Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 18:40   #121
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Jeg har ikke mange vesker, jeg bruker ikke alltid veske. Det meste jeg har betalt for en veske er 300 kroner. Jeg bruker mest morsomme eller kule vesker. Fine vesker får jeg ikke helt dreisen på.

Gammel 03-02-15, 18:40   #122
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke, men sikkert ikke mer enn 300. I tillegg har jeg noen hjemmelagde. Har mange vesker, men ingen dyre.

Gammel 03-02-15, 18:47   #123
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du har helt rett, jeg mener MK. Marc Jacobs er jeg heller ikke spesielt fan av, men de er definitivt myke.

I går kveld på bane 5 kom det på to damer på Holmen med samme MJ veske som jeg og en annen dame hadde. Vi var alle på samme alder og samme "stil". Det er nesten like tragikomisk som alle fjortisene med MK-tote veska.

Gammel 03-02-15, 18:51   #124
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen vesker som koster over 500 kr, jeg er litt der at jeg synes det er litt harry å dingle rundt med sånne statussymboler som merkevesker faktisk er. Når det er sagt; hvis alternativet til den dyre veska er 20 HM- vesker, er det bedre med en dyr.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:51   #125
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stemte på 300 men det er egentlig ikke sant for den dyreste jeg har kostet under dette.

Gammel 03-02-15, 19:03   #126
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp i en veskebutikk og bestefaren min drev en veskefabrikk (som riktignok la ned da jeg var relativt liten). På den tiden fantes det ikke noe SFO som jeg var på fabrikken eller i butikken hver ettermiddag. Ikke overraskende er jeg litt mer enn normalt opptatt av vesker.

Den dyreste veska mi tror jeg at jeg betalte 2500 kroner for og jeg elsker den fremdeles. Jeg har også et par andre vesker til nesten den prisen. En til fritid, en til jobb og en til pent. Nå har jeg faktisk to til fritid, men det var fordi jeg dumpa over en veske jeg falt helt for da jeg var på ferie i sommer. Skinnet var så fantastisk at jeg måtte bare ha den (sikkert litt preget av å være min bestefars barnebarn der, ja).

Gammel 03-02-15, 19:07   #127
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Den dyreste vesken jeg har er den jeg kjøpte for å bruke som stelleveske, og deretter vanlig veske.
Jeg er sånn som har en veske i gangen. Og bruker den til den ikke er pen lenger. Eller jeg er kjempelei. Men det er som regel en sammenheng der. Jeg liker litt store vesker, og helst i skinn. Så da kommer man opp på den prisen der. Men i og med at jeg ikke kjøper vesker ofte så kan det forsvares mener jeg. Er 1.51.5 år siden jeg kjøpte veske sist da.

Gammel 03-02-15, 19:13   #128
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min dyreste håndveske betalte jeg vel nøyaktig 300 kr for, en brukt Desigual. Jeg har forsåvidt en Fjellräven jobbveske også, men den er istedet for en sekk. Den kostet 699 og jeg syntes den var skrekkelig dyr.

Det er aldeles fremmed for meg å bruke tusenlapper på veske.

Gammel 03-02-15, 19:23   #129
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har huset fullt av vesker. Kombinasjonen veskedilla og "klarer ikke å kvitte meg med noe".

Den dyreste jeg har er Bohemia vesken til 1000 kr og noe.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:26   #130
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Kjøpte en Shamuveske til 300 kr her inne. Har brukt den hver dag i mange år. Twitter-veska, blå fugl.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:52   #131
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror nok foreldrene våre måtte jobbe ganske mange flere timer for å finansiere Milletjakjer og Isbasko en det vår generasjon må for å betale ei MK veske. Dette er ikke noe nytt fenomen, bare at nå handler det om vesker.

Millet/Moncler-jakke og Dockside sko var jo det eneste som var gangbart og det var slett ikke billig

Jeg tror den dyreste veska mi koster rundt 4000,- Jeg kjøper stort sett bare skinnvesker av god kvalitet, med unntakk av selskapsvesker som skal brukes til noe spesielt. Har ikke havnet på veskekjøret (enda).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 19:56   #132
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den dyreste "veska" jeg har kjøpt var stelleveska til 1000.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 21:04   #133
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg driter egentlig i om det er et nytt fenomen, eller om veskene er lette å få solgt brukt. Forbruksmønsteret i vesten må endres, drastisk, og det hadde ikke gjort noe om folk begynte å tenke litt etikk oppi det hele, ikke bare økonomi.

Gitt at de fleste nok må ha et begrenset veskebudsjett så vil det nok for de fleste være slik at dyre vesker = få vesker. Og det er jo antallet som er utfordringen for kloden, ikke prisen.

Gammel 03-02-15, 21:12   #134
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Veska jeg bruker nå har jeg fått, her inne faktisk. En Marimekko veske i stoff. Lik den jeg hadde fra før, men som var rimelig sliten. Husker ikke hva jeg betalte for min, men maks 500,-

Gammel 03-02-15, 21:13   #135
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kommer jeg forresten på at jeg fikk en sånn travel wallet i mye farger fra Desigual for en tid tilbake, den kostet sikker litt, uten at jeg har en anelse om hvor mye.

Gammel 03-02-15, 21:21   #136
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Den dyreste veska jeg har er Mulberry Bayswater. Jeg fikk den til jul for en del år tilbake av Synnemormannen og vet ikke prisen, men den kostet i alle fall over 8000 den gangen. I tillegg har jeg to andre Mulberry vesker som er noe rimeligere, en dagligveske som jeg betalte ca 4500 for kjøpt for ca 5 år siden og en til ca 6500 som jeg kjøpte for et par år siden. Alle disse veskene er mye brukt. Jeg har også en LV weekendbag til bortimot 8000 og noen små Marc Jacobs vesker som jeg bruker til pent.

Glad i vesker??!?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og ikke spør hvor mange treningstights jeg har, vær så snill.

For all del, ikke spør om det, nei!!!!!!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 21:31   #137
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

2000,- og det er hverdagsveska/bagen. Sort, nydelig skinn og uten logoer.
Den en er noen år, men ser ut til vare like lenge som min forrige veske som ble brukt daglig i ti år før skinnet var totalt utslitt.
I tillegg har jeg tre tekstilvesker i gøyale farger som jeg liker godt å bruke innimellom.
Min erfaring er at en veske i godt skinn varer "evig" i forhold til billigere skinnimitasjoner, og med min manglende interesse for vekslende mote er jeg godt fornøyd med at veska holder i årevis. Har egentlig ikke tenkt på at jeg kunne bli lei av veska. Den virker jo.

Gammel 03-02-15, 21:32   #138
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Har aldri kjøpt noen veske, har to som jeg har fått til bursdager. Tipper begge ligger godt under 300 kr.

Gammel 03-02-15, 21:36   #139
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Hva er den dyreste veska du eier?

En Bayswater er drømmeveska, men jeg har ikke tatt meg råd til den, og den må nok vente noen år til. Jeg finner ikke noe annet som er like fint.

Jeg har en Mandrina Duck i skinn til 1800 kr, som ble kjøpt på salg i Roma. Den er fin den, men jeg mangler en Bayswater.

Gammel 03-02-15, 21:38   #140
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte for 1500 kr, tror den kostet 1300 kr og noe. En sort skinnveske jeg kjøpte på Kvadrat i Stavanger for noen år siden da den forrige vesken tok kvelden (utslitt, brukt i mange, mange år). Husker jeg synes det var innmari dyrt, men jeg trengte en veske.

Har ikke mange, men bruker veske daglig til jobb.

Når jeg tenker etter fikk jeg en brun weekendbag av mine foreldre da jeg var ferdig med videregående. Det er nå over 20 år siden, bagen er like fin og i bruk. Den kostet nok litt mer, kanskje bortimot 3000 kr eller noe sånt for 20+ år siden?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.