Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betyr 17. mai mye for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 20:33   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Betyr 17. mai mye for deg?

Det lurer jeg på.
Jeg er litt spent på 17.mai tradisjonene i årene fremover.. om den vil dabbe litt av, eller holde "koken".

Jeg merker nå at en del folk på min alder ikke har et så veldig spesielt forhold til 17.mai, annet enn at det er gøy for barna.

Personlig betyr ikke dagen så mye for meg, og jeg kunne rett og slett ha funnet på noe annet enn å gå i tog, spise pølser og is, og møte folk på grendahuset den dagen

Har dere et sterke forhold til denne dagen?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:33   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17.mai mye for deg?

Nei, jeg har knapt noe "forhold" til dagen i det hele tatt.

Gammel 16-05-07, 20:36   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å gjøre det beste ut av dagen, men den betyr veldig lite for meg.
Styre rundt i folkemengder hele dagen er ikke det morsomste jeg vet, så det er fint om man kan gjøre noe annet også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:36   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler det er en dag "alle" prater om, og har sånn forventninger til (høres sånn ut iallefall) - og så er det egentlig en småtraurig dag..

Gammel 16-05-07, 20:37   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg merker nå at en del folk på min alder ikke har et så veldig spesielt forhold til 17.mai, annet enn at det er gøy for barna.

Jeg tror ikke det bare gjelder folk på vår alder. Jeg tror det gjelder veldig mange, kanksje med unntak av krigsgenerasjonen (de som ennå er igjen).

Det betyr ikke så mye for meg heller, men jeg har lært meg å like fridagen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:39   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Nei, dagen betyr ikke mye for meg.

Vi har ofte invitert venner til oss, mest fordi det har vært en gylden anledning til å samles. (Noe man egentlig ikke trenger, selvfølgelig.)

Jeg haaater å gå i byen i Oslo 17. mai, det blir rett og slett for mye for meg. Er ikke så veldig glad i folkemengder, har jeg innsett.

Nå som vi har fått barn som er såpass stort at han skjønner at det er en formelt spesiell dag, synes jeg at vi som foreldre plikter å gjøre et eller annet 17.mai-relatert den dagen. Og det er greit for meg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:40   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

For meg har dagen stor betydning, både på grunn av opprinnelsen, men også som tradisjo. Jeg liker å gjøre ting foreldrene mine gjorde, besteforeldrene mine gjorde og olderforeldrene mine osv. Jeg er veldig glad i tradisjoner.

Jeg gleder meg glugg ihjel til å ta på meg bunaden og ta med familien på en hyggelig festdag. Tog liker jeg også å gå i, og da er det jo greit å være lærer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:40   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker 17. mai! Der har ingenting forandret seg siden jeg var liten. Det er fremdeles like artig med bunad, pølse, is, tog osv. Dessuten slipper jeg å gå i skolekorpset nå.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:41   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjedelig dag. Feirer kun for ungene.

Gammel 16-05-07, 20:41   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Føler det er en dag "alle" prater om, og har sånn forventninger til (høres sånn ut iallefall) - og så er det egentlig en småtraurig dag..

Jeg har aldri hatt en småtrurig 17. mai.

Gammel 16-05-07, 20:41   #11
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal også gå i tog som lærer i år! Det blir moro.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:43   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har aldri hatt en småtrurig 17. mai.

Det er jo bra!

Gammel 16-05-07, 20:48   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er en sjelden rase. Jeg ELSKER nemlig 17. mai og har gjort det fra jeg var bitteliten. Til og med som ungdom, da alle mine venner drakk den 16. og sov til langt på dag på selve 17. mai, var jeg tidlig oppe og helt i hundre.

Gleder meg ihjel til i morgen. Jeg vet ikke hvorfor jeg alltid har elsket den dagen, men det er vel pga. våren, alle de festkledde og glade menneskene, den gode maten og rett og slett at det er en koselig fridag med masse feiring.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:54   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

men det er vel pga. våren,

Gammel 16-05-07, 20:54   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:54   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fordi du er sær, Iset, og har et råsa hjerte.

Gammel 16-05-07, 20:55   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Iset, Gremli og jeg kunne hatt en fin 17. mai sammen.

Gammel 16-05-07, 20:55   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

What?

Bare så fryktelig LITE vår her!!

Gammel 16-05-07, 20:56   #19
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Misunner dem som er bortreist (dvs. til utlandet) på dagen ...

Gammel 16-05-07, 20:56   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Iset, Gremli og jeg kunne hatt en fin 17. mai sammen.

Jeg og Sitron også

Da kunne vi hatt på barna våre rosa luer, og tatt bilde med Fujikameraene våre .

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.