Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terrortrusselen mot Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-14, 16:55   #41
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terrortrusselen mot Norge

Min magefølelse er ikke kjempebekymret for Norway Cup. (Ikke det at min magefølelse er noe som helst å gå etter.) Jeg tror ikke målet er symbolsk nok for denne typen terrorister, men på den annen side vil det være svært effektivt med tanke på publisitet. Knutepunkter og offentlige bygninger er mest utsatt, frykter jeg, og jeg er glad jeg skal ha hjemmekontor i morgen. Jeg er ikke glad for at mannen er på vei til byen akkurat nå for å ta del i beredskapen. Men, noen må jo passe på byen vår også.

Gammel 24-07-14, 17:04   #42
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Huff, kjenner også jeg kvier meg for å fly snart.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 17:05   #43
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en som bekymrer meg og kjenner at det er kjipt at vi skal fly til Gardermoen søndag, samt at mann og barn skal fly fra samme flyplass onsdag. Fornuften sier at det går bra, men jeg uroer meg likevel og kommer vel til å tilbringe de siste feriedagene her med urolig mage og hengende på nett.

Gammel 24-07-14, 17:07   #44
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er skremmende, og veldig tankevekkende i forhold til alle mennesker i verden som lever under et slikt,- eller verre trusselbilde til vanlig.
Mannen har en reise til det de regner som Norges fremst terrormål i neste uke, og foreløpig info er at reisen skal gå som normalt.

Gammel 24-07-14, 17:08   #45
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hva er Norges fremste terrormål?

Gammel 24-07-14, 17:21   #46
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oljeplattformer er kanskje et yndet mål, vil jeg tro.

Jeg så et bilde i Aftenposten på nettet at de har bevæpna politi på Gardermoen bl.a. Jeg har vært i Budapest der politiet er bevæpna med maskingevær. Jeg følte meg ikke mer trygg av den grunn. Ikke elevene jeg hadde med heller. Det er noe med det bildet og beskjeden det gir en, at det er noe skummelt der ute, at alt ikke er så trygt som vi liker å tro. Selv om jeg syns det er ekkelt med trusselen, så tror jeg allikevel det er viktig at vi forholder oss rolige og lever som før. Ellers vil terroristene vinne hvis vi gir etter for frykten.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 17:21   #47
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hva er Norges fremste terrormål?

Melkøya

Gammel 24-07-14, 17:22   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg gjør mitt for å keep calm and carry on ved å sitte fullstendig avslappet på Oslo S, i det minste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 17:23   #49
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Melkøya

Har offentlige myndigheter gått ut med informasjon om at det er Norges fremste terrormål i denne situasjonen?

Gammel 24-07-14, 17:25   #50
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Melkøya

Ok, det var jeg ikke klar over.

Gammel 24-07-14, 17:26   #51
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg satt på med ein taxisjåfør som hadde så mange konspirasjonsteoriar at det nesten var skremmande. Han prata i eit og han meinte at problemet var at norske medier var så pro-palestinske at dei Netanyahu-finansierte muslimske terrororganisasjonane skulle stille opp for Israel. (Eg var mest glad for at eg kom trygt heim). Men eg begynte å gruble litt over dette. Det kan ikkje vere noko i det?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 17:27   #52
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Har offentlige myndigheter gått ut med informasjon om at det er Norges fremste terrormål i denne situasjonen?

Ikke i denne situasjonen som jeg har sett, men i terrorberedskapen er den visstnok beskrevet slik, og den beredskapen slår vel inn nå.

Gammel 24-07-14, 17:27   #53
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Det er det ingen som har kommet på før; å spørre en taxisjåfør!

Gammel 24-07-14, 17:30   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melkøya

Melkøya alene mål nr1 ?

Jeg ville heller trodd olje/gassinstallasjoner generelt som nr. 1. Både Kolstø, Kollsnes og Mongstad er landbaserte anlegg.
Om en ikke ser på symboleffekt i tillegg, da rager nok Slottet, Stortinget mm. øverst.

Gammel 24-07-14, 17:37   #55
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Melkøya alene mål nr1 ?

Jeg ville heller trodd olje/gassinstallasjoner generelt som nr. 1. Både Kolstø, Kollsnes og Mongstad er landbaserte anlegg.
Om en ikke ser på symboleffekt i tillegg, da rager nok Slottet, Stortinget mm. øverst.

Ja, sikkert,- jeg bare gjenga det som kom i info til mannen, arbeidsgiver har nok bare brukt den generelle infoen om terrormål her, sånn tidlig på formiddagen.

Gammel 24-07-14, 17:40   #56
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er det ingen som har kommet på før; å spørre en taxisjåfør!

Eg spurde ikkje. Eg satt i baksetet med musikk på øyret og gigantiske øyretelefonar, men han snakka i eit likevel. :informerer: Men takk for perspektiveringa. Eg kjende bare eg blei stressa av 45 minutter med konspirasjonsteorisnakking.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 17:40   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo et åpent spørsmål om trusselen pr nå er rettet mot å lamme økonomi eller infrastruktur, noe politisk symbolsk, eller å skape frykt blant befolkningen generelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 17:46   #58
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg spurde ikkje. Eg satt i baksetet med musikk på øyret og gigantiske øyretelefonar, men han snakka i eit likevel. :informerer: Men takk for perspektiveringa. Eg kjende bare eg blei stressa av 45 minutter med konspirasjonsteorisnakking.

Var ikke ment som latterliggjøring av deg altså. Var mer hentydninger til tidligerer tråder om taxisjåfører som vet alt mulig. Men dårlig spøk.

Gammel 24-07-14, 17:47   #59
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er jo et åpent spørsmål om trusselen pr nå er rettet mot å lamme økonomi eller infrastruktur, noe politisk symbolsk, eller å skape frykt blant befolkningen generelt.

Ja, det er det jeg også sitter og funderer på.

Gammel 24-07-14, 17:49   #60
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I noen sekunder var jeg like redd for å gå hjem fra jobb, som jeg var for å gå ut av sykehuset på Mo i Rana etter 22. juli, men så tenkte jeg at jeg må bare holde hodet høyt hevet og ryggen strak, og ikke se ut som om jeg er redd for at noen skal si noe til meg, da er det mindre sjangse for at de sjikanerer meg.

Jeg er mer redd for å bli slått ned av en gærning enn jeg er redd for at jeg skal være ett sted når det smeller...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.