|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Slutt på streikenHva tenker lærerne her om pressekonferansen?
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slutt på streikenVi gleder oss til skolestart, ja!
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Slutt på streikenResultatet gikk vel langt på vei i lærernes favør, jeg er fornøyd. Og rektor SKAL være sjef, men hvor godt ting kommer til å fungere på den enkelte skole avhenger av hvilken type sjef han er. En god rektor i mine øyne er en som er tydelig på hvilke mål skolen har, og klarer å styre alle ansatte i samme retning, samtidig som han gir dem tillit. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Slutt på streikenVår rektor er en bulldoser og jeg stoler ikke lengre på henne en jeg kan kaste et piano. Jeg tror dette kan bli vanskelig.
|
|
|
#5 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Slutt på streikenJeg er fornøyd, men kommer ikke til å godta et sekund mer binding enn vi har hatt siste skoleår. Jeg trenger den ubundne tiden til forberedelser og kan ikke sitte i flere møter.
|
|
|
#6 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slutt på streikenDet er bra det ble en løsning, og at den på mange måter gikk i lærernes favør. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Slutt på streikenJeg har aldri vært så glad for å dra på jobb før som jeg var i dag. Ut over det har jeg ikke tenkt så mye. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Slutt på streikenMen om rektor ikke fungerer så er jo det en egen sak, det blir jo tullete, (i mangel av et bedre ord) at lærerne skal streike pga rektorer som ikke virker. Det må jo tas som en arbeidssak, og ikke i lønnskampen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Sv: Slutt på streiken
I "vanlige" arbeidsforhold har man jo mulighet til å klage til sjefen til sjefen, og det er vel akkurat det som har blitt opprettet her?
|
|
|
#13 |
|
Audacious
|
Sv: Slutt på streikenDet er en skadebegrensning, jeg er vant til at man tenker at i forhandlinger så skal begge parter gi og få. Jeg har problemer med å se at vi har fått noe særlig, det er mere "ikke så ille som det kunne ha blitt".
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jepp. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Slutt på streikenMen jeg er likevel fornøyd. Vi kunne ikke fått noe bedre med forhandlingsmotparten. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Slutt på streikenJeg er også relativt fornøyd. Jeg er motstander av at f.eks. arbeidstid skal avtales lokalt i skoleverket, på grunn av manglende generell tillit til skoleledelse og politisk ledelse i den enkelte kommune, men med "vetoretten" så syns jeg man har ivaretatt mange behov. Personlig tror jeg det kommer til å gå veldig fint på min skole, men så har vi også en god ledelse. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Slutt på streikenVed første blikk ser det ok ut, synes jeg. Jeg kan ikke si noe om detaljene, for jeg har ikke hatt tid til å lese den fulle versjonen. Var "litt" andre ting å gjøre på jobb i dag.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det er jo sånn det har vært siden KS tok over. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Slutt på streikenJeg er mest snurt for at vi heller ikke får 4mnd med lønnstillegg, og at VÅR arbeidstid ble forandret uten at vi fikk forhandle eller si hva vi mente. Vi ble bare pålagt at all tid skal være på arbeidsplassen over natten. Og utdanningsforbundet sjekket ikke engang om førskolelærere var fornøyd i år, men bare antok at alle som stemte nei var lærere. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er helt enig. Og jeg ble overrasket over at det kun var arbeidstid det ble streiket for, for jeg trodde at man streiket for alt. Jeg kan ikke huske at det har blitt sagt at man var enige om det økonomiske og at det kun var arbeidstiden for lærerne man stemte om.
|
|
![]() |
|
|