|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Her blir barn invitert, hvor skal man gjøre av barna når alle andre er i konfirmasjon? Noen er og tilreisende. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi inviterer med barn ja, noe annet har ikke falt meg inn. Nå er jo de barna mine nieser og nevøer så det er naturlig at de er en del av festen.
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har ikke særlig kontakt med de barna det evt blir å invitere. De er barn av faddere og vi ses sjelden. De er heller ikke tilreisende. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Introvert optimist
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi inviterer med barn. Det er jo midt på dagen, så jeg har ikke tenkt tanken en gang at ikke barna skal være med. Det kan hende noen av dem ikke kan være med i kirken, for det er et begrenset antall plasser til gjester. Vi får 17 plasser, så alle gjestene kan ikke komme i kirken. Jeg regner med at broren min vil synes det er greit å kunne komme uten ett- og treåringen egentlig.
|
|
|
#25 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?For meg er det en selvfølge å invitere med barn i konfirmasjon. Hedersgjesten er jo barn han og... Men for meg er det også like selvsagt at en konfirmasjon er alkoholfri, og det er det jo mange som ikke mener. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Introvert optimist
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Forskjellige skikker og vaner. Jeg tror de sveitsiske gjestene ville synes det var helt merkelig om det ikke var øl eller vin til maten. Danskene også i grunnen.
|
|
|
#27 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: En konfirmasjonstråd?For meg er konfirmasjon alkoholfri, men ikke barnefri. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: En konfirmasjonstråd?Her er også konfirmasjonen alkoholfri. Det er barnets fest, og jeg ville syns det var merkelig å skulle servere drikke hun ikke kan få.
|
|
|
#29 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Alkoholfri fest for 15-åringen er en selvfølge for oss. (nå serverer ikke vi alkohol på julaften heller, så vaner og skikker er helt klart forskjellige).
|
|
|
#30 |
|
© All rights reserved
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi serverer alkohol på julaften, men ikke i en konfirmasjon. Jeg har aldri vært i en konfirmasjon der det har blitt servert alkoholholdig drikke. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg er vant til konfirmasjon med både barn og alko. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Det blir servert ett glass og to vin til maten, ikke noe mer enn det. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Komfirmant her også, selskapet 4 mai og kirken 3. Min datter er autistisk og hun går i en egen gruppe med 4 jenter og dem har sitt eget opplegg. Er så gla kirken legger tilrette for alle, men dem skal konfirmeres sammen med alle andre på selve komfirmasjonsdagen. Jentene hun går sammens med kjenner hun godt dem går på samme spesialskole. Vi har bett 41 gjester. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg bråvåknet her en morgen og kom plutselig på at jeg faktisk har konfirmant til våren. 3. mai skal hun konfirmeres human-etisk. Jeg tenkte "krise!", siden vi faktisk ikke hadde ordnet med noe som helst, forutenom det å ha meldt henne på liksom. Jeg tenkte det kom til å bli helt umulig å finne et ledig lokale. Men neeeiiiidaaaa! Lokale ble det plutselig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har også konfimant 3. mai. Humanistisk konfirmasjon og første kurskveld i dag.
|
|
|
#36 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?Humanistisk den 3. mai her og |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Prøvde bestille innbydelser og bordkort i går, men vet ikke hvor jeg skal bestille.... Mye å velge mellom og vanvittig sprik i priser. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har allerde sendt ut innbydelser men så har vi bedt familie fra Stavanger og Sverige, så greit att dem for litt tid till og planlegge den helgen. Bestilte innbydelser gjenom optimalprint rask levering og fornøyd med resultatet fikk med konvolutter også, og etter jeg hadde bestilt fikk vi tilbud på 40% på takkekort. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Drømmer
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi skal i konfirmasjon til nevøen min, blir ca 35-40 stk. Lokalet er leid , mat er de fortsatt litt usikre på. |
|
|
|
![]() |
|
|