Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er kosemose

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 15:24   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kosemose

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det værste av alt er å faktisk skrive"kosemose" (eller med z, for å gjøre lykken fullkommen) f.eks: åååå så søøøøt :kozemoze:

eller, Det er ikke noe galt med deg, vennen...(Vennen? hvordan kan man si vennen) Da gjerne i en historie hvor vedkommende faktisk har vært ei snipsild eller hvor hun har vært irrasjonell ovenfor mannen sin eller noe sånn.

Jeg er generelt sett temmelig enkel å ha med å gjøre jeg altså. Jeg krangler sjelden, men kozemozing vil jeg ha meg frabedt

Snipsild? Hva i allverdens land og riker er det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:26   #22
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er vel helst det siste. Det er jo et fenomen man ser en del av på noen andre forum, dvs. at nesten uansett hva som står i hovedinnlegget, får det femten temmelig innholdsløse støtteerklæringer som svar.

"Å, svigermor er så fæl, for hun skal selge huset som VI skal arve, og heller flytte inn i en praktisk leilighet."

"Å du store min, for en fryktelig dame! "

"Det går da ikke an! "

"Signerer! "

Osv. x 15.

Og så kommer kanskje nr. 16 på at svigermor tross alt bør ha full råderett over egen eiendom. Her på FP pleier nr. 16 å smelle til uten å legge fingrene imellom med én gang. Det synes jeg er veldig befriende.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Eksempel på kosemosing:

A: "Jeg mener ikke å klage altså, men i dag har jeg faktisk nesten mistet solbrillene mine, og jeg ble fryktelig redd."

B: "Å stakkars deg, det må ha vært en fryktelig opplevelse. "

C - K: " Håper det går bedre med deg nå."

A: "Ja, jeg mener ikke å sutre, men det verste var at da jeg kom hjem ringte jeg moren min og fortalte det, og hun brydde seg ikke i det hele tatt. "

C: " Ja hva ER det med sånne mødre?? Hun må mangle sosiale antenner. Stakkars deg! Går det bra med dere nå?

Og så videre... du skjønner tegninga.

Kjempebra eksempler og jeg kjenner jeg får letter dilla bare av å lese eksemplene.

Gammel 28-05-07, 15:27   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Snipsild? Hva i allverdens land og riker er det?

Det samme som næbbsjur omtrent? - En sutrete dame. Eller usympatisk dame iallefall.

Du må komme deg en tur opp til trøndelag, så skal du få opplæring i gode uttrykk på sutrekjærringer

Gammel 28-05-07, 15:38   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme som næbbsjur omtrent? - En sutrete dame. Eller usympatisk dame iallefall.

Du må komme deg en tur opp til trøndelag, så skal du få opplæring i gode uttrykk på sutrekjærringer

Næbbsjur, faktisk. *noterer at jeg har lært to nye ord i dag*

Gammel 28-05-07, 15:42   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da gjerne i en historie hvor vedkommende faktisk har vært ei snipsild eller hvor hun har vært irrasjonell ovenfor mannen sin eller noe sånn.

Ahhh....snipsild... et fantastisk ord som dessverre ikke er brukt nok utenfor Trøndelag. Eller vet dere andre hva det er å være snipete/snipsild/snipkjerring er?

Gammel 28-05-07, 15:42   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hups. Det var diskutert ja. Får skylde på hjemlengselen til Trondheim jeg.

Gammel 28-05-07, 15:45   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker slike uttrykk - Snipsild, næbbsjur, fusskjærring, jakkeltask, klægryt etc. Urtrønderske uttrykk

Gammel 28-05-07, 15:48   #28
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner hva dere mener, og ser at det stort sett er enighet om hva som inngår i begrepet. Måtte bare spørre siden det er et begrep man kan legge mye forskjellig i.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:49   #29
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker slike uttrykk - Snipsild, næbbsjur, fusskjærring, jakkeltask, klægryt etc. Urtrønderske uttrykk

Uttryk som gjør at jeg trives ekstra godt i trøndelag

Gammel 28-05-07, 15:52   #30
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Gammel 28-05-07, 16:01   #31
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det værste av alt er å faktisk skrive"kosemose" (eller med z, for å gjøre lykken fullkommen) f.eks: åååå så søøøøt :kozemoze:

eller, Det er ikke noe galt med deg, vennen...(Vennen? hvordan kan man si vennen) Da gjerne i en historie hvor vedkommende faktisk har vært ei snipsild eller hvor hun har vært irrasjonell ovenfor mannen sin eller noe sånn.

Jeg er generelt sett temmelig enkel å ha med å gjøre jeg altså. Jeg krangler sjelden, men kozemozing vil jeg ha meg frabedt

Bortsett fra det med å skrive vennen, så er jeg helt enig. For jeg bruker faktisk ordet vennen på nettforum, men det er bare til de som faktisk er mine venner.

Jeg kosemoser lite, enten det er på nett eller IRL. Det er bare ikke slik jeg er.

Gammel 28-05-07, 16:06   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

MANGE nye ord!

Gammel 28-05-07, 16:07   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Bortsett fra det med å skrive vennen, så er jeg helt enig. For jeg bruker faktisk ordet vennen på nettforum, men det er bare til de som faktisk er mine venner.

Jeg kosemoser lite, enten det er på nett eller IRL. Det er bare ikke slik jeg er.

Åh, du er da en ekte kozemozer, vennen!

Koz og klemz

Gammel 28-05-07, 16:15   #34
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Gammel 28-05-07, 16:22   #35
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, du er da en ekte kozemozer, vennen!

Koz og klemz

Du mente ikke dette? :jobber hardt for å endre image:

Gammel 28-05-07, 16:24   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du mente ikke dette? :jobber hardt for å endre image:

Jo, jøss.

Nei, er du gal!

…men du ER vennen, da. :snikkozer:

Gammel 28-05-07, 16:29   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Klart, er man venner blir det jo noe helt annet. Det er jo noen av damene har inne jeg knapt nok har møtt, men føler er venner likevel - de kan få kalle meg vennen *sær* Det er værre når noen som ikke kan skrive nicket mitt engang kaller meg vennen altså.

Gammel 28-05-07, 16:32   #38
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Bayztsche-vennen, da!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 16:33   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men Bayztsche-vennen, da!

Hei Tinnetåff :kozemoze:

*øye for øye, tann for tann*

Gammel 28-05-07, 16:34   #40
Libra

Libra sin avatar

Standard

Oppfølgingspørsmål. Er kos og klem (eller koz og klemz - for de som foretrekker det ) bare negativ kosemosing, eller kan det være noe positivt ved det?

Hvis noen virkelig har det helt bånn og har behov for kos og klem (før eventuell nødvendig realitetsorientering )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.