Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Slutt på streiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-14, 10:24   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slutt på streiken

Hva tenker lærerne her om pressekonferansen?

Jeg har i hvert fall unger som er glade for at streiken er over.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 10:37   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt på streiken

Vi gleder oss til skolestart, ja!

Lurer på hvordan det blir på skolen til W. Der vil rektor være "helt sjef" og meg er spent på samarbeidet fremover.

Gammel 01-09-14, 10:57   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Resultatet gikk vel langt på vei i lærernes favør, jeg er fornøyd. Og rektor SKAL være sjef, men hvor godt ting kommer til å fungere på den enkelte skole avhenger av hvilken type sjef han er. En god rektor i mine øyne er en som er tydelig på hvilke mål skolen har, og klarer å styre alle ansatte i samme retning, samtidig som han gir dem tillit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 11:01   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår rektor er en bulldoser og jeg stoler ikke lengre på henne en jeg kan kaste et piano. Jeg tror dette kan bli vanskelig.

Men jeg er veldig glad for at ungene kan gå på skolen i morgen.

FAU-leder Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 11:13   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fornøyd, men kommer ikke til å godta et sekund mer binding enn vi har hatt siste skoleår. Jeg trenger den ubundne tiden til forberedelser og kan ikke sitte i flere møter.

Gammel 01-09-14, 11:20   #6
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Det er bra det ble en løsning, og at den på mange måter gikk i lærernes favør.

Det der med rektorer som ikke er gode ledere og som kan finne på å kreve mer bunden tid til møter og annet unyttig, er ikke det ivaretatt ved at dersom man ikke kommer til enighet innen ett år så vil dagens ordning bestå?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 11:42   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært så glad for å dra på jobb før som jeg var i dag. Ut over det har jeg ikke tenkt så mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 13:27   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men om rektor ikke fungerer så er jo det en egen sak, det blir jo tullete, (i mangel av et bedre ord) at lærerne skal streike pga rektorer som ikke virker. Det må jo tas som en arbeidssak, og ikke i lønnskampen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 13:43   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men om rektor ikke fungerer så er jo det en egen sak, det blir jo tullete, (i mangel av et bedre ord) at lærerne skal streike pga rektorer som ikke virker. Det må jo tas som en arbeidssak, og ikke i lønnskampen.

I "vanlige" arbeidsforhold har man jo mulighet til å klage til sjefen til sjefen, og det er vel akkurat det som har blitt opprettet her?

Gammel 01-09-14, 13:54   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ble de enige om? Kan noen ta en kortversjon her? :harikkefulgtmedidag:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 15:17   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

I utgangspunktet høres det ikke galt ut, men jeg må finlese avtalen før jeg heiser flagget.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 20:19   #12
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Er fornøyd.

Gammel 01-09-14, 20:21   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en skadebegrensning, jeg er vant til at man tenker at i forhandlinger så skal begge parter gi og få. Jeg har problemer med å se at vi har fått noe særlig, det er mere "ikke så ille som det kunne ha blitt".

Gammel 01-09-14, 20:28   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er en skadebegrensning, jeg er vant til at man tenker at i forhandlinger så skal begge parter gi og få. Jeg har problemer med å se at vi har fått noe særlig, det er mere "ikke så ille som det kunne ha blitt".

Jepp.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 20:47   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg er likevel fornøyd. Vi kunne ikke fått noe bedre med forhandlingsmotparten.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 20:53   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også relativt fornøyd. Jeg er motstander av at f.eks. arbeidstid skal avtales lokalt i skoleverket, på grunn av manglende generell tillit til skoleledelse og politisk ledelse i den enkelte kommune, men med "vetoretten" så syns jeg man har ivaretatt mange behov. Personlig tror jeg det kommer til å gå veldig fint på min skole, men så har vi også en god ledelse.

Jeg er glad for at den tullete ordningen med å bli trukket i lønn når man tar vikartimer ikke er med lenger. Den femte ferieuka kom omsider tilbake, det er bra. Seniorordningen er også til å leve med i mine øyne, fra 57 år i stedet for 55. Jeg er også glad for at den nye avtalen ivaretar ny-utdannede bedre enn før.

De lurte oss for fire måneder med lønnstillegg, men det var det definitivt verdt når vi faktisk fikk gjennomslag for flere av de viktige tingene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 21:03   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ved første blikk ser det ok ut, synes jeg. Jeg kan ikke si noe om detaljene, for jeg har ikke hatt tid til å lese den fulle versjonen. Var "litt" andre ting å gjøre på jobb i dag.

Gammel 01-09-14, 21:55   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er jo sånn det har vært siden KS tok over.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 22:04   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mest snurt for at vi heller ikke får 4mnd med lønnstillegg, og at VÅR arbeidstid ble forandret uten at vi fikk forhandle eller si hva vi mente. Vi ble bare pålagt at all tid skal være på arbeidsplassen over natten. Og utdanningsforbundet sjekket ikke engang om førskolelærere var fornøyd i år, men bare antok at alle som stemte nei var lærere.

Men håper lærerene er fornøyde.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 08:39   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg er mest snurt for at vi heller ikke får 4mnd med lønnstillegg, og at VÅR arbeidstid ble forandret uten at vi fikk forhandle eller si hva vi mente. Vi ble bare pålagt at all tid skal være på arbeidsplassen over natten. Og utdanningsforbundet sjekket ikke engang om førskolelærere var fornøyd i år, men bare antok at alle som stemte nei var lærere.

Men håper lærerene er fornøyde.

Jeg er helt enig. Og jeg ble overrasket over at det kun var arbeidstid det ble streiket for, for jeg trodde at man streiket for alt. Jeg kan ikke huske at det har blitt sagt at man var enige om det økonomiske og at det kun var arbeidstiden for lærerne man stemte om.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.