|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?
Ja. Det er en konstant bevegelse. Heldigvis ikke vanlig i mine jobbkretser, tror folk hadde ledd hadde det skjedd. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
intro
|
Ja - både distrahert av bevegelsen i seg selv og litt irritert over noe à la det Strutsen nevner om å trekke med seg hobbyen inn i møtet.
|
|
|
|
#63 |
|
En Som Trener
|
Jeg er av de som synes dette er en uting! Jeg klarer ikke å holde øynene unna om noen sitter med håndarbeid, uavhengig om det lager lyd eller ikke. De som gjør det er gjerne veldig flinke og dermed går det så fort at jeg blir sittende som i transe og se på, dermed så mister jeg fokus på møtene.
|
|
|
#64 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Eg syns strikking og hekling er uprofesjonelt og det vitne om at du ikkje er nevneverdig interessert i det som foregår i rommet. Et anna perspektiv er også at eg syns det tar frå kvinner profesjonell tyngde å dra inn mjuke hobbyar i et så viktig rom som ei mekling skal vere.
|
|
|
|
#65 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg har faktisk aldri tenkt over at andre kan bli distrahert. Jeg ville aldri strikket på et deltakende, intensivt jobbmøte, men på store konferanser, foreldremøter, møte i hagelaget etc, der strikker jeg uten å skjemmes en kalori. Jeg følger jo MINST like godt med.
|
|
|
#66 |
|
En Som Trener
|
Problemet er jo ikke OM du følger med eller ikke, men om de andre OPPFATTER det som om du følger med. Og jeg vil tro ut fra mange av svarene her at de fleste andre som ikke bedriver håndarbeid vil si at man ser ut som om man ikke følger med.
|
|
|
#67 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Eg synest ikkje det handler om å følgje med eller ikkje. Eg følgjer med når eg strikker sjølv. Men det handler om kva signaler ein sender ut.
|
|
|
|
#68 |
|
ctrl+z
|
Nemlig. Man ser rett og slett mer distansert ut. Jeg er også på linje med Bluen og Strutsen ifht irritasjon over hobby som dras med.
|
|
|
#69 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?På privaten syns jeg det er helt i orden med medbragt strikketøy på forelesninger eller møter, da bryr jeg meg ikke spesielt mye om at folk Tenker Sitt, så sant jeg selv vet og viser at jeg følger med. På jobb blir det noe annet.
|
|
|
#70 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Ja, innenfor folkeskikkens grenser. Jeg strikker ikke i begravelse, lsm.
|
|
|
#72 |
|
maler
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?På møter virker det uprofesjonelt. Og da er man ofte ikke flere enn at det må bli ganske synlig. På forelesning er det noe annet synes jeg, men da må man jo posisjonere seg slik at det ikke er synlig for foreleser og at man selv har god plass. Man tenker på de rundt seg også.
|
|
|
#73 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Kan det være litt bransjeavhengig om man synes det er greit å strikke i jobbsammenheng? Jeg har aldri sett noen i min bransje (olje/gass) som strikker under konferanser, møter, stormøter og den slags.
Jepp.
|
|
|
|
#74 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg jobber i en annen bransje enn Rulsebiffen, men har akkurat samme erfaring.
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg kan melde om at det strikkes på medisinske fagmøter. I hvertfall endel av de på fritiden.
|
|
|
#76 |
|
Tåler regn
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Det strikkes mye på forelesninger på høyskolen hvor jeg går. Å sitte ved siden av en strikker er faktisk distraherende synes jeg, så jeg pleier å sitte meg et stykke unna. Men jeg tror at strikkerne klarer å følge godt med, akkurat som noen som sitter og "skribler" klarer det. Svært mange av dem konsentrerer seg bedre med å ha noe i fingrene enn å sitte å se på læreren hele tiden. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Synes det er veldig interessant at man på et møte ikke bare må følge med og delta, det er også viktig at man " ikke ser distansert ut", fordi man kan forstyrre andre som tror man ikke følger ordentlig med (og dermed selv mister evnen til å følge ordentlig med). Det er ikke nok at du kommer, følger med og deltar, du må også iscenesette deg selv (og antakelig er det da viktigere å se ut som om du følger med enn at du faktisk gjør det). |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg forstyrres da ikke av at andre ikke ser ut til å følge med. Jeg forstyrres av kontinuerlig bevegelse, draing i garn, klirring i pinner. At andre ikke kan være på møter uten å falle i søvndyssende modus er da virkelig ikke mitt problem. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Lite strikking i shippingbransjen. Jeg har aldri sett noen strikke på møte, ikke på forelesning heller tror jeg. Og absolutt ikke på kurs. |
|
|
|
![]() |
|
|