|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Klar
|
Sv: Hvilken barnesykkel?16'' er barnesykkel, ja. Selgeren viste oss hvordan sittestillingen ville blitt på 20'', og det vel veldig foroverlent og feil.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnesykkel?
Det har også blitt litt bedre på 20" i siste modell, tidligere var styret enda lavere. Så det ser ut til at sykkelprodusentene begynner å få en forståelse av at barn, som jo sitter nærmere bakken enn voksne gjør, må sitte litt mer oppreist når de sykler, for å få oversikt i trafikken. Også på de lette syklene. Men det er et stykke å gå enda. Fortsatt er det forskjell i geometrien på standardsykkelen, der sittestillingen er mer oppreist, og de lettere ultra-modellene, som har mer framoverlent sittestilling, uvisst av hvilken grunn. Også savner jeg flere barnesykler med stiv gaffel. Dempegaffelen på en barnesykkel er uansett av en så dårlig kvalitet at de ikke gjør noen nytte for seg, den gjør bare sykkelen unødvendig tung, og er bare til pynt. Småungene har ikke bruk for demping i gaffelen.
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken barnesykkel?Og vips, så sykler minsten uten støttehjul på 12'' så det suser etter. Tipper jeg er på jakt etter den aller letteste 16" neste år.
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnesykkel?Så gøy Niobe!
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnesykkel?Eldstegutten min har Diamant Ultra 16". Foreløbig er han ingen racer på sykkel, så den får holde dette året også, selv om den er i grenseland størrelsesmessig. |
|
|
|
![]() |
|
|