Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 14:20   #41
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg synes vel også det må være lov å argumentere mot en mening man er uenig i - ellers ville det vel vært lite vits i å delta i et diskusjonsforum (er det ikke det dette kalles?).

Gammel 21-05-07, 14:21   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Men din lillesøster har vært i Norge hele livet, og kjenner ikke den tilknytningen til et annet hjemland som det en voksen innvandrer gjør. Hennes tilknytning og tilhørighet er her i Norge. Det er jo denne kulturen og dette landet hun kjenner.

Nei, det er ikke riktig så enkelt. Min lillesøster har f. eks. bodd ganske mange år i et annet land før hun kom til Norge, så hvor går grensen? Om man har minner? Mange minner? Om man har gått på skole i et annet land? Om man har kontakt med familie i et annet land?
Hva med barn som har innvandret til Norge med foreldrene sine rett etter fødselen og har bodd her hele livet, men ikke har norsk statsborgerskap?

Jeg syns rett og slett det blir litt kunstig å sette grenser for tilknytning.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:26   #43
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nå må dere ikke ta det så ille opp jenter. Jeg hverken irriterer meg over utlendiger i bunad eller ser stygt på dem. Jeg bare mener at bruken er feil hvis man absolutt ikke har noen tilhørighet bakover i tid.
Vedr. adopsjon. Da er personen like norsk som meg og deg og har like mye røtter i Norge som meg og deg. Røtter er ikke bare biologisk.

Så utlendinger må gjerne altså bruke bunad, men om JEG hadde vært utlending så ville jeg altså ikke brukt et annet lands nasjonaldrakt.

Jeg kan ikke for det, jeg blir kanonirritert over sånne bakstreberske holdninger, og hønemoren i meg blir ekstra irritert .

Og jeg må bare spørre hvordan i himmelens navn og rike du klarer å skille adopterte fra "vanlige" innvandrere når du ser dem traske gjennom toget i bunad .

At du ikke ville brukt folkedrakt fra et annet land kan jo ikke sette standarden for alle andres bruk av folkedraktert .

Gammel 21-05-07, 14:35   #44
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg skjønner forskjellen.

Begge er selvfølgelig like mye "verdt" i tilknytningssammenhengen. Dersom den voksne mannen føler det er Norge som er hans hjemland nå, og ønsker å gå med bunad, er selvfølgelig hans ønske helt legitimt.

Men din lillesøster har vært i Norge hele livet, og kjenner ikke den tilknytningen til et annet hjemland som det en voksen innvandrer gjør. Hennes tilknytning og tilhørighet er her i Norge. Det er jo denne kulturen og dette landet hun kjenner.

Eg signerer denne eg, og forstår kva Trulte meiner, men er enig med glitterchick at det er eit vanskelig skilje å sette. Eit barn som er adoptert før det begynner å få minner vil jo ikkje føle spesiell tilknytting til landet det blei født i (med mindre foreldra gjer ein aktiv innsats for at barnet skal føle ei slik tilknytting). Ein person som flyttar frå eit land når han er 20 vil alltid ha barndomsminner frå landet vedkommande var født i. Barndomsminner ligg veldig sterkt i oss alle og har mykje å seie for vår identitet og oppfatning av oss sjølv. Kor gammal ein er når ein flyttar frå eit land til eit anna, og kva utfall det vil ha for kva identitet ein vi ha, anar eg ikkje. Det vil sikkert vere individuelt, og ein psykolog eller antroplog vil sikkert kunne svare langt betre enn meg (til tross for mitt grunnfag i antropologi )

Og så meiner eg at fortsatt at folk kan gå i kva dei vil; som regel vil det vere folkedrakt frå landet ein har hatt store deler av sin barndom, men ikkje alltid. Samme for meg

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:38   #45
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det er som jeg alltid har følt det: Bunad bringer frem de verste sidene i folk.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:38   #46
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og la meg legge til, før nokon misforstår, at sjølv om du flyttar frå eit land når du er 20, så kan du få ein annan identitet, altså føle deg "norsk" eller kva no det er, likevel altså. Meiner på ingen måte at dei som har hatt oppveksten i eit anna land ikkje er norske.

Men det var bunad vi snakka om, sant?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:40   #47
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg synes det er kjempefint med innvandrere i bunad. Det er et stort kompliment til landet, og jeg blir faktisk litt rørt. Jeg synes det er like fint/rørende når man kler seg i nasjonaldrakten fra sitt hjemland på 17 mai.

For å svare på spørsmålet ditt synes jeg man kan bruke bunad når man føler seg komfortabel med det.

Signerer
Jeg syntes det var kjempekoselig da en afrikaner ønsket seg lik bunad som den HE hadde 17. mai. (Selv om det var en juksebunad da.)

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:11   #48
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Han har jo faktisk bodd her lenger enn min lillesøster. Min lillesøster har heller ingen tilknytning til Norge fra før. Mannen i hovedinnlegget er gift med en norsk kvinne, han har barn med henne og han bor her. Hvis ikke det er tilknytning så vet ikke jeg.

:noia: Ekstremt god observatør eller kjenner du meg?

Selv har jeg tydelige (!!) røtter fra et annet land, men føler absolutt ikke nok tilknytning til å gå i det landets nasjonaldrakt. Mannen føler en mye sterkere tilknytning til Norge enn jeg gjør til min mors hjemland selv om jeg har vært der mye og snakker språket.

Det at han har mange minner fra sitt opprinnelsesland og har bodd der i mange år gjør ikke at han ikke føler tilknytning til Norge. Han føler nok både-og, såvidt jeg kan se. Eller bør man "slette" tilknytningen til sitt opprinnelsesland for å være "norsk nok" - dere som mener at bunad krever norske røtter?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:16   #49
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at alle som har lyst til å ha en norsk bunad skal få ha det :enkel:. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med en som kom som turist til landet og likte Norge og bunader tok en med seg hjem som suvenir heller.

Jeg er også gift med en utlending som vurderer å skaffe seg bunad. Nå har han bodd i Norge over halve livet sitt og burde være kvalifisert på alle måter så jeg kan ikke se at noen skal ha noen problemer med det. Jeg synes at det er hyggelig at han identifisererer seg med mitt hjemland også.

Banana: Selvfølgelig kan din mann skaffe seg bunad. Jeg ville primært ha sett på den bunaden som er aktuell der dere bor, men han er gift med deg og har derfor alle dine "tilknytninger" og kan selvfølgelig også velge disse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:24   #50
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart han kan skaffe seg en bunad, Banana. På lik måte som jeg syns at jeg har lov å gjøre det: Min tråd

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 15:53   #51
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg kan ikke for det, jeg blir kanonirritert over sånne bakstreberske holdninger, og hønemoren i meg blir ekstra irritert .

Og jeg må bare spørre hvordan i himmelens navn og rike du klarer å skille adopterte fra "vanlige" innvandrere når du ser dem traske gjennom toget i bunad .

At du ikke ville brukt folkedrakt fra et annet land kan jo ikke sette standarden for alle andres bruk av folkedraktert .

Les alle innleggene mine du Valentina så har jeg forklart det du spør etter før du skrev dette innlegget.

JEG reagerer overhodet ikke på innvandrere i bunad. Alle må gjøre som de vil. DET jeg SIER er at JEG personlig IKKE ville hatt bunad om jeg kom fra Nederland og giftet meg med ei norsk ei.

Og jeg vil ikke være med å sette standarden Jeg har bare utrykt hva jeg ville ha gjort. I tråd med det hovedinnlegger spør om.

Jeg er liberal og antirasist, men synes at akkurat bunaden for meg betyr noe helt annet som ikke har noe med det å gjøre. Spør en skotte og du vil nok få akkurat samme svaret.

Så jeg synes jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige. JA, utlendinger kan bruke bunad. JEG har ikke satt noen standard, og vil heller ikke gjøre det. Men jeg ville ikke følt meg vel selv i et annet lands nasjonaldrakt annen enn min egen.
Men hvem vet, jeg har nå ikke bodd i utlandet mer enn tre år, så kanskje jeg ville føle det anderledes om jeg hadde bodd der tyve?
Jeg er åpen for det også.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:28   #52
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Les alle innleggene mine du Valentina så har jeg forklart det du spør etter før du skrev dette innlegget.

JEG reagerer overhodet ikke på innvandrere i bunad. Alle må gjøre som de vil. DET jeg SIER er at JEG personlig IKKE ville hatt bunad om jeg kom fra Nederland og giftet meg med ei norsk ei.

Og jeg vil ikke være med å sette standarden Jeg har bare utrykt hva jeg ville ha gjort. I tråd med det hovedinnlegger spør om.

Jeg er liberal og antirasist, men synes at akkurat bunaden for meg betyr noe helt annet som ikke har noe med det å gjøre. Spør en skotte og du vil nok få akkurat samme svaret.

Så jeg synes jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige. JA, utlendinger kan bruke bunad. JEG har ikke satt noen standard, og vil heller ikke gjøre det. Men jeg ville ikke følt meg vel selv i et annet lands nasjonaldrakt annen enn min egen.
Men hvem vet, jeg har nå ikke bodd i utlandet mer enn tre år, så kanskje jeg ville føle det anderledes om jeg hadde bodd der tyve?
Jeg er åpen for det også.

Hvis du hadde uttrykt deg slik som du gjorde nå, og ikke slik du gjorde i det første innlegget ditt, så hadde kanskje mitt svar vært annerledes også . Noen av oss begynner på starten av en tråd, og leser ikke gjennom hele tråden før man svarer

Det er to helt forskjellige ting å mene at innvandrere ikke bør gå i norske bunader og å mene at man selv ikke ville gått i andre lands folkedrakter .

Men for meg blir det helt sært å mene at kun Synnøve Solbakken og dem med "røtter" (hva i alle dager er nå det??) bør bruke bunad. Jeg tilhører dem som blir rørt når andre viser ære på landet vårt med å bruke bunad. Ser på det som et megakompliment, ikke som en fornærmelse .

Gammel 21-05-07, 16:34   #53
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Dette er litt av problemet med bunad, mener jeg. Opprinnelig så hadde bunadene geografisk tilknytning, og viste hvor man kom i fra. Så prøver noen å lage "regler" for at nei fysjom, vil du ha Telemarksbunad, du som bor i Oslo? Og så er det noen som mener at bunader er fritt vilt, de kan gjerne produseres i Thailand hvis det gjør dem billigere, og alle kan bruke dem.

Personlig mener jeg jo at bunad er stygt, men folk må jo få bruke det hvis de vil. Likevel er jeg av den oppfatning at man BURDE ha tilknytning til den bunaden man velger. Bunaden er norsk og et symbol på hvor man kommer i fra. Derfor mener jeg det blir feil hvis "alle" kan ta i bruk bunaden som festdrakt.

Ergo: jeg syns ikke at innvandrere skal bruke bunad.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:36   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Likevel er jeg av den oppfatning at man BURDE ha tilknytning til den bunaden man velger.

Hvordan definerer du tilknytning da?

Gammel 21-05-07, 16:36   #55
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er rett og slett bare litt uenige om definisjonen. Din lillesøster har sosial historie ved at hun er adoptert inn i din slekt. Denne mannen er inngiftet og har ingen direkte linje innover i historien, hans barn derimot har jo.

Greit nok det, men det er det da ingen som ser!
Skal man utbrodere hele slektshistorien for å få bunad da?

Gammel 21-05-07, 16:38   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Greit nok det, men det er det da ingen som ser!

Sannsynligvis ser den nederlandske mannen mer etnisk norsk ut enn min adopterte lillesøster. Ergo, han får ingen forargede blikk på 17. mai, men min fantastiske lillesøster får kommentarer.

Gammel 21-05-07, 16:40   #57
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvordan definerer du tilknytning da?

I hovedsak familiebånd. Jeg mener å ha hørt (vagt, ja...) at "fra gammelt" av var det "regler" for hvilke bunader man skulle velge, og det gikk på familiebånd. Man kunne velge bunad for eksempel fra det stedet der ens mor eller bestemor hadde vokst opp. Noe i den dur.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:49   #58
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ergo: jeg syns ikke at innvandrere skal bruke bunad.

Så du mener på ramme alvor at adopterte barn ikke bør bruke bunad, fordi de ikke har tilknytning til landet?! . Til din opplysning står faktisk adopterte som innvandret i folkeregisteret.

Og hva er din definisjon på innvandrer? Gjelder dette bare førstegenerasjon? Når får man sterke nok tilknytning til at man kan bruke bunad?

Og som jeg sa til Trulte: Jeg lurer på om du har gode argumenter som jeg kan servere ungene mine, om jeg skulle fortelle dem at de dessverre ikke er kvalifiserte til å gå i familiebunaden, og at søskenbarna nok må arve min bunad .

Gammel 21-05-07, 16:57   #59
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Så du mener på ramme alvor at adopterte barn ikke bør bruke bunad, fordi de ikke har tilknytning til landet?! . Til din opplysning står faktisk adopterte som innvandret i folkeregisteret.

Og hva er din definisjon på innvandrer? Gjelder dette bare førstegenerasjon? Når får man sterke nok tilknytning til at man kan bruke bunad?

Og som jeg sa til Trulte: Jeg lurer på om du har gode argumenter som jeg kan servere ungene mine, om jeg skulle fortelle dem at de dessverre ikke er kvalifiserte til å gå i familiebunaden, og at søskenbarna nok må arve min bunad .

Adopterte er da ikke innvandrere i den forstand. Jeg tror du misforstår litt med vrangvilje her.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 17:03   #60
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns at enhver som føler at de vil bære en norsk bunad skal få lov til det. Man bærer det når det føles riktig. Det er skremmende mange nordmenn som ikke vil ta innover seg at vi er blitt et flerkulturelt land. Jeg syns det er flott å se en "ny nordmann" i bunad. Da tolker jeg det som at den personen er stolt av landet den bor i.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.