|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?
Jeg vet det, men jeg fikk den i gave og synes ikke jeg bare kunne kaste den heller...
|
|
|
|
#102 |
|
I mål
|
Nå tolket jeg hovedtemaet i tråden til å være utbytting av vann som tørstedrikk med saft i stor grad. Dersom det kun være snakk om et glass i ny og ne, er jo det noe helt annet. Da snakker man ikke om tørstedrikk lenger. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#104 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruker vodka som tørstedrikk. Anbefales sterkt, hverdagen blir så mye morsommere. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Drikker ikke vin heller forsåvidt, men kaffe er jeg glad i - men drikker kun ett par kopper om dagen. Økologisk forsåvidt - uten at det har noe å si for tennene... men helsen |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Hvorfor er sodastream ukorrekt? (Jeg har ikke og har ikke planer om å skaffe, så jeg føler meg unnskyldt for å ikke vite det)
|
|
|
#108 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Jeg drikker Fun Light ofte og har aldri hørt noe om syreskader på tennene. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Glamorøs
|
Den er israelsk. Så den er i allefall ukrorrekt for meg.
|
|
|
#110 |
|
|
Israelsk merke med fabrikker på okkuperte, tidligere palestinske områder. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Se det. Hva man ikke vet. At det er israelsk er ikke nok til å boikotte for meg. Fabrikker på okkupert land er det. Men jeg skal uansett ikke ha.
|
|
|
#112 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg mener å ha lest at produksjonen er flyttet til Negev.
|
|
|
|
#113 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere må gjerne drikke Fun Light til alle måltider for min del, men at dere ikke har opplevd syreskader enda betyr virkelig ikke at Fun Light ikke kan gi syreskader på tennene altså. Jeg bor sammen med en mann som i perioder av livet sitt, siden han var ganske så ung, har drukket vanlig Cola som om om det var vann og han trenger ikke å besøke tannlegen mer enn en gang hvert 6. år (tannlegens ordre), fordi han rett og slett har tenner som tåler alt. Men Cola er altså skadelig for de fleste tenner uansett.
|
|
|
#115 |
|
Audacious
|
Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?Jeg reagerer på aspartam (i form av at jeg blir søtsugen, og så virker det vanedannende på meg), men ikke på sukralose, så jeg drikker iblant Lerums sukkerfrie saft, enten skogsbær eller appelsin. Den har 97% råsaft, så den smaker ikke syntetisk som Fun light gjør.
|
![]() |
|
|