|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småpenger, unger, betaling og media
I dette tilfellet var det jo en enkel sak å veksle på Rema (som ligger like ved siden av), og den ansatte kunne fint spurt på en blid og høflig måte om de ikke kunne prøve å veksle der først. Det koster ikke mange kalorier å være litt positiv og løsningsorientert, noe som burde være et kvalifikasjonskrav når du skal jobbe i servicenæringen.
|
|
|
#42 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Der har du det, løsningsorientert. Alle som ikke ønsker eller vil ta i mot mynt kan forklare seg og komme med et løsningsforslag. Som å veksle på REMA, be om tid til å telle opp, eller la kunden selv foreslå en løsning. Alt for å ikke være slem med barna.
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er ikke så sikker på at Rema bedriver veksling. Det å veksle en tier eller to gjør de fleste butikker, men er det snakk om mye mynt nekter de fleste. Bankene tar vekslingsgebyr. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaHvorfor i alle dager skal de ansatte på Rema ta vekslejobben foran de ansatte i lekebutikken eller Plantasjen??
|
|
|
#46 |
|
Semiaktiv
Om ikke akkurat Rema "bedriver veksling" så er det en mulig løsning, å gå over dit og spørre om man kan få lov til å veksle, noe de også fikk. Matbutikkene synes ofte det er greit å ha en del vekslepenger (man betaler også for å veksle til mynt). Og om de ikke hadde fått det, så måtte butikken bare bite tennene sammen og ta imot pengene likevel, og med et smil, så sant det var innenfor grensen av det de har plikt til (altså 25 stykker av hver myntenhet).
|
|
|
#47 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det er selvsagt en serviceytelse. Jeg ville spurt i dagligvarebutikkene fordi de sparer i det minste noen kroner i gebyr for kjøp av rull. Og de er mer erfarne i å håndtere penger, ingen sak å legge lik mynt i like høye stabler og gange opp. Hvis en vil.
|
|
|
|
#48 |
|
Textrovert
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg kunne faktisk ha kommet på å betale med masse mynt selv dersom det var slik at jeg tilfeldigvis satt med dette på meg. Det hadde ikke falt meg inn at dette skulle være ugreit. Nå vet jeg at man ikke kan betale med mer enn 25 enheter av samme mynst, så den er jo grei.
|
|
|
#49 |
|
Semiaktiv
Strengt tatt burde Plantasjen ta imot pengene selv. Men når de hadde problemer var jo dette en mulig løsning (som også ble gjennomført). Nei, man skal ikke kreve at Rema skal være et slags vekslingskontor for Plantasjen på fast basis, men her er det snakk om å spørre om en tjeneste, i ett enkelt tilfelle. Som sagt, det handler om service, om å være løsningsorientert og hjelpsom. Og Rema viste seg å være akkurat så hjelpsom.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-05-14 kl 11:16. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg er veldig for å lære barna verdien av sparepenger, men jeg blir så oppgitt over foreldre som løper til media for den aller minste ting at jeg mister all sympati.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg kjenner de fra den trampolinesaken. Jeg synes det er dårlig service å reagere som den ansatte på Plantasjen gjorde, når et barn kommer med sine oppsparte penger, for å kjøpe noe hun selv har spart til over lang tid.
|
|
|
#52 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg synes det er stor forskjell på å kjøpe en leke til noen hundrelapper og en trampoline til (flere) tusen kroner med bruk av mynt.
|
|
|
#53 |
|
Semiaktiv
De hadde visstnok sedler også, hun skulle ikke betale hele trampolina med mynt. Og man trenger uansett ikke å være ufin.
|
|
|
#54 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg synes det er helt greit å gå til media med en sånn sak, hvis de mener seg dårlig behandlet av en så stor profesjonell aktør.
|
|
|
#55 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#56 |
|
Be happy!
Skal man gå til media hver gang man møter ei sur kassedame eller bare når barna blir lei seg?
|
|
|
#57 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg synes man kan løpe til media så mye man vil, det er et fritt land. Selv hadde jeg klaget til bedriften først.
|
|
|
#58 |
|
Be happy!
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaOg for å spekulere villt er det vel ofte ønsket om klekkelig kompensasjon det som drar folk til media.
|
|
|
#59 |
|
awesom
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg var og skulle handle på Vero Moda her for en tid tilbake. KLokken var 18.30 og et var enda en halvtime til stengetid. Jeg hadde plukket med meg klær for en 800-900 kroner. Siden bankkortet mitt var ødelagt så hadde jeg tatt ut penger. Da jeg rakk frem to 500-lapper fikk jeg beskjed om at de ikke tok i mot penger for de hadde gjort opp kassen, jeg måtte betale med kort. Jeg forkarte at det hadde jeg dessvere ikke anledning til. Nei da kunne jeg ikke handle, men de kunne legge av klærne til dagen etter. Jeg trodde først hun spøkte, men nei. Så jeg sa med henne at hun jammen kunne henge tilbake klærne og om de var så uinteresserte av å selge noe så var jeg heller ikke interessert i å kjøpe noe hos dem.
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Bra at du gav dem beskjed synes jeg!
|
![]() |