Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-14, 13:59   #41
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»

For meg også, him, absolutt, men noen ganger er formen så dårlig (eller ødelegger så mye, i alle fall for meg) at jeg ikke helt klarer å få med meg innholdet.

Er du ironisk, Floksa? Jeg må si at jeg langt på vei deler Tallulahs (tror det var henne?) tanker om Frp-ere, og synes at det altfor ofte er politikere derfra som dummer seg ut både på den ene og den andre måten. Når det gjelder Frp-politikk, er det forresten ikke nok med en noenlunde OK form, der er innholdet stort sett uspiselig uansett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 14:01   #42
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For meg også, him, absolutt, men noen ganger er formen så dårlig (eller ødelegger så mye, i alle fall for meg) at jeg ikke helt klarer å få med meg innholdet.

Men det finnes da knapt nok et eneste innlegg på FP som er slik?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 14:04   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det finnes da knapt nok et eneste innlegg på FP som er slik?

Ikke spesielt mange, nei.

Gammel 28-08-14, 14:13   #44
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Men dere, _forakt_ altså? I min bok er det nummeret før "hat". Seriøst?

Gammel 28-08-14, 14:23   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt ikke noe galt i å glemme et navn, men da bruker man jo en respektfull omtale som alternativ. Om man ønsker å være respektfull, vel og merke.

Gammel 28-08-14, 14:25   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Men dere, _forakt_ altså? I min bok er det nummeret før "hat". Seriøst?

Hvis jeg skulle oppsummere mine tanker og følelser rundt Frp-ere som sier og gjør mange dumme/slemme/ugjennomtenkte ting og deretter prøver å bortforklare med hel-og halvløgner/skylde på andre, tror jeg det måtte bli denne:

Gammel 28-08-14, 14:27   #47
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg skulle oppsummere mine tanker og følelser rundt Frp-ere som sier og gjør mange dumme/slemme/ugjennomtenkte ting og deretter prøver å bortforklare med hel-og halvløgner/skylde på andre, tror jeg det måtte bli denne:

OK, nå skjønner jeg ikke hva vi diskuterer lenger. Var det ikke noen som skrev om forakt her på FP? Jeg snakker altså ikke om FrP.

Gammel 28-08-14, 14:31   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

OK, nå skjønner jeg ikke hva vi diskuterer lenger. Var det ikke noen som skrev om forakt her på FP? Jeg snakker altså ikke om FrP.

Jeg snakket om Frp, og oppfattet det som om det var de som ble omtalt i forbindelse med ordet forakt. Jeg føler, som regel, ikke forakt for enkeltpersoner i Frp, det blir mer en " og what else is new" når jeg hører om slike saker.

Gammel 28-08-14, 14:50   #49
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakket om Frp, og oppfattet det som om det var de som ble omtalt i forbindelse med ordet forakt.

Da tror jeg du leste him feil.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Helt off-topic. Jeg anbefaler denne boken. Det er veldig interessant politisk analyse. Den er ikke helt up-to-date (vanskelig med bøker om pågående prosjekter). Jeg følte jeg fikk en lyspære over hodet mens jeg leste.

Synes også jeg kunne dra paraleller til FP - den forakten som vises for folk som har mindre kompetanse (kulturell, allmenn). (Vet ikke om dette var det lureste å si på en dag hvor jeg egentlig ikke har tid å henge på nett )

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

"Forakt" er et veldig sterkt ord å bruke. Mener du det er gjennomgående for FP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja. Det er selvfølgelig ikke noe alle brukere gjør, det er heller ikke noe alle brukere får oppleve og det er mange som aldri oppfører seg slik. Jeg har feks aldri fått dette rettet mot meg. Med gjennomgående mener jeg at det er en stabil trend, ikke at alle berøres av det.

Men på FP settes det stor pris på det å skrive korrekt, det å kunne debattere, det å kunne vise til forskning. Jeg opplever det som veldig forståelig - jeg setter stor pris på det selv. Og det er dette som kan tippe over i forakt for de som ikke kan dette - selv om innholdet kan være helt kurrant.

Hun mener det er en stabil trend at vi viser forakt for de som ikke skriver korrekt eller kan debattere. Jeg er ikke enig.

Gammel 28-08-14, 16:28   #50
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nå forakt var å ta noe hardt i, men jeg kan skjønne hva him forsøker å si.
On the bright side, vi har veldig gode diskusjoner her på forumet og det er jeg glad for.

Tilbake til temaet i HI. Jeg var nettopp innom hjemmesiden til en kurs- og konferansearrangør, der de har listet opp sine mange foredragsholdere med tekst og bilde. De eneste som var beskrevet som "energibombe" var et par kvinner, med tildels lang faglig cv. Menn (uten faglig tyngde, mer kjendiskategorien) hadde "inspirerende motivatør" i teksten sin. Det var heller ingen menn som ble kalt "energisk", bare damer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.