Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betyr 17. mai mye for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 20:56   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17.mai mye for deg?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er fordi du er sær, Iset, og har et råsa hjerte.

:kozemoze i en roza zovepoze:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:00   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe spesielt forhold til 17. mai. For min del kan jeg godt bare være hjemme hele dagen, men med barn i huset må man vel ta seg en tur ut.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:03   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg og Sitron også

Da kunne vi hatt på barna våre rosa luer, og tatt bilde med Fujikameraene våre .

Guniss og jeg er sjelebestiser.

Gammel 16-05-07, 21:03   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Betyr overhodet ingenting for meg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:04   #25
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Iset, Gremli og jeg kunne hatt en fin 17. mai sammen.

Jeg kunne også vært med.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:05   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har et temmelig avslappet forhold til 17. mai, gitt. Jeg "må" ingenting den dagen, men vi sørger nå for at ungene får litt is og får vifte litt med flagg om de vil det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:05   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg kunne også vært med.

Selvsagt skal du få være med. Skal du se på meg i toget i morgen?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:07   #28
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil aller helst spise smørbrød/snitter til lunsj på 17.mai og spise hestesko iskake til dessert. Det fikk jeg alltid hos farmor som liten. I morgen skal jeg ha gjester. Gjett hva jeg serverer!?

Ja og jeg foretrekker Solo til drikke.

Gammel 16-05-07, 21:07   #29
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Selvsagt skal du få være med. Skal du se på meg i toget i morgen?

Ja det skal jeg jo! Vi får rope på deg og rope hurra!

Gammel 16-05-07, 21:07   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil aller helst spise smørbrød/snitter til lunsj på 17.mai og spise hestesko iskake til dessert. Det fikk jeg alltid hos farmor som liten. I morgen skal jeg ha gjester. Gjett hva jeg serverer!?

Pastasalat og bløtkake?

Gammel 16-05-07, 21:08   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Ja det skal jeg jo! Vi får rope på deg og rope hurra!

Jeg skal hske å ta med meg flagget slik at jeg har noe å vinke med.

Gammel 16-05-07, 21:09   #32
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg elsker 17. mai! Der har ingenting forandret seg siden jeg var liten. Det er fremdeles like artig med bunad, pølse, is, tog osv.

Helt enig med Gremli!
Jeg er en 17. mai elsker til tusen! Som Bergljot er jeg opptatt av tradisjoner. Noe av det beste med barndommen min er alle minnene, alle de gode følelsene rundt 17. mai, jul, påske, bursdager, sommerferien etc etc. Jeg tror mamma var veldig flink til å lage fine rammer rundt slike dager, slik at jeg i hvertfall sitter igjen med masse gode følelser.
Og disse følelsene, forventningene og tryggheten ønsker jeg å overføre til mine gutter! Derfor hauser jeg opp dager som dette, kjører på med program som skal danne en fin ramme rundt disse dagene, også for dem.
At det blir ørlite stress innimellom er greit, sånn er det bare når vi skal være med på mye.

Jeg gleder meg til i morgen! (selvom det blir første 17. mai hvor jeg ikke våkner med gutta, siden de er hos pappa'n denne uken. Men viskal være endel sammen i morgen for det. Han vet hvor viktig dagen er for meg).

Gammel 16-05-07, 21:11   #33
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror jeg er en sjelden rase. Jeg ELSKER nemlig 17. mai og har gjort det fra jeg var bitteliten. Til og med som ungdom, da alle mine venner drakk den 16. og sov til langt på dag på selve 17. mai, var jeg tidlig oppe og helt i hundre.

Gleder meg ihjel til i morgen. Jeg vet ikke hvorfor jeg alltid har elsket den dagen, men det er vel pga. våren, alle de festkledde og glade menneskene, den gode maten og rett og slett at det er en koselig fridag med masse feiring.

Kan signere dette også. Kun en gang har jeg "ødelagt" 17. mai ved å være fyllesjuk, men da hadde jeg også møtt han som er faren til gutta mine da.

Jeg blir egentlig ganske overraket jeg, over alle som har et ikke-forhold til 1. mai. Jeg trodde alle satte like stor pris på dagen som meg.

Gammel 16-05-07, 21:11   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17. mai mye for deg?

Har dog bakt kake .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:12   #35
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Alan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg skal også gå i tog som lærer i år! Det blir moro.

Jeg skal vinke til Gremli!
HURRA!!!

Gammel 16-05-07, 21:13   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har dog bakt kake .

Jeg har juksa og kjøpt på butikken... (sånn fra bakeri altså)

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:14   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Misunner dem som er bortreist (dvs. til utlandet) på dagen ...

Så du tror du slipper unna hvis man er i utlandet?

I morgen blir det mer ambisiøst opplegg enn på lenge, med frokost, tog og grilling.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:18   #38
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i 17. mai! Jeg synes det er herlig med masse folk som samles og feirer sammen... også det er koselig å ta på bunad, høre korpset spille og se barna gå i tog.

Faktisk er jeg alltid litt rørt 17. mai... sånn har jeg vært etter at jeg studerte historie. Jeg husker veldig godt første gangen det skjedde i studietiden i Trondheim.

I morgen blir det litt spesielt fordi storebror skal gå i tog med barnehagen for første gang. I tillegg har lillesøster blitt "stor jente" (ett år) og skal være fin i festdrakten sin... og jeg skal ha på nordlandsbunaden for første gang på en del år (plutselig er jeg verken gravid eller ammende ).

Jeg er en livsnyter, og 17. er en deilig dag i så måte ... synes jeg.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:19   #39
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes det er en fin dag. Er ikke så glad i store menneskemengder, så jeg holder meg unna Oslo sentrum, men synes det er flott med alle bunadene, blir rørt av de små barna, får klump i halsen når nasjonalsangen synges, osv. Vi har pleid å starte dagen med kransenedlegging på nasjonalheltenes graver på Vår Frelsers Gravlund i Oslo, og jeg har alltid - helt fra jeg var lita jente - syntes det har vært en flott og høytidelig stund. Gleder meg i grunnen til å følge gutta mine og lage fine 17.mai-tradisjoner for dem.

Gammel 16-05-07, 21:21   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også synes det er en fin dag.. Det er jo stort sett glade folk, mat, is og hipp hurra

Men den betyr egentlig ikke noe annet for meg, enn en koselig fridag.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.