|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?
Våre er av den litt dyrere sorten. De er overraskende gode å ligge på, og jeg er ikke noe campingmenneske.
|
|
|
|
#42 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har sovesofa med plass tl to. den står i kjellerstua og er brukt som sofa (med skjeselong) for barna og deres venner når de spiller PS4. Og en juniorsengmadrass (etter yngstes junoirseng). Har også to oppblåsbare fra Biltema, men de er bare brukt på overnattingsturer med idrettslag og korps og sånn.
|
|
|
#43 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?VI har et ekstra rom med en sovesofa fra Ikea med en god overmadrass på, der er det plass til 2. I tillegg har vi et utvalg av skumgummimadrasser og springfjærmadrasser. Og så har mellomsøster kjellerstua hvor hun i tillegg til sin seng har en sovesofa. Totalt tror jeg vi kan ta imot opp til 10 gjester. Men så har vi stort hus, og har mye familie langt unna og har organisert oss deretter.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?For tiden har vi lite plass til overnattingsgjester. Storesøster har en sovesofa på rommet sitt da og vi har både sånne små oppblåsbare madrasser og en høy dobbel oppblåsbar seng. Så vi får til dersom ungene vil ha venner på overnatting og vi skulle nok også klart å få inn et par voksne personer dersom det ble nødvendig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Hotell.
|
|
|
#46 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har gjesterom med dobbeltseng og en ekstra madrass paa gulvet som er saapass god at ogsaa voksne kan ligge paa den. Det er mao. ikke noe problem med overnattingsgjester hos oss. Naar vi er hos svigers, sover vi paa madrasser paa gulvet. Ett aar ville de vaere snille og kjöpte oppblaasbare madrasser, men ikke snakk om at jeg fikk til aa sove paa en saann - det var grusomt, saa jeg ba pent om aa faa en av de gamle madrassene tilbake. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Oppblåsbare madrasser kommer i alle varianter, vi har en som riktignok kostet en liten formue men det er alltid kamp om å ligge på den når vi har gjester. Den er ganske mye bedre å ligge på en enhver sovesofa for å si det slik.
|
|
|
#48 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har gjesterom i dag, med plass til fire. I tillegg har vi, om vi blir mange, løse madrasser og sammenleggbare senger. Gjesterommet forsvinner forresten når ungene får hvert sitt soverom om ikke lenge, så da ominnredes kontoret til kombinert kontor/gjesterom. Kanskje med noe som denne: http://bilde.dinside.no/interi%F8r+o...40&frame=0&ee= |
|
|
|
|
|
#49 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Kan de voksne låne ett av rommet til barna, så legges alle ungdommer på oppblåsbar seng i loftstue eller noe?
|
|
|
#50 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Ingen av ungdommene ville vært spesielt interessert i å ha en egen ungdomsgathering, så det tror jeg utgår.
|
|
|
#51 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Jeg syns oppblåsbare madrasser er forferdelig forferdelige å sove på, og ville faktisk foretrukket en billig, tynnere madrass. Noen av de rimelige 10 cm-madrassene fra Ikea rulles sammen til å ta nesten ikke plass, og er helt ok å ligge på, særlig for lette barn (mine barn triller av sånne oppblåsbare).
|
|
|
#52 |
|
Leser
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi flytter vekk ungene, og overlater ett eller to soverom til gjestene. Opplever det som det beste per nå. Ungene sover på oppblåsbare madrasser eventuelt sammenleggbar seng fra IKEA. Har hendt at jeg og mannen sover på oppblåsbar madrass istedet for ungene.
Har sovet mye på oppblåsbare madrasser (korpsturer) og de fleste lekker slik at man siger ned i løpet av natten. Går mye på vekten til den som ligger på madrassen da, har inntrykk av at ungene sover greit på de. Blir også veldig kalde.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 10-12-14 kl 17:09. Årsak: presisering av hvem sin vekt det gjelder |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Jeg ramler av oppblåsbare madrasser, og kaver noe innmari hver gang jeg skal snu meg. Vekker meg selv gjennom hele natten.
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har en sovesofa fra IKEA som vi veldig gjerne vil bli kvitt! Den er nesten ikke brukt og står bare og samler støv (bokstavelig talt, heldigvis kan trekket vaskes... |
|
|
|
|
|
#55 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Nei, det er overhode ikke noe dårlig i at det tilbyes madrasser på gulvet osv. Jeg tenkte nok mer at når man mangler sengeplass til fem stk og så sier at joda, vi har plass så har man jo egentlig ikke det. Eller du har siden du har muligheter til å skaffe til fem stk. Vi hadde trolig, til sammenligning, ikke hatt særlig muligheter til å skaffe fem ekstra sengeplasser sånn plutselig. Hm, det blir bare knotete uansett hvordan jeg forklarer men nei, det er ikke noe i veien med å sove på sofa eller på madrass på gulvet iallfall.
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Nå har vi aldri overnattingsgjester annet enn en og annen kompis. Og heldigvis for det. Men vi har en sovesofa på rommet til minsten, og en eller to sånne gjeste IKEA-saker. Men sistnevnte har vi egentlig ikke plass til å plassere. Jeg hadde ikke taklet å ha så mange på overnatting, er er utrolig glad for at foreldrene våre bor nesten på samme sted som oss. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvis du har en hårføner som kan blåse kald luft er det bare å sette seg ned med den foran det store "ut"-hullet. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?I garasjen. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?I forrige hus var det mamma og samboer som kom på overnatting. Da fikk de min seng, så sov jeg på sofaen.
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har kontor/gjesterom med dobbel sovesofa. Der har en familie på fire en gang overnattet. I tillegg har eldstemann 120 cm rammemadrass, og hvis han sover inne hos oss, så får to personer plass i hans seng. |
|
|
|
![]() |
|
|