|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
I mål
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg var forøvrig med på ferie siste gang da jeg var 20 år, og det er helt utenkelig for meg at ikke vi skal ha ferier når barna går på videregående som de har lyst til å være med på. Da får vi rett og slett se om vi finner ut av det sammen og blir enige om noe for alle parter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre"Familieferie" var ikke noe som omfattet utenlandsturer og uker i Thailand da jeg var liten, ihvertfall. Det var å kjøre (av og til ta toget) 120 mil til gården til besteforeldrene mine, og der hadde vi veldig fine ferier. Fikk også sett mye av Norge underveis. Da jeg var 12 år var på en ukes ferie i sommerhus i Danmark. Det er ganske rart å tenke på hvor annerledes det har blitt. Mange småbarn har jo vært mer ute og reist enn det jeg som nærmer meg 50 har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreIkke sant, Fjonka. Jeg var i utlandet første gang da jeg var ti. Minsten min er ni, og har vært i mer enn ti land allerede.
![]() |
![]() |
#124 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreTenker det har litt med hvor tilgjengelig verden er blitt i forhold til hva den var.
![]() |
#126 |
Textrovert
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre
![]() |
#127 |
Epikur
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg flyttet hjemmefra som 16-åring og har aldri vært på ferie med foreldrene mine noen gang. En og en av dem på veldig korte turer, men aldri alle søsken og aldri begge foreldre. Etter fylte 15-16 hadde jeg virkelig ikke noe behov for å være med familien på ferie heller, jeg ville virkelig virkelig være voksen og selvstendig. For min del innebar det at jeg var ansvarlig og jobbet.
![]() |
#128 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg er spent på hvordan dette vil bli, kjenner jeg.
![]() |
#129 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser for meg at jeg ville ha vært med på ferie dersom vi hadde reist til USA eller noe annet spennende da jeg var 17, men foreldrene mine dro mest til Danmark/Sverige eller rundt omkring i Norge og da var det mer fristende å være hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
#131 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#132 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg hadde kanskje klart å lokke eldste med på ferie om det ble USA, men det har jeg faktisk ikke penger til nå. Tror ikke det er feriene våre i seg selv som er kjedelig, heller det at hun må tilbringe tid med sine foreldre og småsøsken som er problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreVi var i sydenland annenhvert år når jeg var liten. Når vi ikke var der var vi på båtferie i Oslofjorden eller til Sverige. Jeg tror sydenturer var helt vanlig på 80-tallet? Men ikke mer eksotiske ferier tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreSydenturer vanlig på 80-tallet? Verken jeg eller noen av venninnene mine fra barndommen dro til Syden i feriene, i alle fall. Jeg tror at min familie hadde sånn midtpåtreet-økonomi da jeg var barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg vil ikke si det var vanlig. Tvert om. Jeg kjenner like mange som ikke var i syden i det hele tatt som barn, som de som reiste en del.
![]() |
![]() |
#136 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg var ikke i syden før jeg var 15. Samme med mange av mine veninner var ikke i syden før de var gamle nok til å reise alene.
![]() |
#137 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreDenne synes jeg det er vanskelig å forholde meg til før mine er litt eldre. Problemet er at det ikke kommer så mye an på egne barns modenhet, men på de som er rundt dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Der jeg bodde var det hvertfall ganske vanlig, og det var absolutt ikke noe riking-strøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
I mål
|
Vi var kun på camping i Sverige og hos bestemor til jeg var 12, men hadde noen mer eksotiske ferier etter det. Da jeg gikk på videregående var vi på biltur i Europa og i USA, og det var jo veldig kjekt å være med på - når det er sagt, elsker jeg teltferiene i Sverige også.
Enig, jeg kjenner knapt noen som var i syden på 80-tallet, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|