Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-14, 22:09   #181
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Mine er på en måte litt like. De kan ofte snakke surt til hverandre, men liker samtidig å være sammen. Når jeg ser tilbake har jeg likevel hatt det flott på ferie med dem de siste årene og gleder meg like mye til årets ferie. Det er deilig å ha fri sammen, ha late dager, ikke skulle rekke så mye og roe ned på en annen måte.

Gammel 02-06-14, 22:16   #182
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi koser oss også på ferie. Mer enn hjemme. Altså, hverdagene hjemme går greit, men fridager uten struktur er vanskelig for det ene barnet vårt, og det kan bli sur stemning i hele familien av det. Det andre barnet må man dessuten gjøre en stor innsats for å holde borte fra skjermer.

Men ferie er supert. Vi reiser så mye vi har råd til og også litt mer. Ungene er store på den måten at de kan være lenger oppe, trives på restsurant og kan tas med på ting. Men det er alltid situasjoner som ender med sutring, grining og klaging, flere ganger om dagen. Det er sånn det er. Og dersom vi ikke gjør noe bestemt, krangling. Ofte (som hjemme) er den mest utfordrende tiden etter leggetid. Og det faller tilfeldigvis ofte sammen med det tidspunktet mor har minst krefter...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 22:19   #183
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gleder meg til yngste blir bittelitt eldre, klarer litt mer, tør å smake litt mer osv. Da ser jeg for meg flere turer til varmere strøk, ikke bare Danmark (som forøvrig er veldig greit nå i hans alder). Han storkoste seg med besteforeldre på Tenerife i vinter, klaget aldri over flyturen som ble lang, blid og fornøyd. I grunnen bør han reise mer med dem.

Gammel 02-06-14, 23:40   #184
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg lurer på hva som hadde skjedd og Chanett, 40år, hadde vært alene en uke? #drømmeromegentidboblervenninnerogkanskjeherrebesø k

Da kunne jeg vurdert å sykle til der du bor med min rosa champagne i en kjølebag.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 00:03   #185
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Da kunne jeg vurdert å sykle til der du bor med min rosa champagne i en kjølebag.

Vi kan sykle sammen.

Gammel 03-06-14, 00:04   #186
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hmmm, usikker. Stoler på egne barn, men ikke på andre som kan finne på å dumpe innom. Men jeg er usikker på hva jeg sier om 4 år, da jeg selv har 16 åring. Han kan nok finne på å veie ferien i penger er jeg redd, rettferdighetssansen er til tider (for) stor. :dere skal på ferie i 1 uke, hva koster det om jeg blir med? Hva koster det om jeg blir hjemme? Kr XXXX kontra en uke i XXXX, hm, da tar jeg pengene og blir hjemme:

Gammel 03-06-14, 08:53   #187
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Hmmm, usikker. Stoler på egne barn, men ikke på andre som kan finne på å dumpe innom. Men jeg er usikker på hva jeg sier om 4 år, da jeg selv har 16 åring. Han kan nok finne på å veie ferien i penger er jeg redd, rettferdighetssansen er til tider (for) stor. :dere skal på ferie i 1 uke, hva koster det om jeg blir med? Hva koster det om jeg blir hjemme? Kr XXXX kontra en uke i XXXX, hm, da tar jeg pengene og blir hjemme:

Hoho, de kunne prøvd seg!!

(Jeg TROR jeg skal ha plukket av dem den slags tendenser før den tid, det er lenge siden sist gang de dro "de fikk is da de var i bursdag i går og da fikk ikke jeg, så i dag skal jeg ha is og ikke dem!!!", fordi jeg blir så helt EKSTREMT sur av det. )

Gammel 03-06-14, 10:23   #188
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi har en 16-åring som ikke har lyst til å være med oss på ferie dit vi skal (sol og bad). Vi lokker og tilrettelegger så godt vi kan (basseng og wifi), men at han skulle vært hjemme de 10 dagene er ikke aktuelt.
Vi er en familie og når vi reiser bort sammen så har vi en god anledning til å være sammen og prate, uten hverdagens gjøremål.

Når det er sagt skal han være hjemme en helg alene om ikke så lenge. Vi skal bort på en årlig greie og vanligvis ville farmor kommet og bodd hos oss (vi har en på 12 i tillegg). Nå skal 12-åringen bort samme helg, og da skal han få lov til å være hjemme. Naboen har lovt å være tilgjengelig for spørsmål og voksenkontakt.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 10:27   #189
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg blir helt av tanken på at Hiawata kanskje ikke vil være med oss på ferie en gang i fremtiden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 10:30   #190
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må innrømme at jeg blir helt av tanken på at Hiawata kanskje ikke vil være med oss på ferie en gang i fremtiden.

Ja, ikke sant. Siden det er fem års aldersforskjell på våre, så innså jeg at vi på et eller annet tidspunkt antagelig reiser på ferie med bare minsten...

Gammel 03-06-14, 10:33   #191
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sant? Men det blir annerledes når de blir eldre - nå når eldstemann er 16, og dette sannsynligvis er nest siste året han er med mor på ferie, er det lettere å forestille seg ferie uten ham enn da han var liten. Men jeg sliter med å forestille meg ham med vodkashots og skumdisco i Aya Napa.

Gammel 03-06-14, 10:36   #192
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, ikke sant. Siden det er fem års aldersforskjell på våre, så innså jeg at vi på et eller annet tidspunkt antagelig reiser på ferie med bare minsten...

Ja, våre er jo jevnaldrende, så den tanken har slått meg også.

Gammel 03-06-14, 10:41   #193
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men jeg sliter med å forestille meg ham med vodkashots og skumdisco i Aya Napa.

Gammel 03-06-14, 10:43   #194
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner en familie der hele familien fortsatte å dra på fantastiske ekspedisjoner sammen til begge barna var godt over 20. Til Vietnam og India og slikt. Sånn vil jeg ha det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 10:43   #195
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kjenner en familie der hele familien fortsatte å dra på fantastiske ekspedisjoner sammen til begge barna var godt over 20. Til Vietnam og India og slikt. Sånn vil jeg ha det.

Jeg og!

Gammel 03-06-14, 10:47   #196
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, det hørtes fantastisk ut. Det er jo nettopp det som er så herlig med stadig eldre barn: man kan gjøre mer ut av reisingen. Jeg har veldig lyst til å ta dem med til Korea, men de må bli eldre først.

Gammel 03-06-14, 10:50   #197
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I fjor så jeg meg rundt på et tidspunkt, der alle satt i hver sin solstol med parasoll over, fordypet i hver sin bok, og tenkte AAH, nå! er vi der!!!

Åhh, DIT vil jeg

*teller år*
din yngste er et år eldre enn min eldste. Vi har et stykke igjen...

Gammel 03-06-14, 17:04   #198
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også på selvstendighet i forhold til det å klare seg alene og få lov til det av foreldrene, ikke at man skal nekte en fjortenåring i å bli med på ferie fordi han skal bli selvstendig.

Ang. rolige ferier: Vi har vær der noen år og det er herlig! En litt "nedadgående kurve" etter at vi fikk tenåring som helst vil diskutere det meste og gjerne surmule en del når det passer seg slik har vi dog hatt, men jeg tar en litt mutt tenåring fremfor en trassig og overtrøtt toåring any day.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 17:54   #199
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig bekymrer jeg meg ikke. Storesøster har lært planlegging av sin mor og driver nå lobbyvirksomhet for sitt fremtidige, lutfattige, student-jeg for å sikre fine ferier frem til hun begynner å tjene penger selv. Jeg er egentlig ikke sikker på at hun stopper da heller. Kjenner jeg henne rett ville hun sikkert bli med oss da også og spare pengene.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 19:00   #200
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes vi har en fin alder på våre nå.
De er med, uten veldig store krav, men har ønsker, og de er lengre oppe og det er mye roligere enn for noe år siden.
Nå kan vi legge planer sammen også, det er stas synes jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.