Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er kosemose

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 13:04   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hva er kosemose

Har sett at noen her bruker et begrep: kosemosing. Jeg lurer på en ting; hva legger dere i begrepet?

Er det småpraten om hverdagslige hendeleser som kommer inn under denne betegnelsen eller det at man ikke motsier eller utfordrer hverandre på noen måte?

Oppfatter det som at de som bruker begrepet synes dette er noe negativt. Har jeg rett?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 13:05   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kosemose

Jeg vet ikke jeg, men kosemose er vel når det blir mye sånn jatting? At man bare "jatter med" noen, og alle er enige.. og verden er bare hyggelig .
At folk ikke tør si det de mener.

Jeg ser det ikke sånn at det ikke er OK å komme med hverdagslige ting her, for det er det jo.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 13:06   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det refererer vel til innlegg som ineholder mye koz og klemz og stryke-med-hårene-undertone.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 13:07   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, ja, jeg tror du har helt rett.

Koz og klemz fra Desembermamma.
----

Det var et eksempel.

Gammel 28-05-07, 13:08   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kosemose er for meg når folk jatter med og ikke står opp for hva de mener, stryker hovedinnlegger med hårene og generelt er mer opptatt av at ingen må komme på kant med hverandre enn egentlig å diskutere/prate/dele.

Ofte er man jo enige, og ofte vil man stryke noen medhårs. og sånn helhetlig er det jo best om folk ikke er gode venner. Men når alt skjer på en gang blir det litt kosemosete.
Det er lov å si ifra hva man mener selv om det skaper bølger.

Gammel 28-05-07, 13:10   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kari, her.

Er det småpraten om hverdagslige hendeleser som kommer inn under denne betegnelsen eller det at man ikke motsier eller utfordrer hverandre på noen måte?

Det er vel helst det siste. Det er jo et fenomen man ser en del av på noen andre forum, dvs. at nesten uansett hva som står i hovedinnlegget, får det femten temmelig innholdsløse støtteerklæringer som svar.

"Å, svigermor er så fæl, for hun skal selge huset som VI skal arve, og heller flytte inn i en praktisk leilighet."

"Å du store min, for en fryktelig dame! "

"Det går da ikke an! "

"Signerer! "

Osv. x 15.

Og så kommer kanskje nr. 16 på at svigermor tross alt bør ha full råderett over egen eiendom. Her på FP pleier nr. 16 å smelle til uten å legge fingrene imellom med én gang. Det synes jeg er veldig befriende.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 13:11   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir egentlig ganske ilter når noen beskylder meg for å kosemose når jeg _er_ enig med hovedinnlegger.

Gammel 28-05-07, 13:15   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg blir egentlig ganske ilter når noen beskylder meg for å kosemose når jeg _er_ enig med hovedinnlegger.

Ja, det blir jeg også. Og når noen beskylder meg for å forfekte bestemte meninger bare for å ta meg godt ut, ikke fordi jeg er oppriktig engasjert. Eller for å like stygg musikk og vanskelige bøker bare for å virke intellektuell.

Gammel 28-05-07, 14:30   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, det blir jeg også. Og når noen beskylder meg for å forfekte bestemte meninger bare for å ta meg godt ut, ikke fordi jeg er oppriktig engasjert. Eller for å like stygg musikk og vanskelige bøker bare for å virke intellektuell.

"Og en annen ting jeg er sint for ...!"

Gammel 28-05-07, 14:32   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Og en annen ting jeg er sint for ...!"

Jepp. Det er best å få ut alt sammen på én gang. :regnværshumør:

Gammel 28-05-07, 14:37   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Og (nedlatende) beskyldninger om å være PK.

Gammel 28-05-07, 14:42   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg signerer de ni siste innleggene i denne tråden!

Koz og fra safran!

Gammel 28-05-07, 14:43   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg signerer de ni siste innleggene i denne tråden!

Koz og fra safran!

Så du er ikke enig med Guniss? Så slem du er!

Gammel 28-05-07, 14:50   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Så du er ikke enig med Guniss? Så slem du er!

Ssssshhh!

Gammel 28-05-07, 15:15   #15
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

En ekstra god klem, gjerne til en som trenger det litt mer enn andre

Gammel 28-05-07, 15:16   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra at jeg ikke liker stygg musikk, musikken jeg liker er selvfølgelig nydelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:20   #17
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Eksempel på kosemosing:

A: "Jeg mener ikke å klage altså, men i dag har jeg faktisk nesten mistet solbrillene mine, og jeg ble fryktelig redd."

B: "Å stakkars deg, det må ha vært en fryktelig opplevelse. "

C - K: " Håper det går bedre med deg nå."

A: "Ja, jeg mener ikke å sutre, men det verste var at da jeg kom hjem ringte jeg moren min og fortalte det, og hun brydde seg ikke i det hele tatt. "

C: " Ja hva ER det med sånne mødre?? Hun må mangle sosiale antenner. Stakkars deg! Går det bra med dere nå?

Og så videre... du skjønner tegninga.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:21   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det værste av alt er å faktisk skrive"kosemose" (eller med z, for å gjøre lykken fullkommen) f.eks: åååå så søøøøt :kozemoze:

eller, Det er ikke noe galt med deg, vennen...(Vennen? hvordan kan man si vennen) Da gjerne i en historie hvor vedkommende faktisk har vært ei snipsild eller hvor hun har vært irrasjonell ovenfor mannen sin eller noe sånn.

Jeg er generelt sett temmelig enkel å ha med å gjøre jeg altså. Jeg krangler sjelden, men kozemozing vil jeg ha meg frabedt

Gammel 28-05-07, 15:21   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kosemosere er nesten alltid også sutrere.

Gammel 28-05-07, 15:23   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kosemosere er nesten alltid også sutrere.

- God observasjon!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.