Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 11:16   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Savner du å gå gravid?

Jeg er jo i de siste dagers prøvelser på siste svangerskap, og flere har sagt at jeg må nyte den siste tiden. Av og til blir jeg litt . Altså, jeg har lette svangerskap uten snev av kvalme, og nesten ikke andre komplikasjoner enn et kranglete (men ikke invalidiserende) bekken. Også ødemer og vondt i hendene nå på slutten. Det er koselig å vite at lille Knøtteliten er inni der, og jeg gleder meg til å treffe henne.

Men selve graviditeten tror jeg ikke jeg kommer til å savne. Jeg gjorde det i hvert fall ikke sist, og det var ikke sånn jippi-ni-måneder-gravid som falt meg inn da jeg testet positivt nå. Det var: tenk at vi skal få et nytt barn.

Savner dere selve det å gå gravid - altså ikke å skulle få et barn til, men svangerskapet? Er jeg dust som ikke hegner om de siste dagene? Hva går jeg glipp av, egentlig?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:19   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du å gå gravid?

Jeg skal ikke ha flere barn. Det er greit å ikke skulle ha flere barn, men det er trist å vite at jeg ikke skal være gravid, føde og ha litenbaby. Så, ja, jeg savner vel det å være gravid. Jeg har hatt to fine svangerskap, bare bittelitt problemer med bekkenet på slutten sist.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:20   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste er å gå gravid.

Men det er vel veldig individuelt, som med så mye annet. Selv elsker jeg alt som har med svangerskap og fødsel å gjøre, mens en venninne ser på meg som jeg er gal. For henne er svangerskap et uønsket middel til å oppnå det å få barn.

Gammel 15-05-07, 11:23   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å gå gravid er det beste i hele verden. Jeg hadde jo store plager i svangerskapet, fikk tidlig bekkenløsning og endte opp med svangerskapsforgiftning og 6 uker prematur fødsel og mye annet dritt, men allikevel ELSKET jeg hvert minutt! Det er noe av det mest fantastiske jeg har vært med på, og jeg kan ikke VENTE med å bli gravid igjen! Gleder meg ihjel. For min del kan neste svangerskap vare i 2 år!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:23   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner det faktisk veldig. Jeg har hatt lette og gode svangerskap og skulle fryktelig gjerne ha vært gravid en gang til.

Det betyr ikke at jeg ikke har forståelse for at du lengter mot slutten nå når du er høygravid. Det finnes morsommere ting enn å være så tung.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:27   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg savner det faktisk veldig. Jeg har hatt lette og gode svangerskap og skulle fryktelig gjerne ha vært gravid en gang til.

Det betyr ikke at jeg ikke har forståelse for at du lengter mot slutten nå når du er høygravid. Det finnes morsommere ting enn å være så tung.

Joda, men det er ikke egentlig dét, tror jeg. Jeg har mye mer ro og fred i sjelen nå enn for en måned siden, og er ikke særlig utålmodig enda. Jeg har bare aldri hatt den store lykkefølelsen over selve svangerskapet, i den grad at jeg gleder meg over at magen vokser og at jeg er Moder Jord og sånn.

Det betyr som sagt ikke at jeg ikke gleder meg over å skulle få et barn til, og jeg nyter også sparkene (i hvert fall litt tidligere i forløpet - AU!).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:28   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Joda, men det er ikke egentlig dét, tror jeg. Jeg har mye mer ro og fred i sjelen nå enn for en måned siden, og er ikke særlig utålmodig enda. Jeg har bare aldri hatt den store lykkefølelsen over selve svangerskapet, i den grad at jeg gleder meg over at magen vokser og at jeg er Moder Jord og sånn.

Det betyr som sagt ikke at jeg ikke gleder meg over å skulle få et barn til, og jeg nyter også sparkene (i hvert fall litt tidligere i forløpet - AU!).

Eh, noen moder jord følelse har jeg da aldri hatt. Usj.

Gammel 15-05-07, 11:29   #8
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hell No!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:31   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det savne eg ikkje. Kva er sjarmerande med å bli tung og hoven sei no eg. Å vere gravid er fint nokre få veker; etter at kvalma har gitt seg og før en blir flodhest og slit med å sove om natta. Men 5mnd på vei-tida med fortsatt egne olabukser og sexy trang topp som vise bulken kan eg kanskje syns noko om.

Du er ikkje sprø, Scarlett. Snart er det over og du har Vidunder her saman med deg; DET er det fine med å gå gravid!

Gammel 15-05-07, 11:31   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Savner sparkene, og det koselige med å være gravid. MEN: Jeg savner ikke bekkenløsning, halsbrann, spontan-spying (Var ikke kvalm, bare spydde sånn plutselig. ), ryggvondt, søvnløse netter, hormoner, grining, kjefting, pupper som ikke passet i NOEN bh-er, eller bein som hovnet opp som det ljomet etter.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:32   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

For meg var det å være gravid jævlig oppskrytt. Jeg likte det ikke i det hele tatt. Klart det var spennende og facinerende også, men kvalme, halsbrann, ubehag, aldri å få sove om natten og aldri kunne være med på noe fordi jeg var syk gjorde det til 8 måneder jeg godt kunne vært foruten. Det å være mamma er mye mye mye mye bedre!

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:33   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg trivdes jeg, selv med 20+ ekstra kilo vann i kroppen. Gal? Muligens.

Gammel 15-05-07, 11:33   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner ikke selve gravid-tilstanden, jeg synes det er horribelt å være gravid.
Det jeg imidlertid savner er gleden, forventningen, spenningen og det å bli kjent med et nytt lite menneske.

Gammel 15-05-07, 11:34   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil jo ikke ha fler barn, men jeg også skulle ønske jeg kunne gått gravid en gang til. Det var kjempekoselig.

Gammel 15-05-07, 11:35   #15
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Over hodet ikke! Første svangerskap var veldig etterlengtet og jeg syntes det var spennende å følge med. Desverre ble den siste tiden vanskelig og trist fordi ungen ikke vokste, og da forsvant litt av gleden. Andre svangerskap var noe herk. Syntes det var usigelig kjipt å være konstant trøtt og uopplagt, bekkenet plaget meg en del, halsbrann hadde jeg hele tiden, og den store spenningen ved det hele var i grunnen borte. Artig med første spark, første UL og slikt, men det var alt.

Skulle gjerne føde igjen, og gjerne ha en baby til, men gå gravid - nei takk!

Gammel 15-05-07, 11:43   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner en god del av det, og likte i det store og det hele veldig godt å være gravid. Men den lammende trøttheten (som man ikke husker før den kommer som kastet over en i uke 6) kan jeg godt være foruten.

Jeg elsket å være høygravid, da. Det var så spennende. Og fødslene var så flotte. Og de første par ukene med ny baby er noe helt enestående.

Det er altså ikke tanken på en ny graviditet og fødsel som evt. hindrer meg fra å få nr. 3.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:46   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg savner å være gravid. Jeg hadde et strålende svangerskap uten komplikasjoner, men en helvetsfødsel. Jeg er sikker på at dersom jeg skulle slumpe til å få flere barn, er det fødselen jeg vil grue meg til, ikke svangerskapet.

Gammel 15-05-07, 11:47   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, overhodet ikke. Jeg hater å være gravid.

Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:51   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg savner å gå gravid. Spesielt hvis jeg kunne oppleve mitt første svangerskap igjen. Jeg hadde det kjempeflott og nøt tilværelsen i fulle åndedrag.

Gammel 15-05-07, 11:57   #20
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:kjenner godt etter: Nei, jeg savner ikke å være gravid.Første svangerskapet var selvsagt spesielt - alt var nytt og spennende og foruten at jeg var stuptrøtt de første ukene, så hadde jeg ingen plager. Svangerskap nr 2 var mer slitsomt. Dvs svangerskapet i seg selv var kanskje ikke så slitsomt bortsett fra litt bekkenplager, men hele det siste halvåret før minstemor var veldig travelt. Vi var på husjakt med en rekke visninger og budrunder, vi solgte leiligheten vår, jeg var deltidsstudent i tillegg til full jobb og mannen fullførte doktorgraden sin. Så det var nok mer alt det andre som var slitsomt - den voksende magen havnet litt i andre rekke. Så nei - jeg savner ikke å gå gravid men jeg skulle gjerne hatt perioden med litenbaby igjen. Det er en fantastisk tid!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.