|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?
Jeg også. Jeg liker dagen og gleder meg alltid. Jeg skulle ha gått i tog med elevene mine i dag, men jeg må visst hoppe over hele 17. mai i år. Ligger (dvs sitter, det er mer behagelig) hjemme med et rykende ferskt operasjonssår. De andre er ute og feirer. Hurra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Peppy!
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?17 mai er jo en dag hvor vi enten er sammen med familie eller med venner, og det er stas. Jeg tror dog jeg mangler en anelse nasjonalfølelse. Jeg får ikke de store følelsene av norske flagg og korpsmusikk. At jeg kommer til å strigråte ved synet av poden i barnetog har jeg derimot tro på. Jeg liker at dagen handler om de små. Når barna er blitt store tipper jeg vi kommer til å gi blanke i hele dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Når barna blir store skal jeg sitte hjemme med noen venner og drikke vin
![]() |
#84 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Nå Poden er så stor at han ikke vil være med oss på 17. mai kommer jeg til å dra på hhytta eller på tur i marka e.l den dagen.
![]() |
#85 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Nei, jeg liker ikke 17. mai. Jeg likte det ikke engang da jeg var barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
navnet sjemmer ingen
Jeg er snart 34 og vil fortsatt være med mine foreldre 17.mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?I grunnen kunne jeg tenkt meg å malt huset i går, det var så flott vær til det. Men det gjør man jo ikke på en 17. mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Jeg jobbet i går, og var faktisk glad for at jeg slapp å være med mannen og ungene ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Passiv
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Så er dagen over - nok en fin dag hvor man får tenkt over grunnene til feiringen - og hvor ungene får være i sentrum. Vi gikk i tog, reiste så hjem til lunsj med begge besteforeldreparene og så var det tid for skolearrangementet med leker, mer is/brus og loddsalg. Til slutt reiste vi hjem for å hvile litt før felles grilling hos venner - en tradisjon gjennom fem-seks år nå! |
![]() |
![]() |
#91 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?17. mai betyr veldig mye for meg. Den er familiedagen over alle for min del. Bedre enn julaften |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Guardian of the galaxy
|
Hadde du ikke en periode i tenårene der du feiret dagen med andre heller?
![]() |
#93 |
Ustabil
|
![]() Sv: Betyr 17. mai mye for deg?Nei, dagen betyr minimalt for meg. Vi stiller til barnetog fordi vi har barn som skal delta, og vi drar på den lokale skolen etterpå fordi det er forventet av barna. Men mest av alt hadde jeg ønsket at vi kunne hatt en ordentlig fridag, og sluppet alt maset som er på denne dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Betyr 17.mai mye for deg?
Melder meg inn i klubben for de glade 17. mai-feirerne.
![]() |
#96 |
navnet sjemmer ingen
Nope! Jeg har vært ihuga 17. maifeirer hele mitt liv. Gikk til og med i tog med en annen skole 17. mai da jeg gikk på vidergående utenbys. Opp seks til morgentog og hjem ti mammas frokost. Spise med foreldre og en liten isspisetur med venner. Jeg er familiemenneske på min hals. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Og sluppet å se en levende sjel i noe så tragisk som en bunad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Ord deler & data akrobat
Medlem siden: May 2007
![]() |
Kjedelig dag..??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
flisespikker
|
Synes du det høres ut som om Sitron (eller vi andre som ikke er fryktelig opptatt av 17. mai for vår egen del) ødelegger dagen for barna våre, altså?
![]() |
#100 |
Ord deler & data akrobat
Medlem siden: May 2007
![]() |
Klart det. På sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|