Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 11:57   #21
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Savner du å gå gravid?

Jeg er medlem av den gale klubben... Jeg savner ofte det å være gravid. Å føde og å være i barsel... Jeg har vært så privilligert at jeg har fått oppleve det fire ganger, men kunne sikkert gjort det ti ganger til.

men de skal opp og fram også, så jeg ønsker meg overhode ikke fler barn... Skjønn det den som kan

Gammel 15-05-07, 12:01   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savnet svangerskapet ja. Nå er jeg gravid igjen og elsker det! Enn så lenge ... Men jeg gleder meg faktisk til resten av svangerskapet. Jeg hadde også veldig problemfritt svangerskap sist gang, og ble ikke lei på slutten heller, selv om jeg gikk helt fram til termindato. Alle i terminklubben på SM maste om at de ville føde snart, men jeg hadde ikke noe imot å gå litt lenger.

Gammel 15-05-07, 12:11   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Skulle gjerne føde igjen, og gjerne ha en baby til, men gå gravid - nei takk!

Akkurat sånn føler jeg det også. Konstant kvalme, vann i kroppen, trøtthet og et plagsomt bekken ødelegger veldig mye av gravideten for meg. Jeg syntes det var moro å se hva kroppen min laget, og trivdes veldig godt med kroppen min da jeg var gravid, syntes selv jeg var veldig fin. Men det å være så dårlig som det jeg var, nei det gidder jeg ikke flere ganger.

Gammel 15-05-07, 12:12   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.
Til tross for at jeg spøy som en gris store deler av svangerskapet, så savner jeg det.
Jeg gleder meg til jeg, forhåpentligvis, får oppleve det igjen. Det er jo så spennende med magen som vokser, med små dult og spark, og den gode formen i midten av svangerskapet - som jeg hadde på sommeren, det var tider det.

:babysyk:

Gammel 15-05-07, 12:24   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savnet ikke å være gravid ett sekund. For meg var det en høyst nødvendig transportetappe, kun det. Det var deilig å bli kvitt presset, tyngden, ubehaget, sparkingen i ribbeinene. Har venninner som sier de savner magen, jeg har aldri forstått det.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 12:32   #26
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner absolutt ikke å gå gravid. Jeg hatet nok å være gravid.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 12:35   #27
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savner å gå gravid. Skulle gjerne ha opplevd det en gang til.

Gammel 15-05-07, 12:41   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg savner IKKE å gå gravid.
Synes det hele var fryktelig oppskrytt, og heller pyton.
Nå hadde ikke jeg så veldig vanskelige svangerskap, med unntak av veldig bekkenløsning i alle svangerskap. Og det ble konstatert for mye fostervann i siste svangerskap.
Ellers var jeg normalt gravid, dvs fryktelig trøtt de første månedene og en omvandrende hormonel bombe i siste delen.

Gammel 15-05-07, 12:46   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde et ganske lett svangerskap, men likte ikke å være gravid likevel.
Det var så mange ting som jeg ikke likte med å være gravid. Det psykososiale med oppmerksomhet, mageklapping og kommentarer.
Den nedsatte formen. Tungt å gå nattevakter, tungt å operere, tungt å være i dårlig form. Plutselig måtte ha hjelp til de enkleste ting.
Følelsen av å være i en slapp og dvask kropp hvor man peste og pustet bare man skulle gå opp noen trapper var utrolig pyton.
Faktisk så har jeg så mye mot å gå gravid en gang til at vi vurderer å adoptere neste barn på grunn av det.

Gammel 15-05-07, 12:50   #30
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner ikke å være gravid - jeg hatet det. Jeg tror jeg må være venninnen til Sitron: å være gravid er et uønsket middel for å få et barn.

Jeg var veldig hormonell i graviditetene, noe som påvirket sexlysten. Det var positivt i alle fall.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 12:50   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobbet beinhardt i fire år for å bli gravid, men hadde aldri noen romantiske forestillinger om selve svangerskapet. Det var litt både og, synes jeg, og mye preget av stor frykt for å miste. Jeg spottet meg gjennom hele første trimester og var plaget av litt hodepine og vonde lår senere, men ellers var formen god. Ikke var jeg nevneverdig kvalm og overhodet ikke trøtt, og jeg slapp ødemer, strekkmerker og åreknuter. Jeg var enormt takknemlig for at svangerskapet gikk så bra, og nesten litt stolt av kroppen min som taklet det så fint (da den omsider hadde skjønt hva en graviditet var). Likevel kan jeg ikke si at jeg savner å være gravid. Det var koselig med spark og alt det, og jeg er lykkelig over å ha fått oppleve det, men jeg brenner ikke etter å gå gravid igjen. Jeg var også veldig fornøyd med å føde nesten ei uke før tida, så rakk jeg aldri å tenke så mange "dette er kanskje de siste dagene i livet som gravid"-tanker.

Gammel 15-05-07, 12:56   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var ganske ålreit å gå gravid forrige gang, og har husket tilbake på den opplevelsen med glede. Jeg følte meg veldig kvinnelig som gravid. Jeg hadde bekkenløsning forrige gang også, men jeg fikk plenty av hvile siden jeg ikke hadde noen barn å ta vare på.

Nå er alt anderledes. Jeg er i uke 19 og kaster fremdeles opp med ujevne mellomrom. Bekkenløsningen kom i uke 12. Jeg har ny jobb som jeg stortrives i, men har så vondt at jeg nesten ikke orker å jobbe. Jeg er en elendig mor for datteren min siden jeg bruker all min tid hjemme sammen med henne til å ligge på sofaen for at ryggen skal få avlastning. Hun ser som regel på film sammen med meg, men hvis jeg er heldig så leser vi bok eller synger.

Nei, denne graviditeten kommer jeg ikke til å huske tilbake på med glede. Men heldigvis vet jeg at dette er siste gang.

Ikke synes jeg at barselperioden er sånn voldsomt stas heller, men jeg gleder meg umåtelig til å få en 2-åring med en storesøster.

Gammel 15-05-07, 12:59   #33
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg savner ikke å være gravid.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:02   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Savner dere selve det å gå gravid - altså ikke å skulle få et barn til, men svangerskapet? Er jeg dust som ikke hegner om de siste dagene? Hva går jeg glipp av, egentlig?

Jeg savner å ha et lite menneske inni meg, å kjenne spark og bevegelser. Det skulle jeg gjerne oppleve igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:08   #35
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg savner ikke selve gravid-tilstanden, jeg synes det er horribelt å være gravid.
Det jeg imidlertid savner er gleden, forventningen, spenningen og det å bli kjent med et nytt lite menneske.

Å kunne stryke seg over magen og prate med den lille som man snart skal bli kjent med. Kjenne spark og bevegelse.
Men ellers så var graviditene ett lite helvete med smerter og ubehag. Utrolig lite søvn og vond bekkenløsning. Sykemelding og lange kjedelige dager man ikke får gjort noe grunnet kynnere og bekkenløsning. Inn og ut og sykehus, sjekk her og sjekk der.
Men samtidig så tenker jeg med stikk i hjertet: enn hvis jeg hadde en liten baby i magen.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:12   #36
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Savner det ikke nei, selv om det var koselig og alt det der.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:13   #37
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

24 uker i ro, seks uker med beina i været og 10 uker på sofaen. Nei, absolutt ikke noe savn!

Gammel 15-05-07, 13:15   #38
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hverken i dette eller i det forrige svangerskapet likte jeg den første halvdelen. Frykten for alt som kunne gå galt har til tider vært overhengende, og det er nok et resultat av årevis med prøving og nederlag i forkant. Nå, som sist, synes jeg det er flott i siste halvdel. Selv med 21 kg pluss og massevis av ødemer i forrige svangerskap følte jeg meg lett til bens og hadde vel et veldig greit svangerskap. Får jeg det de siste månedene nå også kan jeg godt like det og sikkert komme til å savne det. Jeg husker i hvert fall at jeg tok meg i å savne magen etter at jeg hadde født sist, men jeg kan vel ikke si at jeg har brukt mye tid på å dyrke savnet i etterkant. Det er absolutt barnet som er premien, ikke magen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:17   #39
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt to tøffe og et fantastisk svangerskap. Blødninger, forliggende morkake, svangerskapsforgiftning, for kort livmorhals, sterke kynnere osv. men elsker å gå gravid !
Synes det er fryktelig trist at jeg aldri mer skal få oppleve å kjenne noen som vokser inni meg og ikke minst mirakelet ved en fødsel.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 13:23   #40
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Synes det er fryktelig trist at jeg aldri mer skal få oppleve å kjenne noen som vokser inni meg og ikke minst mirakelet ved en fødsel.

Fødselen tror jeg aldri jeg har savnet, når sant skal sies.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.