Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva ville du gjort om du vant 127 millioner?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-14, 02:08   #81
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner

Opprinnelig lagt inn av Wingman, her.

Blitt investor (eid spillere) eller kjøpt opp en fotballklubb! Med en sånn fantasisum så kan man jo like godt gjøre noe sprøtt!

Jah! Jeg hadde kjøpt en klubb! Men jeg hadde nok ikke hatt nok penger til å kjøpe klubben med stor K, da måtte summen vært 300 mill £.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 09:30   #82
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner?

Gått shoppebananas på litt interiør og kjøkkenstæsj og sånn. Og klær.
Betalt gjeld.
Planlagt reiser.
Hjulpet familien økonomisk.
Investert i noe lurt.
Gitt bort til veldedighet.

Gammel 26-10-14, 10:20   #83
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpt en stor enebolig inntil marka - 15 mill
Kjøpt en større bil - 500.000
Kjøpt en ok båt, ikke så særlig stor, type 18-20- fot 200.000
Kjøpt hytte på fjellet- 5 mill
Kjøpt en leilighet i et varmt land, f.eks Jordan 4 mill
Hatt en skikkelig bra vaskehjelp hver uke
Kjøpt hund med en walk-the-dog avtale
Kjøpt 2 utleieleiligheter som barna etterhvert kunne overta 15 mill
Satt av penger til barnas utdannelse
Kjøpt hest til datteren
Personlig trener til barna, som kunne lært dem ski, sykling, orientering og svømming så de ble så gode at de kunne være med på turer med godt humør og jeg med min dårlige rygg slapp denne slitsomme opplæringen
Fått sånn mat-avtale - rett hjem eller hva det heter
Kjøpt sjøhytte til foreldrene mine som de alltid har ønsket seg 8 mill
Gitt hver av søstrene mine litt penger
Jobbet frivillig og sluppet bekymre meg for om jeg kommer til å bli ufør fordi jeg har så variabel helse
Gitt til veldedige organisasjoner 40 mill
Satt resten i banken

Sist redigert av Cumulus : 26-10-14 kl 10:30.
Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 11:49   #84
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde kjøpt min egen arbeidsplass og gjennomført alle de geniale ideene jeg har som mine sjefer (dvs styre og eier - jeg er daglig leder) ikke tør sette ut i livet. :vetbest:

Ellers hadde jeg fortsatt å jobbe, men jeg hadde definitivt bygd meg et passe stort og lite arbeidskrevende hus på et sted med sol og utsikt. Jeg hadde ellers brukt penger på kjøpe meg fri fra husarbeid og andre kjedelige oppgaver og heller brukt tida mi på familie, jobb, hobbyer osv. Ellers hadde jeg selvsagt sikret egen og familiens framtid, og sikkert også brukt litt på veldedighet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 12:03   #85
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

For en ubegripelig stor sum med penger. Jeg hadde vel kjøpt et hus, ny bil, reist og investert i firmaet til broren min, gitt en haug til svigerinna mi sin familie og slekt i Filippinene og støttet veldedighet der. Søsteren til eksen har også et veldedig prosjekt gående i Sør-Afrika, og jeg hadde nok gitt en god del til det også. Hadde nok gitt en god del til diverse andre veldedige formål også. Også ville jeg sørget for et par leiligheter til ungene på samme måte som Tallulah.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 12:58   #86
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner virkelig ikke, jeg klarer ikke fullt ut å innse hvor mye det faktisk er.

Satt bort resten av oppussingen av huset til håndverkere mens vi dro på ferie, kanskje? Kjøpt den el-Golfen jeg lurer på og satt av penger til boliger til barna. Jeg ville nok også spandert en god del på mer studier både for meg og mannen.

Og kjøpt fjellhytte i en annen prisklasse enn dem vi ser på nå.

Gammel 26-10-14, 12:58   #87
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt leiligheter til gutta, bygd hus (problemet er at ungene naturligvis ikke vil flytte og her vil jeg ikke bygge hus. ) mannen har måttet fått garasje til å mekke, vi hadde reist, jeg har studert mer-kanskje satset på noe kreativt, kjøpt leilighet til min mor som er mer praktisk enn den hun har nå. (Garasje og leilighet i 1.etg)

Jeg tror ikke jeg har blitt mer lykkelig av det da.

Gammel 26-10-14, 13:08   #88
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Åååh, jeg hadde garantert blitt mer lykkelig, det hadde løst en del problemer for meg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 14:29   #89
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville fiksa økonomien til både meg selv og kjæresten ift lån og skit.
Kjøpt nytt hus (evt tomt og bygd). Betalt ned gjeld og gitt en god slump til familie.
Samt sikret barnas fremtidig økonomi.

Hatt et giga reisebudsjett, og tatt med familie og venner på tur.

Gitt bort litt til de formål jeg brenner litt ekstra for.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 17:23   #90
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Åååh, jeg hadde garantert blitt mer lykkelig, det hadde løst en del problemer for meg.

Samme her.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 17:47   #91
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lyst på så mye penger, så det håper jeg aldri skjer. Aner ikke hva jeg skulle gjort med dem, ønsker meg ikke noe ekstravagant liv på noen måte.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 17:54   #92
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Antakelig tatt permisjon for å studere mer, kjøpt hus i mur, gitt penger til barn og søsken, opprettet et firma og bygd en skole i et fattig land. Mer? Sikkert reist endel.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 18:03   #93
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man blir lykkeligere eller ikke avhenger vel av om man har økonomiske bekymringer, vil jeg tro. Jeg ville nok følt at jeg fikk flere bekymringer, alle valgene man må ta ifht plassering og slikt. Jeg spiller ikke lotto heller, det er ikke penger jeg savner mest i livet.

Gammel 26-10-14, 18:51   #94
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Jeg hadde blitt gjeldfri, gjort familie gjeldfri, opprettet pensjonkonto for meg selv og for barna, jeg hadde låst penger til barnas utdannelse, hjem og andre viktige ting samt at jeg hadde satt av penger som de arvet da de nådde en viss alder (si 30). Jeg hadde bygget hus, hytte, kjøpt båt og båthus og kjøpt meg en ny crv og en mustang. Antakeligvis tatt mc lappen og kjøpt meg en harley. Jeg hadde gitt penger til velferd her i kommunen (midler til eldreomsorg, barnehage og skole), jeg hadde reist mye, tatt med meg barna verden rundt og jeg hadde tatt dem jevnlig til USA der de kunne blitt kjent med "den andre siden av slekta".

Å vinne så mye penger er helt ubegripelig, Gud hvor mye godt det hadde gjort for min familie og dem jeg holder kjære..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 19:08   #95
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Om man blir lykkeligere eller ikke avhenger vel av om man har økonomiske bekymringer, vil jeg tro. Jeg ville nok følt at jeg fikk flere bekymringer, alle valgene man må ta ifht plassering og slikt. Jeg spiller ikke lotto heller, det er ikke penger jeg savner mest i livet.

Jeg har relativt store økonomiske bekymringer, men jeg tror ikke jeg hadde blitt lykkelig av så mye penger.Jeg hadde vært livredd for å rote dem bort, og hadde ikke turd å bruke noe som helst utover det nødvendige. Og ikke ønsker jeg meg for barnet mitt et liv i sus og dus heller.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 19:29   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg skulle taklet det veldig bra, og hatt et veldig bra liv uten at det nødvendigvis innebar sus og dus til enhver tid.

Jeg ville tegnet og bygd det helt perfekte drømmehuset med utsikt over havet sammen med mannen min, og det hadde vært fantastisk å kunne velge både materialkvalitet, møbler og utstyr helt uten å tenke på pris.

Og så ville jeg nok hatt en hytte, og et par fine hus i utlandet. Jeg ville reist og sett verden, og tatt med ungene også når det passet. Og jeg ville selvfølgelig delt rikelig med dem, så de slapp studielån og fikk seg et bra sted å bo og så videre.

Jeg ville nok fortsatt å studere også, ut over de tre årene jeg er i gang med.

Og endel av pengene ville jeg gitt til noen som virkelig virkelig trengte dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 19:35   #97
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok bekymret meg for om det ville skapt splid mellom oss og andre.
Det krever enormt med romslighet når noen en kjenner eller er i familie med plutselig havner i en helt annen økonomisk divisjon.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 19:40   #98
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde jeg fikset.
Tenk så mange jeg kunne ha delt med, det både familie og venner. Og ikke minst millioner til gode formål.
Og så skulle jeg ha bygd litt om på huset. Kjøp to leiligheter i sentrum til barna.
Og så skulle jeg ha gått ned litt i stilling og studert masse ved siden av. Og så skulle vi ha reist mye. For ikke og glemme at noen mått ha fått jobben med og investere noen av disse pengene.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 19:41   #99
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nevnte jeg studere enda mer?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 20:38   #100
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke økonomiske problemer, men har en jobb jeg ikke trives godt i og har ikke så god økonomi at jeg kan studere på heltid. Og jeg hadde reist masse, kjøpt et hus i utlandet, kanskje et liten bedrift. Jeg skulle rett og slett gjort det jeg ønsket meg her i livet, samtidig trygget ungenes framtid, gitt til familie og mannen skulle nok ha drevet med hobbyen sin på heltid.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.