Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 15:10   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er selvsagt kvalitetsforskjeller, men fra et par tusenlapper og oppover så betaler man mer for merket enn for kvaliteten, altså. En av de veskene jeg har brukt mest, og som har sett fin ut nå i 11 år er en liten hobo jeg kjøpte i Hellas. Et lokalt merke, i gjennomfarget rødt skinn. Jeg betalte kanskje opp mot 1000 for den da, og syns den var helt bambus dyr. Glidelåsen har røket og blitt byttet, bortsett fra det ser den like bra ut fortsatt.

Det er veldig stor forskjell på DKNY-vesken til tusenlappen (tror jeg) og denne fra Wang, altså. Ikke minst i skulderremmen og festet. Det kan godt hende det stemmer at kvaliteten fra 1000 til 2000 gjør et kjempehopp og så endres det ikke deretter, men jeg synes det høres litt rart ut.

Jeg synes f.eks. MJ-veskene virker veldig stive i skinnet og spinkle i festene sammenlignet med min, men det er sikkert 80 % smakssak.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:16   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er veldig stor forskjell på DKNY-vesken til tusenlappen (tror jeg) og denne fra Wang, altså. Ikke minst i skulderremmen og festet. Det kan godt hende det stemmer at kvaliteten fra 1000 til 2000 gjør et kjempehopp og så endres det ikke deretter, men jeg synes det høres litt rart ut.

Jeg synes f.eks. MJ-veskene virker veldig stive i skinnet og spinkle i festene sammenlignet med min, men det er sikkert 80 % smakssak.

Det kommer jo selvsagt an på merkene også. Jeg vil tro at DKNY lager ting av dårligere kvalitet til en dyrere penge, enn f.eks. en ikke like veletablert designer i samme prisklasse. Det er jo ikke slik at absolutt alle vesker til 2000 kroner er av nøyaktig samme kvalitet (ei heller vesker i andre prisklasser). Men selvsagt har man aspektet at jo dyrere veska er, dess færre er det som kjøper den, og man kan ikke legge på like mye "for merket" og man får dermed mer igjen for pengene (inntil en viss grad). Når jeg skrev "et par tusenlapper" mente jeg det vel heller ikke som nøyaktig utregnet heller da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:19   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaller du meg gammel OG kverulerende? Hva blir det neste, lettkrenket?

Det er sikkert sant at DKNY-vesken var grovt overpriset, det var noe skikkelig ræl, i hvert fall. (Men er den kastet? )

- No. 4 -
Gammel 03-02-15, 15:20   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lettkrenket tror jeg aldri at jeg har tenkt om deg, nei.

Jeg tenkte mer sånn at man må opp i en viss pris for å få noe i skinn, deretter for å få kvalitetskinn og deretter burde man jo betale for at folk har fått lønn og skikkelig arbeidsplasser, men sånn er det jo ikke. Da betaler man for merket.

Gammel 03-02-15, 15:22   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Men si fra hvis du vil ha en knallgrønnturkis veske med lett avskalling og røket skulderrem, altså.

- No. 4 -
Gammel 03-02-15, 15:22   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårsår og tander.

Gammel 03-02-15, 15:24   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men si fra hvis du vil ha en knallgrønnturkis veske med lett avskalling og røket skulderrem, altså.

Jeg har nettopp kjøpt meg en knallgrønnturkis veske uten avskalling og røket skulderrem, ellers takk.

Gammel 03-02-15, 15:26   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Forbrukermiljøsvin, ass.

- No. 4 -
Gammel 03-02-15, 15:29   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Forbrukermiljøsvin, ass.

Gammel 03-02-15, 15:31   #90
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mangler alternativet Aner ikke.

Jeg kjøpte ei veske i London for et par år siden, og betalte vel 55 pund for den, og syntes jeg var uanstendig vill og gal i min pengebruk.

Jeg fikk ei skinnveske av mannen min til jul for mange år siden, og den er antakelig dyrere, men hvor mye veit jeg ikke. (Og ikke er veska spesielt fin enang. )

Gammel 03-02-15, 15:33   #91
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en klassisk Bohemia i lær til rundt 1000,-. det er min aller dyreste veske noen sinne.

Jeg har ikke veskedilla, de må ha plass til PC, kindle, pad, lommebok og telefon til hverdags. Til fest skal jeg ikke ha så mye oppi, så da holder det med mindre vesker. Jeg får meg ikke til å brue så mye penger på en veske, men jeg elsker klær, sko og bruker tøysete mye penger på hagen min. Alle har vel sine greier.

Gammel 03-02-15, 15:34   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kanskje betalt fem hundre en gang? Tror jeg?

Hadde jeg funnet Vesken med stor V, hadde jeg sikkert betalt litt for den, så lenge den ikke hadde noen logoer på seg. Har dog ikke funnet den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:35   #93
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den må være uten logo. Vesker med logo er ikke min stil.

Gammel 03-02-15, 15:50   #94
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en veldig dyr veske som jeg fikk til 40-årsdagen min. Ca 5000,- Jeg har en litt mindre dyr veske, men likevel dyr som jeg fikk til jul. Ca 2500,- Og så har jeg en veske som jeg kjøpte selv for et par år siden som den gang var det dyreste jeg hadde kjøpt til 1200 danske kroner. Før disse har jeg hatt vesker fra kjedebutikkene til et par hundrelapper, max.

Jeg vurderer å selge den aller dyreste vesken min for jeg finner ikke bruk for den. Men jeg får neppe så mye igjen for den sikkert, så for øyeblikket beholder jeg den og kanskje bruken endrer seg med årene.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:59   #95
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Skrev 1500, men vet ikke sikkert - jeg kjøper aldri dyre vesker, men har fått til jul en gang eller to. Men traust merke, derfor anslaget.

Jeg kunne fint håndtert utgiften av å betale 9000 for en veske til et mindreårig barn, men det hadde vært FULLSTENDIG UAKTUELT AV SÅ MANGE GRUNNER. Kjenner at hvis noen av mine arvinger vil ta den diskusjonen - bring it on..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:08   #96
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Skrev 1500, men vet ikke sikkert - jeg kjøper aldri dyre vesker, men har fått til jul en gang eller to. Men traust merke, derfor anslaget.

Jeg kunne fint håndtert utgiften av å betale 9000 for en veske til et mindreårig barn, men det hadde vært FULLSTENDIG UAKTUELT AV SÅ MANGE GRUNNER. Kjenner at hvis noen av mine arvinger vil ta den diskusjonen - bring it on..

Ja, sånn tenker jeg også. Med 11-årig jente tenker jeg på gru at den dagen snart kommer. Hun er jo opptatt av "merker", men i år var det mest populære jakkemerket parkasen fra Cubus, så da kan en leve med det. Det skjer ikke under noen omstendighet at det vanker jakker og vesker til flerfoldige tusenlapper. Det er ikke derfor jeg står opp og går på jobb om morgenen for å si det forsiktig.

Gammel 03-02-15, 16:43   #97
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke til å kjøpe så dyre vesker til barna mine, men eier en ganske dyr veske selv.

Rent prinsipielt forstår jeg ikke at folk tar helt av på dette punktet, det er jo totalt unødvendige kjøp, ser den, men jeg husker da vitterlig ganske mange i min krets som "burnet" rundt på mopeder til tusenvis av kroner (80-tallet). Og det selv om vi bodde i tjukkeste Oslo med flust av fremkomstmuligheter og kort vei til det meste. Leketøy til 15 000 på 80-tallet, vet ikke hva det tilsvarer i dag? Eller hva med jakker, var det Millet det het? Og Moncler? Kostet vel omtrent en vanlig månedslønn på den tiden, men mange hadde det.

Og disse veskene ser ut til å kunne omsettes greit igjen på nettet uten å tape alt for mye. Så de får holde på. Men helt ny er vel ikke hypen med dyre ting blant ungdommen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:49   #98
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Den dyreste vesken jeg har er en weekendbag fra Dixie som jeg fikk i bursdagsgave av mannen for snart seks år siden. Den kostet rundt 2000.

Jeg har ikke veskedilla. De jeg kjøper kjøper jeg ofte brukt. Logoer har jeg svært lite sansen for både på veske rog klær, men spesielt på vesker. Det jeg imidletid kunne tenke meg er en ny hverdagsveske siden den jeg har nå er hakket for liten for min smak. Den bør ha plass til nettbrett, sminkepung og diverse og den må ha cross-over rem (kan ikke fordra å bære veske over skulderen).

Gammel 03-02-15, 16:53   #99
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

349 kr kjøpt på tilbud på superspeed.

Den jeg bruker nå kostet 249 på byporten i Oslo.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:59   #100
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg små jenter og skal ikke si for bastant hvordan vi løser pengeforbruket hos oss.

Husholdningenes totaløkonomi vil avhenge både av renter og arbeidsmarked. Jeg var tenåring på slutten av 80 tallet. Arbeidsledigheten var 10% og renta 15%. På gymnaset over Singsaker i Trondheim var det mange fine biler, men lite Moncler og annet dyrt, noen få. Ikke i nærheten av dette,
http://www.dn.no/d2/2014/11/13/2112/...-klassisk-unge

Mulig litt frekk journalist, det er bare første bilde som er klassebilde. Resten er satt sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.