|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Storebror er 10 år og har blitt 31 kilo. Han har strykket seg veldig i det siste og begynner å bli for lang i beina til beltestolen sin; dvs at setet ikke støtter hele låret og han klager over at han blir sliten i beina når vi kjører langt. Han når så vidt ned i gulvet nå. Jeg lurer på om det er andre beltestoler som er lengre/dypere i selve setet? Ønsker jo at han skal sitte i beltestol så lenge som mulig, og tenkte kanskje om noen vet om noen beltestoler som er større i setet? Han er smal så bredden er grei, men det er lengden/dybden i setet som er problemer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Prøv kid fix. Her sluttet gutten med sete i den alderen da vi ikke fant noe som passet han.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Enig med snuppa. Eldste er 9 og 150 lang, 42 kg. Hun kan sitte i britax kidfix enda, til nød, og må det på lange strekninger på motorvei. Men sånn ellers, til vanlig, er hun akkurat sluttet med stol.
|
|
|
#4 |
|
Det ordner seg alltid
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Takk, skal sjekke ut KidFix. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Vi har KidFix og Snuppa klager over det samme. Hun er ca 130 cm og skal sitte i stolen en god stund til. Det hjelper henne å ha noe å hvile bena på, så når vi skal kjøre langt så legger i en sekk eller bag under bena hennes slik at føttene går nedi. Det hjelper visst, for tidligere "sovnet" bena hennes, men hun klager ikke over det lenger.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Tror man kan ta av ryggen på kidfix og bare bruke det som pute, men har ikke forsøkt selv.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?MaxiCosi Rodi kan man ta av ryggen på, men det er vel ikke anbefalt. Kan vel ikke det på KidFix?
|
|
|
#8 |
|
Lengter etter sola
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Jo, kan ta av på Kidfix også.
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Man kan ta av ryggen på Kid Fix, hvertfall. Jeg vet det finnes en beltestol på markedet som det finnes fothvilere til. Det ville kanskje hjulpet? Lurer på om det er Maxi Cosi?
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?
|
|
|
|
#12 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Mitt tips er også å rulle sammen et teppe eller håndkle for å avlaste bena. Ellers så vil jeg anbefale KidFix, da det er setet som er lengst i ryggen (fra stump til beltefører).
|
|
|
|
#13 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Vi har denne og er svært fornøyd med den
|
|
|
#14 |
|
Det ordner seg alltid
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Har ikke hatt tid til å sjekke men håper å få gjort det snart (før ferien). Takl for alle innspill. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Kjøper man nytt sete til en tiåring på over 30 kg altså? Gutten min sluttet med bilstol da han vokste ut av den rundt den alderen, beltet plasserte seg veldig greit på ham i bilens eget sete. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det ordner seg alltid
Jeg vet ikke? Vi har snakket om pute men dersom det finnes en beltestol som han kan bruke noen år til så er det jo fint. Men skal sjekke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Men om han er 31 kg er han vel ikke tung nok til å sitte uten? Grensen er 35 kg, er det ikke? Mine har jo brukt litt tid på 4 kg så langt, hvertfall.
|
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Det går på høyde.
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken beltestol har størst (dypest) sete?Ja, jeg så det nå. Beltestol frem til den ikke passer lenger, og pute til 150 cm/36 kg.
|
|
![]() |
|
|