Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?
[
Opprinnelig lagt inn av Acino, her.
Om du har fem som skal overnatte og ingenting de kan sove på vil jeg egentlig si at det er det samme som at du ikke har overnattingsplass til de, at du kanskje burde sagt det på forhånd. Kanskje du kan låne noe med noen, venner, naboer? Sofa kan iallfall en eller to ligge på. Oppblåsbar madrass fungerer også utmerket.
Vi har ett rom i kjelleren som er sånn kombinert lager-rom, trenignsrom, tv-spillrom osv. Der har vi rett og slett kjøpt to rammemadrass-senger fra ikea(det ble billigere enn oppblåsbar fra jysk!) som vi har satt i en L. Når ingen sover der har jeg kjøpt noen pene laken som er over, pynteputer osv oppi og så bruker vi det nærmast som en sofa.
Jeg har invitert folk til å ligge over og må ordne så det er mulig. Hvorfor skulle jeg sagt i fra på forhånd til de jeg har invitert, om at jeg ikke har noe de kan sove på for øyeblikket? De skal jo få sove på noe når de kommer? Det er ikke som om de forventer egne rom og kontinetalmadrasser. Vi kjenner hverandre ganske godt.
Tenker du at det er dårlig gjort ovenfor gjestene å la de sove på madrasser og sånn?