|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre
I fjor så jeg meg rundt på et tidspunkt, der alle satt i hver sin solstol med parasoll over, fordypet i hver sin bok, og tenkte AAH, nå! er vi der!!!
![]() |
#162 |
Epikur
|
Høres helt fjernt ut for min del. Prioritere ferie, liksom? Sol og varme? Jeg leste om det i bøker og blader, ellers var det helt fjernt.
![]() |
#163 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes alltid at ferie med ungene har vært hyggelig, men det har blitt veldig mye mindre jobb de siste par årene. Nå som de begge klarer å sysselsette seg selv med enten en bok, tegne, DS eller noe annet enn å springe rundt.
![]() |
![]() |
#164 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreVi var aldri på Sydenferier som barn, og knapt i utlandet, før jeg reiste på språkreise som 14 åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreVi er nok heller ikke kommet dit at ferie kun er hygge og avslapning. I dag har mannen bursdag, og jeg foreslo at vi kunne gå ut og spise sammen (på et antatt barnevennlig sted), men det vil han helst slippe, for han ser for seg at barna vil begynne å sutre over menyen, sitte urolig på stolen, mase og i det hele tatt.
![]() |
#166 |
I mål
|
Enig, jeg synes ikke det er noen sammenheng i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreSelvstendighetsdiskusjonen gikk vel mer på om 16-åringer var i stand til å være alene hjemme, ikke på om de skulle/ville være med på ferie.
![]() |
#168 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre:fniser: av Polyanna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
© All rights reserved
|
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Leser
|
Jeg ogsaa tror at jentene vaare blir med paa ferie i mange aar fremover, MEN jeg tror ogsaa det fordrer at feriene blir paa deres premisser, ogsaa. I mange familier er kanskje foreldre og barn saa like at man ikke reflekterer over det en gang, det bare blir slik automatisk. Eller at man er saa forskjellige at man har hatt det innarbeidet hele tiden at man har separate ferieturer eventuelt legger opp ferie slik at det blir litt av alt.
![]() |
#171 |
Epikur
|
Barn 1: Rotete hus og nybakte boller
![]() |
#172 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreNr 1: Passe ryddig, dog rotete rundt tv-spillgreiene. Null problem.
![]() |
#173 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreNr. 1 her: Ser nesten ingen forandring i heimen bortsett fra et par tre tallerkener og hundre glass på rommet hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Glamorøs
|
Det var absolutt ikke vanlig i min krets på åttitallet. Da jeg kjørte til Spania med pappa da jeg var 11-12 var jeg den første i min klasse som hadde vært utenfor Skandinavia. Dette var på landet. Da en klassekamerat noen år senere skulle feire jul på Kanariøyene syns vi det var temmelig kreisi. Dette var i byen.
![]() |
#175 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreMed mine to vil jeg tro at strøkent hus når vi kommer hjem er et sikkert tegn på at vill festing har vært på gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Medlem siden: Mar 2008
Må presisere at det ER hyggelig å dra på ferie med barna. Vi koser oss alltid da, men jeg ser jo frem til yngste blir litt mer moden og satser på at det skjer en endring etter skolestart.
![]() |
#177 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreMine er vel omtrent her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg lurer på hva som hadde skjedd og Chanett, 40år, hadde vært alene en uke? #drømmeromegentidboblervenninnerogkanskjeherrebesø k |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
snur
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreDet virker helt utopisk lenge til vår snart 13-åring kan være hjemme alene en hel helg. Nå vet jeg at veldig mye skjer i løpet av ungdomsskolen men nå virker det ikke som noe sånt er aktuelt på mange år ennå. Ser nok for meg at campingferien utgår om noen år og at vi må tilpasse oss ungdommene etterhvert. Nå er det ungene som vil på campingferie, de har venner vi møter hvert år som de henger sammen med.
![]() |
#180 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Mine er 10 og 12 og krangler fremdeles. Noe enormt. Den ene har spesielle behov, men jeg tror uansett at de har totalt ulike personligheter. Den eldste kjeder seg hele tiden og må aktiviseres. Den yngste trives i eget selskap og med en bok. De snakker surt til hverandre hele tiden, men søker likevel hverandres selskap. De oppsøker voksne konstant. Den eldste liker ikke forandringer og uforutsigbarhet. Vi blir tidvis gale på ferie, men at vi likevel reiser en god del, sier nok mest hvordan det er hjemme. Hjemmeferie er virkelig ikke noe bedre, tvert i mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|