Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-14, 23:49   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

"Noen år til" tror jeg er optimistisk altså - tror neppe det er mange 12-13-åringer som vil sitte i sete.

Enig. Storebror sitter ennå i beltestol, han er 144 høy. Det er nesten ingen andre jeg ser på samme alder som gjør det enda de er lavere. Kompisen presterte til og med å si at "jeg sluttet med sånt sete da jeg var 6".
Jeg tror stolen varer ett års tid til, men ville nok ikke kjøpt ny beltestol til en på ti.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 23:54   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel påbudt med sete til de er 135 cm ELLER 36 kg. Det er ikke lenge siden tolvåringen passerte 36 kg, men det er lenge siden han var 135 cm.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 00:01   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel påbudt med sete til de er 135 cm ELLER 36 kg. Det er ikke lenge siden tolvåringen passerte 36 kg, men det er lenge siden han var 135 cm.

Ja, men jeg har inntrykk av at mange blåser i det påbudet. Når det er sagt, var nok kompisen til storebror 135 lang da han var 6.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 00:03   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig er jo pute også godkjent i den vektklassen. Så det ikke være beltestol.

Sitat:

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte.
Pass på at barnet ikke legger beltet under armen. Det kan føre til alvorlige indre skader ved en eventuell kollisjon. Det er også viktig at beltet ligger over hoftene, ikke magen, og strammes godt.

Gammel 03-06-14, 00:23   #25
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er temmelig hysterisk på bilsikring, og normalt anbefaler jeg beltestol så lenge som overhodet mulig. Men han er 10 år, så med mindre han er veldig lav for alderen, eller har kort rygg i forhold til resten av kroppen, så tror jeg nok det er kort tid til han blir for lang for beltestolen. Jeg kjenner ikke mange som har hatt barn over 145 cm i beltestol.
Men jeg ville latt ham sitte på pute med beltehorn, da ligger beltet riktig over hoftene.

Gammel 06-06-14, 08:35   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle snuppas venninner (9 år) sitter i stol, såvidt jeg vet. Dette er da ikke så uvanlig vel?

Vi målte henne i går og hun er 132 cm lang. Men hun er av de lavere på sitt årstrinn, så jeg antar at mange kan sitte lovlig uten.

Gammel 06-06-14, 13:22   #27
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Noen år til" tror jeg er optimistisk altså - tror neppe det er mange 12-13-åringer som vil sitte i sete.

Han vil egentlig ikke nå heller, men det er ikke det det handler om. Må han, så må han. Jeg synes det er bedre at han sitter trygt og godt sikret enn at han skal få sitte på pute bare fordi alle de andre gjør det. Tror nok de fleste kompisene hans sitter på pute eller ingenting, men det bryr jeg meg ikke om. I vår bil må kompisene også sitte i beltestol når de er med.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 13:23   #28
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg er temmelig hysterisk på bilsikring, og normalt anbefaler jeg beltestol så lenge som overhodet mulig. Men han er 10 år, så med mindre han er veldig lav for alderen, eller har kort rygg i forhold til resten av kroppen, så tror jeg nok det er kort tid til han blir for lang for beltestolen. Jeg kjenner ikke mange som har hatt barn over 145 cm i beltestol.
Men jeg ville latt ham sitte på pute med beltehorn, da ligger beltet riktig over hoftene.

Ja, finner jeg ikke en stol som er dyp nok, blir det en pute med beltehorn. Han er for liten til å sitte uten enda.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 17:46   #29
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da vi hadde lete-etter-beste-beltestol-for-stort-barn-runden så endte vi opp med Britax KidPlus, forresten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.