Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 16:59   #101
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Den dyreste veska jeg eier er en LV Neverfull GM, men den var en spleisegave fra hele familien til 30-årsdagen min. Den ble i tillegg kjøpt i Paris så regner med at den kostet rundt 4000, men er langt fra sikker. Jeg hadde aldri ønsket meg en så dyr veske, men ble veldig glad for den, og den er fortsatt i daglig bruk snart 2 år etter. Jeg er riktignok glad i vesker, og det er flere jeg har lyst på, men jeg kjøper sjelden vesker fordi jeg bruker de jeg har lenge (i årevis). Derfor var det ekstra kjekt med en litt finere veske i skinn, for den har helt klart holdt seg bedre enn de andre jeg har (har vel brukt maks 400,- på veske selv).

Har ei annen veske høyt oppe på ønskelista, og den koster noen lapper, men jeg har mye jeg skal bruke pengene på før den, for å si det sånn. Dette er clutch, og er altså til annet bruk enn den romslige Neverfullen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:00   #102
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Den dyreste er vel stellevesken fra Storksak, den kostet 2000,-. Vanligvis kjøper jeg vesker til rundt 600,- og er fornøyd med det.

Gammel 03-02-15, 17:15   #103
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et par-tre i litt høyere prisklasse, hvorav den ene (Bayswater) er kjøpt brukt og de to andre er kjøpt på outlet i USA. Jeg har hatt litt veskedilla, men nå prøver jeg å nedskalerede på flere ting. Jeg trenger virkelig ikke mer greier.

Gammel 03-02-15, 17:22   #104
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

1500 og har fått den.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:24   #105
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg kommer ikke til å kjøpe så dyre vesker til barna mine, men eier en ganske dyr veske selv.

Rent prinsipielt forstår jeg ikke at folk tar helt av på dette punktet, det er jo totalt unødvendige kjøp, ser den, men jeg husker da vitterlig ganske mange i min krets som "burnet" rundt på mopeder til tusenvis av kroner (80-tallet). Og det selv om vi bodde i tjukkeste Oslo med flust av fremkomstmuligheter og kort vei til det meste. Leketøy til 15 000 på 80-tallet, vet ikke hva det tilsvarer i dag? Eller hva med jakker, var det Millet det het? Og Moncler? Kostet vel omtrent en vanlig månedslønn på den tiden, men mange hadde det.

Og disse veskene ser ut til å kunne omsettes greit igjen på nettet uten å tape alt for mye. Så de får holde på. Men helt ny er vel ikke hypen med dyre ting blant ungdommen.

Jeg tror nok foreldrene våre måtte jobbe ganske mange flere timer for å finansiere Milletjakjer og Isbasko en det vår generasjon må for å betale ei MK veske. Dette er ikke noe nytt fenomen, bare at nå handler det om vesker.

Gammel 03-02-15, 17:26   #106
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det har alltid vært motepress blant unge, husker selv jeg maste om Millet og annet, men det er ikke noe mer greit nå i 2015 enn i 1985.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:31   #107
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Kostet ikke disse jakkene et par tusen kroner i 1985? Og ei Levis 501 sju-åtte hundre? Herlighet slik jeg maste.

Gammel 03-02-15, 17:32   #108
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpte en nå etter jul. En Modalu Pippa, type Croc. Den kom vel på 2400 ca. etter fratrukket rabattkode. Brukte da 2000 av julegavepenger på den. Bruker den hver dag, og synes selv den er såå stilig.
(har aldri hatt noe i nærheten av den prisen før)

Sist redigert av Dronningen : 04-02-15 kl 12:29.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:36   #109
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde DKNY en urett, det var en Calvin Klein-veske. Og ikke var den avskallet heller, det er bare festet til skulderstroppen som er røket.

Den gis fremdeles bort! Og det var jaggu mye rart i den.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (530,7 KB, 48 visninger)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:50   #110
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Bayswater som jeg fikk i 30-års gave. Den kostet vel 8000 den gangen(straks fire år siden), men er visst dyrere nå. Jeg har en matchende lommebok til herligheten også, som jeg ikke aner hva koster. I tillegg har jeg en liten Marc by Marc Jacobs crossbody som koster rett under 3000,-

Jeg har ikke så fryktelig mange vesker og rullerer på de jeg har.

Gammel 03-02-15, 17:52   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter egentlig i om det er et nytt fenomen, eller om veskene er lette å få solgt brukt. Forbruksmønsteret i vesten må endres, drastisk, og det hadde ikke gjort noe om folk begynte å tenke litt etikk oppi det hele, ikke bare økonomi.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:59   #112
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den dyreste veska koster vel rundt 5500, men da hadde jeg ønsket meg penger nettopp til veske både til bursdag og jul.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:13   #113
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Den dyreste veska jeg har kostet rett under 2000, egentlig en sånn manneveske med plass til PC, skrivesaker, mat, vannflaske osv. Kjempefin og praktisk med smålommer og alt jeg så etter i en veske. Nå har sønnen overtatt den som skoleveske siden jeg ikke drasser på PC så ofte lenger.

Utover det har jeg ingen, og har aldri hatt heller, vesker til over 450.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:16   #114
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Synes at det å kjøpe vesker til over 2000 kroner er fullstendig galskap. De veskene jeg bruker mest er et par skinnvesker kjøpt brukt til 20 kroner. Kunne betalt mer altså for en god stor veske som jeg skulle brukt i jobb og romme pc og slikt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:20   #115
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror ikke jeg hører til I veske mafia akkurat Jeg har en fra Converse som jeg flottet meg med for 8-9 år siden, da kostet den ca 500, noe jeg syns var råflott. Den er blitt litt slitt og skulle kanskje ha vært erstattet.

Jeg ferdes ellers I et miljø der Mulberry, MK og dess like florerer, er mange som reiser til London for å handle sånt på jentehelger. Heldigvis bryr de seg ikke om mine manglende vesker. Men jeg ser at de veskene er av bedre kvalitet enn billig vesker, og kunne nok tenkt meg enn sånn hvis den hadde kostet rundt 1000 lappen :gnien:

Gammel 03-02-15, 18:26   #116
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Den dyreste kosta meg 2200,-. Men da gikk jeg mange runder med meg selv fordi jeg syns det var mye penger for en veske... Reiste til Oslo for å kjøpe den, men klarte ikke dra kortet på summen. Angra meg og endte med at svigerinna mi kjøpte den for meg og jeg satt over penger til henne. : flau: Til mitt forsvar så bor vi langt unna Oslo, altså.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:35   #117
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er veldig stor forskjell på DKNY-vesken til tusenlappen (tror jeg) og denne fra Wang, altså. Ikke minst i skulderremmen og festet. Det kan godt hende det stemmer at kvaliteten fra 1000 til 2000 gjør et kjempehopp og så endres det ikke deretter, men jeg synes det høres litt rart ut.

Jeg synes f.eks. MJ-veskene virker veldig stive i skinnet og spinkle i festene sammenlignet med min, men det er sikkert 80 % smakssak.

Jeg vet ikke om du mener MJ eller MK-veskene som stive i skinnet? Jeg er enig i at MK veskene er stive i skinnet, men de er jo overhode ikke samme type skinn som på Wang eller Miu Miu og de er jo ikke i nærheten i pris. Det er også stor forskjell på skinnet på Marc Jacobs vesker og Miu Miu men så er prisen også det dobbelte på sistnevnte. Jeg synes man godt merker forskjellen på veskene fra 2000 og oppover også, både i holdbarhet og kvaliteten på skinnet.

De veskene jeg har som holder seg best og som gir mye veske for penga er vel Longchamp. De veskene har jeg hatt i tjue år i flere varianter og holder seg like bra tross røff behandling og masse reising.

Gammel 03-02-15, 18:37   #118
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Den kostet 1800 og jeg kommer aldri før eller siden til å kjøpe en like dyr veske!
Jeg blir helt satt ut av dette veskestyret i avisene! Hva er det som gjør at man som forelder sier ja til at barnet skal eie en veske til mange 1000.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:39   #119
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg vet ikke om du mener MJ eller MK-veskene som stive i skinnet? Jeg er enig i at MK veskene er stive i skinnet, men de er jo overhode ikke samme type skinn som på Wang eller Miu Miu og de er jo ikke i nærheten i pris. Det er også stor forskjell på skinnet på Marc Jacobs vesker og Miu Miu men så er prisen også det dobbelte på sistnevnte. Jeg synes man godt merker forskjellen på veskene fra 2000 og oppover også, både i holdbarhet og kvaliteten på skinnet.

De veskene jeg har som holder seg best og som gir mye veske for penga er vel Longchamp. De veskene har jeg hatt i tjue år i flere varianter og holder seg like bra tross røff behandling og masse reising.

Du har helt rett, jeg mener MK. Marc Jacobs er jeg heller ikke spesielt fan av, men de er definitivt myke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:39   #120
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ganske stor forskjell på at jeg velger å kjøpe meg en dyr veske for bursdagspenger i en alder av 42 år, og smårips som flyr rundt med dobbelt så dyre vesker som det jeg bruker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.