|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Idrettslaget skal oppdatere idrettshallen! Det trengs virkelig! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Nei, de kan nok ikke kreve det juridisk. På den andre siden er jeg spent på hvem du mener skal gjøre jobben for deg. Og hvis du mener den typen dugnad ikke er ønskelig så lurer jeg på hvor du mener idrettslaget skal hente penger til den nødvendige jobben med oppgradering av idrettshall.
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Det er ganske vanlig å gjøre det sånn. Her må vi selge toalettpapir til 250 Kr pakken. Siden omtrent alle er medlem av samme klubb betyr det i praksis at vi sitter igjen med alt selv. Totalt 5 pakker til 1250 Kr.
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Du kan jo foreslå annen dugnad - det er jo flere måter å tjene penger på. I utgangspunktet så er dette vanlig praksis, ja. Noen selger dopapir, noen selger kaker, noen arrangerer loppemarked eller basar. Men pengene må jo komme fra et sted.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lettere utlada
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?
Så du syns det er helt greit at man blir pålagt å selge/kjøpe varer for 2000,- sånn i ny og ne?
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
Er det virkelig helt vanlig at man sitter med varer man må selge (eller kjøpe selv) for 2000,-?
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Hva slags vare er det? Har dere forsøkt å selge den ved å gå en tur i nabolaget?
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Nå sier guttemamma at hun stiller opp på alt av dugnader, selger lodd osv. Jeg syns det å selge ting med en så høy utsalgspris ekskluderer svært mange. Vi har stor familie som sikkert kunne kjøpt noe (det er slik vi løser mesteparten av loddsalget), men jeg hadde aldri i verden spurt kolleger og venner til å kjøpe noe til en slik pris.
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg stiller gjerne på varetellinger, kakebaking, dugnad, jeg er trener for et av lagene, loddssalg osv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg syns også det var snakk om så mye penger at det kan ha en ekskluderende effekt. I vårt idrettslag er salg av effekter frivillig. Forøvrig så har laget et kjempearrangement hvert år med haugevis av dugnadstimer nedlagt. Dette arrangementet skaffer nok penger i kassa til at det nå snart bygges flunk ny flerbrukshall. Det går an å få inn nok penger på ren dugnad uten å pålegge foreldrene å kjøpe unyttige ting til tusenvis av kroner.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Hadde du kjøpt en vare for over 300 kroner dersom noen kom på døra di en kveld? Loddbøker til 5 kr loddet er helt ok, og disse selger vi 2 ganger i året til naboer. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Det var et ekstremt lite utbytte for klubben, og en veldig teit ting å selge syns jeg. Dette hadde jeg tatt opp med klubben.
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Å selge 4 par sokker til 300,- rundt i nabolaget høres temmelig umulig ut. Til velvillige besteforeldre kanskje, men ikke til perifere naboer.
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Jepp! Har kjøpt doruller til russbuss, idrettslag og you name it. Av folk jeg ikke kjenner, men for å støtte Noe™.
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg hadde gått sammen med andre foreldre og laget stand på nærmeste offentlige handelssted. Hadde levert usolgte varer tilbake til styret.
|
|
|
|
#18 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Har aldri kjøpt på døra, synes synd på barna, men har nesten aldri kontanter hjemme.
|
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Hvis det er ullsokker så tror jeg at det hadde gått greit å selge det også, altså.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Hvis idrettslaget tjener så lite, er det jo helt sinnsvakt å skulle belaste folk med å selge et slikt produkt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|