|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Er det noen som jobber i Sfo her og som vet planene for Sfo under streik? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Jeg jobber ikke i SFO, men er lærer. Jeg vil tro at tilbudet vil variere fra skole til skole. Skoler med mange ansatte og flere uorganiserte vil vel mest sannsynlig kunne drive tilsyn, men ikke opplæring ved streik.
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?En del sfo-ansatte jobber jo også som pedagogiske medarbeidere i skolen, og så lenge de ikke er tatt ut i streik, så skal jo de jobbe som normalt. Det er med andre ord ikke mulig å svare på spørsmålet ditt. Jeg tipper det blir ulike løsninger på ulike skoler. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Hvor lenge før skolestart kan man forvente at dette er klart? Jeg vet at streiken kan bli avblåst natt til mandag 18. aug, men hvis ikke bør det være informasjon om dette uken før? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Vår skole var tatt ut til første runde av den planlagte streiken i vår (som ikke ble noe av). Da fikk vi info om at SFO skulle ha vanlige åpningstider, og at alle som hadde full plass på SFO kunne benytte SFO som vanlig. Med andre ord fra kl. 13:30 eller 14:00, avhengig av når skoledagen normalt ble avsluttet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?assistenter som pleier jobbe delt mellom sfo og skole, og ikke er organisert slik at de tas ut i streik driver jo ikke streikebryteri om de driver tilsyn? Usikker.
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Skolen til ungene var tatt ut før sommeren, og hos oss skulle da SFO være åpen fra tolv hver dag, ikke på morgenen.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?
I avisen her stod det i går at vi vil få vite hvilke skoler som taes ut i streik fire dager før.
|
|
|
#9 |
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?De rammes ikke i første omgang, men ingen lovnader om streiken blir lang, heter det seg på nasjonal basis.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Fra utdanningsforbundet: http://www.utdanningsforbundet.no/Ho...t-ut-i-streik/ |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Jo, når de som ikke er tatt ut i streik tar over oppgavene til de som streiker, er det streikebryteri.
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Ja, men jeg tenkte at "de skal jo etter sine egentlige oppgaver være i rommet og hjelpe til med barna". Og altså... er det da streikebryteri å fortsette med det?
|
|
|
#14 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?På skolen vår sin nettside står det ingenting om streik og AKS starter opp i morgen så da må jeg vel gå ut ifra at de har åpent som vanlig da vel?
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?I morgen, ja.
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Hvis jeg har skjønt det rett, så er det Utdanningsforbundet som streiker, og de har ikke så mange medlemmer blant de SFO-ansatte. Ergo er det i hovedsak lærere som skal streike, og SFO vil i mindre grad være berørt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvordan vil Sfo fungere under lærerstreiken?Assistenter er ikke organisert i Udf og vil heller ikke bli tatt ut i streik. Jeg vil tro Sfo de fleste steder vil gå som vanlig.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Men hvis du kaller det AKS så bor du kanskje i Oslo? (Har aldri hørt begrepet brukt noe annet sted.) Igjen med forbehold om at jeg skjønt det rett, så tror jeg ikke Oslo-lærerne skal streike? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det stemmer. Det er ikke streik i Oslo kommune.
|
![]() |
|
|