Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betyr 17. mai mye for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-07, 10:24   #81
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17. mai mye for deg?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er veldig glad i 17. mai! Jeg synes det er herlig med masse folk som samles og feirer sammen... også det er koselig å ta på bunad, høre korpset spille og se barna gå i tog.

Faktisk er jeg alltid litt rørt 17. mai...

Jeg også. Jeg liker dagen og gleder meg alltid. Jeg skulle ha gått i tog med elevene mine i dag, men jeg må visst hoppe over hele 17. mai i år. Ligger (dvs sitter, det er mer behagelig) hjemme med et rykende ferskt operasjonssår. De andre er ute og feirer. Hurra!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 10:26   #82
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17 mai er jo en dag hvor vi enten er sammen med familie eller med venner, og det er stas. Jeg tror dog jeg mangler en anelse nasjonalfølelse. Jeg får ikke de store følelsene av norske flagg og korpsmusikk. At jeg kommer til å strigråte ved synet av poden i barnetog har jeg derimot tro på. Jeg liker at dagen handler om de små. Når barna er blitt store tipper jeg vi kommer til å gi blanke i hele dagen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 10:29   #83
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når barna blir store skal jeg sitte hjemme med noen venner og drikke vin
(eller har jeg blitt bestemor !? )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:10   #84
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå Poden er så stor at han ikke vil være med oss på 17. mai kommer jeg til å dra på hhytta eller på tur i marka e.l den dagen.
Så kan sambo få gjøre akkurat som han vil. *snill*

Gammel 18-05-07, 09:31   #85
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg liker ikke 17. mai. Jeg likte det ikke engang da jeg var barn.

Men for all del, jeg har ikke smittet mine dårlige erfaringer over på ungene. 7-åringen elsker 17. mai, og koser seg veldig. 17. mai er et av årets høydepunkter for henne, og det er jo sånn det skal være for barna.

I dag er hun forøvrig sur, og har laget drama fordi hun ikke har fått lov til å ta på seg festdrakta i dag også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:33   #86
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå Poden er så stor at han ikke vil være med oss på 17. mai kommer jeg til å dra på hhytta eller på tur i marka e.l den dagen.
Så kan sambo få gjøre akkurat som han vil. *snill*

Jeg er snart 34 og vil fortsatt være med mine foreldre 17.mai.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:35   #87
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

I grunnen kunne jeg tenkt meg å malt huset i går, det var så flott vær til det. Men det gjør man jo ikke på en 17. mai.
Vi så på et tog, det var stas for storesøster. Vi besøkte mannens familie, og reiste hjem igjen. En helt grei dag. Neste år er ungene større, og vi håper å få gjort litt mer ut av det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:36   #88
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I grunnen kunne jeg tenkt meg å malt huset i går, det var så flott vær til det. Men det gjør man jo ikke på en 17. mai.

Vi også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:37   #89
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobbet i går, og var faktisk glad for at jeg slapp å være med mannen og ungene ut.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:48   #90
TBM
Passiv

Standard

Så er dagen over - nok en fin dag hvor man får tenkt over grunnene til feiringen - og hvor ungene får være i sentrum. Vi gikk i tog, reiste så hjem til lunsj med begge besteforeldreparene og så var det tid for skolearrangementet med leker, mer is/brus og loddsalg. Til slutt reiste vi hjem for å hvile litt før felles grilling hos venner - en tradisjon gjennom fem-seks år nå!

I år underviste jeg i eldre historie og vi avsluttet året med 1814 og en egen avslutning hvor elevene holdt sine egne 17. mai-taler!

Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:54   #91
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

17. mai betyr veldig mye for meg. Den er familiedagen over alle for min del. Bedre enn julaften . På julaften begrenser det seg litt med hvem man får til å feire dagen sammen med, men på 17. mai har vi åpent hus for familen og venner og naboer som ikke får lov til å sitte alene på en så flott dag som nasjonaldagen!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:00   #92
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er snart 34 og vil fortsatt være med mine foreldre 17.mai.

Hadde du ikke en periode i tenårene der du feiret dagen med andre heller?
Og selvsagt kan Poden når som helst feire 17. mai med mamman sin, men etter hvert må han da finne seg i å feire det på en annen måte enn hva alle andre gjør.
Fram til ungdomskolen eller noe blir det jo sikkert veldig tradisjonell feiring med Hurra og tog og slikt da.

Gammel 18-05-07, 10:11   #93
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, dagen betyr minimalt for meg. Vi stiller til barnetog fordi vi har barn som skal delta, og vi drar på den lokale skolen etterpå fordi det er forventet av barna. Men mest av alt hadde jeg ønsket at vi kunne hatt en ordentlig fridag, og sluppet alt maset som er på denne dagen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 12:45   #94
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Surmaga grinebiter her!

…men det forhindrer ikke at jeg gjør gode miner til slett spill og prøvde å gi mine barn en minneverdig dag. (Selv om det egentlig var morsomst i går i barnehagen. )

Jeg blir litt stressa over alt som slipper gjennom NRK's kvalitetssjekk 17. mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 12:53   #95
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betyr 17.mai mye for deg?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Iset, Gremli og jeg kunne hatt en fin 17. mai sammen.

Melder meg inn i klubben for de glade 17. mai-feirerne.
Kan legge til at jeg måtte hvile litt fra bunad og styr midt på dagen i går, sov mens lillemann sang i senga si. For han var det full rulle hele dagen, med unntak av to "hvilepauser" i senga. Soving utgikk.

Dagen er fin, så lenge en holder seg unna de helst store stresshøydene. Tar seg tid til å sitte ned/springe rundt, få i seg nødvendig mat og drikke.

Er glad i feiringer og synes det er fint å markere at vi lever godt i et fritt og fredelig land.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 13:53   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hadde du ikke en periode i tenårene der du feiret dagen med andre heller?
Og selvsagt kan Poden når som helst feire 17. mai med mamman sin, men etter hvert må han da finne seg i å feire det på en annen måte enn hva alle andre gjør.
Fram til ungdomskolen eller noe blir det jo sikkert veldig tradisjonell feiring med Hurra og tog og slikt da.

Nope! Jeg har vært ihuga 17. maifeirer hele mitt liv. Gikk til og med i tog med en annen skole 17. mai da jeg gikk på vidergående utenbys. Opp seks til morgentog og hjem ti mammas frokost. Spise med foreldre og en liten isspisetur med venner. Jeg er familiemenneske på min hals.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 19:58   #97
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, dagen betyr minimalt for meg. Vi stiller til barnetog fordi vi har barn som skal delta, og vi drar på den lokale skolen etterpå fordi det er forventet av barna. Men mest av alt hadde jeg ønsket at vi kunne hatt en ordentlig fridag, og sluppet alt maset som er på denne dagen.

Og sluppet å se en levende sjel i noe så tragisk som en bunad?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:28   #98
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kjedelig dag. Feirer kun for ungene.

Kjedelig dag..???

Når du har mulighet for å være sammen med barna dine og bare kose deg, så skjønner jeg ikke at det kan være en så kjedelig dag?

Hvis det er spesielle omstendigheter som gjør at det blir kjedelig, så skjønner jeg, men ellers så får du det så kjedelig som du selv vil. Om du er blyg, så er det bare å "dytte" barna foran seg inn i moroa. Så lærer du barna dine at 17. mai er gøy og koselig, i steden for å ødelegge denne fantastiske merkedagen (fridagen) for barna dine.

Denne er ikke bare til deg sitron.. Det så ut som om barna dine i allefall har det gøy enda

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 00:56   #99
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av data mannen, her.

Om du er blyg, så er det bare å "dytte" barna foran seg inn i moroa. Så lærer du barna dine at 17. mai er gøy og koselig, i steden for å ødelegge denne fantastiske merkedagen (fridagen) for barna dine.

Denne er ikke bare til deg sitron.. Det så ut som om barna dine i allefall har det gøy enda

Synes du det høres ut som om Sitron (eller vi andre som ikke er fryktelig opptatt av 17. mai for vår egen del) ødelegger dagen for barna våre, altså?

Gammel 19-05-07, 01:20   #100
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Synes du det høres ut som om Sitron (eller vi andre som ikke er fryktelig opptatt av 17. mai for vår egen del) ødelegger dagen for barna våre, altså?

Klart det. På sikt.

10 år med med klaging og syting over den kjedelige 17. mai, så lærer vel barna litt av sine forbilder (foresatte). Små gryter har også ører vettu. Eller har jeg tatt helt feil om forbilder?

I andre sammenhenger, sport, lek osv. så viser du barna hvordan de skal gjøre for at de skal få det moro.

Vi for vår del (med hjelp av kommune- skole) har fullt program hele dagen, som ble avsluttet hjemme med grilling for nær 30 stk store og små. Dette kan også gjøres i en park e.l. om du ikke har plass hjemme.

Jeg har voksne barn også, som synes det er koselig med familie/venne sammenkomster på 17. mai. Så de har vel lært det en plass..

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.