flere måter å tjene penger på. I utgangspunktet så er dette vanlig praksis, ja. Noen selger dopapir, noen selger kaker, noen arrangerer loppemarked eller basar. Men pengene må jo komme fra et sted.

Er det virkelig helt vanlig at man sitter med varer man må selge (eller kjøpe selv) for 2000,-?
Da ser jeg at mine barn ikke har noen sjanse til å bli med i idrettsklubber el.l.

Gammel 08-11-13, 13:47   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags vare er det? Har dere forsøkt å selge den ved å gå en tur i nabolaget?

Gammel 08-11-13, 13:48   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå sier guttemamma at hun stiller opp på alt av dugnader, selger lodd osv. Jeg syns det å selge ting med en så høy utsalgspris ekskluderer svært mange. Vi har stor familie som sikkert kunne kjøpt noe (det er slik vi løser mesteparten av loddsalget), men jeg hadde aldri i verden spurt kolleger og venner til å kjøpe noe til en slik pris.

Gammel 08-11-13, 13:53   #11
guttemamma
Superduperaktiv

Standard

Jeg stiller gjerne på varetellinger, kakebaking, dugnad, jeg er trener for et av lagene, loddssalg osv.

Av 2000 kr får klubben 600 kr stod det. Da betaler jeg heller 600 kroner rett til klubben.

På mitt lag er det 4 utenlandske familier/flyktninger som ikke har familie her, vi har liten familie med dårlig råd osv. Det er mange som vil bruke 2000 kroner i desember på helt andre ting enn idrettslaget.

Alle trenger toalettpapir. Dette er snakk om 4 par sokker til over 300 kroner pakken (skal visst være god kvalitet) i størrelse 40-44.

Gammel 08-11-13, 13:54   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det var snakk om så mye penger at det kan ha en ekskluderende effekt. I vårt idrettslag er salg av effekter frivillig. Forøvrig så har laget et kjempearrangement hvert år med haugevis av dugnadstimer nedlagt. Dette arrangementet skaffer nok penger i kassa til at det nå snart bygges flunk ny flerbrukshall. Det går an å få inn nok penger på ren dugnad uten å pålegge foreldrene å kjøpe unyttige ting til tusenvis av kroner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:55   #13
guttemamma
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva slags vare er det? Har dere forsøkt å selge den ved å gå en tur i nabolaget?

Hadde du kjøpt en vare for over 300 kroner dersom noen kom på døra di en kveld? Loddbøker til 5 kr loddet er helt ok, og disse selger vi 2 ganger i året til naboer.

Dette er første dugnaden med salg, neste kommer rett over nyttår og så kommer et par til utover våren (vet ikke hvilken vare)

Gammel 08-11-13, 13:55   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

Jeg stiller gjerne på varetellinger, kakebaking, dugnad, jeg er trener for et av lagene, loddssalg osv.

Av 2000 kr får klubben 600 kr stod det. Da betaler jeg heller 600 kroner rett til klubben.

På mitt lag er det 4 utenlandske familier/flyktninger som ikke har familie her, vi har liten familie med dårlig råd osv. Det er mange som vil bruke 2000 kroner i desember på helt andre ting enn idrettslaget.

Alle trenger toalettpapir. Dette er snakk om 4 par sokker til over 300 kroner pakken (skal visst være god kvalitet) i størrelse 40-44.

Det var et ekstremt lite utbytte for klubben, og en veldig teit ting å selge syns jeg. Dette hadde jeg tatt opp med klubben.

Gammel 08-11-13, 13:57   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å selge 4 par sokker til 300,- rundt i nabolaget høres temmelig umulig ut. Til velvillige besteforeldre kanskje, men ikke til perifere naboer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:57   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du kjøpt en vare for over 300 kroner dersom noen kom på døra di en kveld?

Jepp! Har kjøpt doruller til russbuss, idrettslag og you name it. Av folk jeg ikke kjenner, men for å støtte Noe™.

Gammel 08-11-13, 13:59   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gått sammen med andre foreldre og laget stand på nærmeste offentlige handelssted. Hadde levert usolgte varer tilbake til styret.

Noen ideer er bare for dårlig, og da må det flere aksjoner til før målet nås. Trenger de donasjon enkelt og greit, er det mer realt og mye tidsbesparelse med kronerulling, enn å kjøpe inn dårlige, kjedelige og dyre varer for videresalg.

Gammel 08-11-13, 14:00   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Hadde du kjøpt en vare for over 300 kroner dersom noen kom på døra di en kveld? Loddbøker til 5 kr loddet er helt ok, og disse selger vi 2 ganger i året til naboer.

Dette er første dugnaden med salg, neste kommer rett over nyttår og så kommer et par til utover våren (vet ikke hvilken vare)

Har aldri kjøpt på døra, synes synd på barna, men har nesten aldri kontanter hjemme.

Gammel 08-11-13, 14:02   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Å selge 4 par sokker til 300,- rundt i nabolaget høres temmelig umulig ut. Til velvillige besteforeldre kanskje, men ikke til perifere naboer.

Hvis det er ullsokker så tror jeg at det hadde gått greit å selge det også, altså.

Gammel 08-11-13, 14:02   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis idrettslaget tjener så lite, er det jo helt sinnsvakt å skulle belaste folk med å selge et slikt produkt.

Ergo synes jeg dere burde snakke om andre former for dugnad for å tjene penger. I korpset vårt er loppemarked eneste form for dugnad. Ikke noe loddsalg eller salg av andre ting.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.