|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Hvilken barnesykkel?Trenger 16-tommer. Ideelt sett har den bare håndbremser, for poden får spader av bakbremsa, men det er kanskje ikke mulig. Men hva er bra?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken barnesykkel?Min har en DBS. Veldig fornøyd med den. Han lærte å sykle uten støttehjul i mars (omtrent ikke syklet før) og nå går det unna i racerfart.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hvilken barnesykkel?Vi sykla ei mil idag. Men 13-tommeren er i underkant kan man si, de hjula blir veldig små. Må få større sykkel. Han knekket koden for 2 uker siden etter noen måneders vegring.
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvilken barnesykkel?Dbs sin som vi har har bakbremser, men de måtte hun bare venne seg til.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken barnesykkel?Kan jeg spørre hvor høy poden din er, Katta? Jeg har egentlig veldig lyst til at lillesøster skal få sykkel til fireårsdagen, men det er ganske bortkastet om hun ikke kan få 16" (da venter vi til neste år). Lillesøster er 107 cm lang. Sist redigert av apan : 12-05-14 kl 13:42. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvilken barnesykkel?09-modellen her fikk 16"-sykkel nå nylig (Trek), og den er litt stor, men ikke altfor stor for henne som nok fortsatt er litt under 100 cm høy (men lang i beina). Hun sykler dog klønete MED støttehjul, og hyler om hjelp ved minste motstand, men det er nok mer divapersonligheten hennes enn egentlig behov.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken barnesykkel?Vi hadde Diamant Ultra. Lett og fin.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken barnesykkel?
Hun kan nok ha 16". Her må minsten vente med ny sykkel, men han er nok ikke mer enn ca 95 cm. Han har mer enn nok med 12".
|
|
|
|
#11 |
|
Kald på føttene
|
Det er utrolig deilig når de kan sykle på 16-tommer, ja. Litjpia her har arva storebrorens dbs, den funker fint. Den har bakbremser, men har ikke de fleste 16-tommere det?
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Ja nemlig. Sykler han med støttehjul? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken barnesykkel?De eneste jeg har sett med to V-bremser (ikke pedalbrems) til så små sykler er Islabikes, som forresten også er en av de få som har 14" (dessverre har produsenten sluttet å eksportere, så man må kjøpe den selv i England), og Kokua LiketoBike (det er enten standard eller valgfritt med to v-bremser). Dette er også svært lette og gode barnesykler, og sistnevnte kjøpes også i Norge.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-05-14 kl 14:14. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken barnesykkel?Han sykler litt uten støttehjul, ja, men problemet har i grunnen vært at det tok lang tid før bena hans var så lange at han nådde ned i bakken med dem..! Han liker balansesykkelen best enda, men jeg tipper han sykler uten støttehjul på ordentlig før sommeren. Vi hadde ikke byttet til større sykkel før han kan det. Det er greit å mestre den lille sykkelen før ma går over til større. Men jeg ser jo at det kan være utfordrende med storvokste barn.
|
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Minste her hadde også Diamant Ultra, veldig fornøyd. Hun hadde den i tre år tror jeg, og nå har den vandret vidre til noen andre som også er veldig fornøyde. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Hvilken barnesykkel?Trådkupping er helt greit. Sykkelen bør være liten nok til at de kan nå skikkelig i bakken. Jeg kjøpte 12-tommer i fjor fordi han rett og slett ikke turte å nærme seg 16-tommeren og fordi jeg har arvtaker. Men selv i fjor var den i minste laget. Han er vel 112-ish cm nå tenker jeg. Sykler uten støttehjul ja.
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvilken barnesykkel?Vi har diamant ultra 20" til guttungen. Ikke helt fornøyd med geometrien (synes ungene blir sittende litt for foroverbøyd, men det gjelder kanskje ikke 16"), men ellers en lett og god sykkel. Tvillingsøsteren har en Islabikes 20" med liten ramme (er to størrelser på 20"-sykkelen deres), og jeg ser at det er mye bedre geometri på denne. Den er laget mer som en barnesykkel, ikke en voksensykkel i miniatyr, som de ultra-modellene til disse vanlige sykkelmerkene ofte er. Bare så synd den har blitt så vanskelig å få tak i.
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Ja, jeg er egentlig helt enig med deg, men vi så faktisk at storebror ble for lang til å få det ordentlig til på en 12" (vi arvet en), han fikk det til med en gang han fikk 16". Derfor ikke så fristet til å kjøpe en ny 12" til lillesøster, som er like lang som broren var på samme alder, om ikke lengre. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvilken barnesykkel?Mine var aldri innom 12". De gikk rett fra løpesykler til 16".
|
![]() |
|
|